Restauratie '66 Mustang Hardtop 289

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
arjanmustang
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 03 aug, 2018 11:02
Locatie: Veluwe

Re: Restauratie '66 Mustang Hardtop 289

Bericht door arjanmustang »

jvdiest schreef: ma 07 jan, 2019 17:33
Dit plaatje met black-friday korting in de US besteld, kosten: nog geen 15 euro.. :D
Plus verzendkosten zeker?
Klopt, moest nog wat andere onderdelen hebben dus die ook mee besteld. De verzendkosten zijn vrij hoog, maar met de black-friday korting was het toch nog een erg leuke deal. :D

Zat net even op Google te kijken naar Rockauto.com en daar krijgen ze wel erg veel (erg) slechte beoordelingen, onder andere dat ze verkeerde onderdelen opsturen etc. Jij geen problemen gehad met onderdelen van hun?

Vanavond het inlaatspruitstuk in de eerste laag blauwe verf gezet, kleur valt me niet tegen, mooi blauw is niet lelijk :D

Afbeelding
1966 Ford Mustang Coupe 289
jvdiest
Berichten: 146
Lid geworden op: do 02 jun, 2016 15:51

Re: Restauratie '66 Mustang Hardtop 289

Bericht door jvdiest »

Heb tot nu toe enkel positieve reacties. Bestellingen worden direct verzonden. Heb er echter nog geen dure onderdelen besteld. Keer of 6 besteld en het is 1 keer misgegaan en toen heb ik na een mailtje (en feit dat onderdeel niet leverbaar was) mijn geld teruggekregen (inclusief verzendkosten). Is nu een bestelling onderweg met +/- 40 lampjes(merk Philips) voor o.a. klokkenpaneel inclusief verzendkosten 20 euro. Als ik die hier in Nederland bestel betaal ik er een veelvoud voor. Denk dat je vooral ook moet kijken wat je er besteld.
Gebruikersavatar
arjanmustang
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 03 aug, 2018 11:02
Locatie: Veluwe

Re: Restauratie '66 Mustang Hardtop 289

Bericht door arjanmustang »

Oh dat is inderdaad wel netjes. Ik zal hem eens op mijn lijstje zetten tijdens het prijzen vergelijken.
1966 Ford Mustang Coupe 289
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 921
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Restauratie '66 Mustang Hardtop 289

Bericht door sjirafje »

Ik heb nu 3 bestellingen bij rockauto gedaan. Allemaal prima verlopen behalve dan dat ze bij postnl niet correct een paar getalletjes kunnen overtypen (en daar rekenen ze nog 17,50 voor ook :lol: ). Vergeet niet om een van de vele discountcode's te gebruiken mocht je bij rockauto een bestelling plaatsen.
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
arjanmustang
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 03 aug, 2018 11:02
Locatie: Veluwe

Re: Restauratie '66 Mustang Hardtop 289

Bericht door arjanmustang »

Aan het aantal kortingscodes te zien valt het dus wel mee denk ik.. Bedankt voor de link een beetje extra korting is nooit verkeerd, ik kende trouwens die hele website nog niet.
1966 Ford Mustang Coupe 289
Gebruikersavatar
arjanmustang
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 03 aug, 2018 11:02
Locatie: Veluwe

Re: Restauratie '66 Mustang Hardtop 289

Bericht door arjanmustang »

Ik ben aan het rond kijken voor een nieuwe waterpomp en kom versies tegen met en zonder een backing plate. (Ik weet zo even uit m'n hoofd niet of er nu één met of zonder plate op zit) Zijn deze waterpompen uitwisselbaar? Dus als mijn Mustang origineel geen had, kan er dan één met gemonteerd worden (of andersom)?

Heeft een aluminium pomp nog voordelen (behalve gewicht) t.o.v. een gietijzeren versie?
Ik heb nu een gietijzeren GATES 43049 op het oog, ervaringen met deze pomp? (Blok is en blijft voorlopig standaard)
1966 Ford Mustang Coupe 289
Gebruikersavatar
arjanmustang
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 03 aug, 2018 11:02
Locatie: Veluwe

Re: Restauratie '66 Mustang Hardtop 289

Bericht door arjanmustang »

Weer even een korte update.
Afgelopen tijd het blok weer een stuk opgebouwd, op het werk wat plugjes laten draaien die in de gaten van de thermacter passen.

Image

Image

Binnenkort het inlaatspruitstuk weer plaatsen. In de pakkingset die ik heb zitten hiervoor kurken pakkingen (voor de voor en achterkant). Nu lees ik op sommige Amerikaanse fora dat ze zeggen dat je die het beste kunt weggooien en een dikke laag vloeibare pakking kunt gebruiken. Wat is jullie ervaring hier mee? Kurk pakking of vloeibare?
1966 Ford Mustang Coupe 289
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Restauratie '66 Mustang Hardtop 289

Bericht door Dakloos »

Ik heb 2x "Blue RTV" gebruikt en alles zit potdicht. Van te voren even eerst netje afgeplakt, scheelt een hoop zooi :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2482
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Restauratie '66 Mustang Hardtop 289

Bericht door peer »

Zo heb ik het ook gedaan, met blue rtv en kurk weggegooid. Na 10 jaar nog steeds geen lekkage ;)
Gebruikersavatar
Jasper
Berichten: 433
Lid geworden op: do 21 aug, 2008 18:14
Locatie: Noord-west Brabant

Re: Restauratie '66 Mustang Hardtop 289

Bericht door Jasper »

inderdaad, zo werkt het prima :v:
1965 mustang fastback, 289 2v Prairie bronze. (sold 28-08-2014)
1967 mustang coupe, 289 4v midnight blue.
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Restauratie '66 Mustang Hardtop 289

Bericht door Ando »

Ik heb destijds de kurk er tussen gezet, wel vastgeplakt met silicone pakking.


Groeten, Ando.
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
BullitTV
Berichten: 310
Lid geworden op: ma 27 okt, 2014 13:03

Re: Restauratie '66 Mustang Hardtop 289

Bericht door BullitTV »

Ik heb er stalen pakkingen tussen zitten, en die korte stukken rubber aangevuld met 'n laagje vloeibare pakking. Ik een stukje dergelijker dan kurk natuurlijk
Mustang Coupe 289 '68
Mach-E RWD standard range Technology+
Gebruikersavatar
arjanmustang
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 03 aug, 2018 11:02
Locatie: Veluwe

Re: Restauratie '66 Mustang Hardtop 289

Bericht door arjanmustang »

De zijkanten tegen de koppen heb ik inderdaad ook stalen (achtige) pakkingen zitten en de tussenstukjes "brugjes" heb ik nu gedaan met vloeibare pakking, zit prachtig zo. :v:

De nieuwe waterpomp zit er op, het blok begint nu wel weer erg 'af' te worden. Helaas zal het nog wel een heel tijdje duren voordat ik hem weer kan starten. Volgende item op de revisielijst is de automaatbak en vervolgens de complete carrosserie. Dus voorlopig hangt hij alleen maar mooi te zijn aan de motorbok.

Afbeelding
1966 Ford Mustang Coupe 289
Gebruikersavatar
BullitTV
Berichten: 310
Lid geworden op: ma 27 okt, 2014 13:03

Re: Restauratie '66 Mustang Hardtop 289

Bericht door BullitTV »

Mooi is 'ie zeker!
Mustang Coupe 289 '68
Mach-E RWD standard range Technology+
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: Restauratie '66 Mustang Hardtop 289

Bericht door edgar »

Welke verf heb je gebruikt voor je blok? En welke kleur is dit? (Aangezien ik ook een kaal blok heb)
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”