69 mach 1 survivor; the story so far

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Robinski
Berichten: 807
Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 20:08
Locatie: Maastricht e.o.

Re: 69 mach 1 survivor; the story so far

Bericht door Robinski »

Nog een update, het einde is in zicht. De auto is zo origineel mogelijk gehouden qua hoe alles er uitziet. Wel een matte blank erover om alles toch wat te conserveren en het praktisch te houden. De rechter fender en rear quarter extension zijn in de juiste kleur gespoten en hebben nog een lichte nabehandeling gehad om eea toch wat te matchen.
De fender is dan ook nog iets strakker gemaakt, was nog best wat wark..😉

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes, Robin
Gebruikersavatar
Robinski
Berichten: 807
Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 20:08
Locatie: Maastricht e.o.

Re: 69 mach 1 survivor; the story so far

Bericht door Robinski »

Fillempje!

[youtube]https://youtu.be/NOMSyLNspmE[/youtube]

En nog eentje

[youtube]https://youtu.be/eWAu0eJr3II[/youtube]
Groetjes, Robin
Gebruikersavatar
Robinski
Berichten: 807
Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 20:08
Locatie: Maastricht e.o.

Re: 69 mach 1 survivor; the story so far

Bericht door Robinski »

Binnenspatbord rechtsvoor, was los niet verkrijgbaar dus ik heb em maar zelf gemaakt van “formplex”
Mooi spul om mee te werken!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes, Robin
Gebruikersavatar
Robinski
Berichten: 807
Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 20:08
Locatie: Maastricht e.o.

Re: 69 mach 1 survivor; the story so far

Bericht door Robinski »

Laatste update van vandaag:
Stuurwiel restoratie. Ik had het stuurwiel onderschat, had een nieuw in mijn budget opgenomen. Alleen toen ik het huidige stuur ontdeed van de “bandage” die erom heen gedraaid was, bleek het een rimblow te zijn. Met die info de nodige research gedaan op het net en oeps....ze zijn duur en gewild. Dus een goede reden om te restoreren.
Ik had al eens wat ervaring met stuurwielen opgedaan bij een ouwe fiat, dat kwam nu mooi weer van pas. Onderdelen zijn gelukkig goed te krijgen. Met dank aan “the rimblow buddy”.com

Dit zijn foto’s van vandaag en gisteren. Stuur is in 1 kleur gespoten en dat moet ff goed drogen. De komende dagen moet het aluminium sierstripje er nog in ( moet ik nog iets voor verZinnen, ideeën zijn welkom) dan kan het hele stuur in de blanke lak. Komende week meer foto’s en het eindresultaat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes, Robin
Erwin2
Berichten: 140
Lid geworden op: zo 28 jan, 2018 23:32

Re: 69 mach 1 survivor; the story so far

Bericht door Erwin2 »

Heerlijk om die foto's en filmpjes te bekijken! Het stuur restaureren is erg rewarding! Ben benieuwd straks!
Heb je nu geen vreselijk zin om de auto een nieuwe laklaag te geven zodat hij als nieuw is? Hoewel ik de originele look ook erg gaaf vind.
1970 Mach 1 428 CJ
Gebruikersavatar
Robinski
Berichten: 807
Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 20:08
Locatie: Maastricht e.o.

Re: 69 mach 1 survivor; the story so far

Bericht door Robinski »

Dank je Erwin!
Nee, ik krijg die opmerking wel bizar vaak; “waarom doe je hem niet gelijk perfect maken”

Voor mij zijn er meerdere redenen;
1. het komt denk ik niet vaak voor dat een auto van 50 jaar oud in een dergelijke staat verkeerd, dat wil ik graag laten zien.
2. Ik heb nu geen zin om gelijk een lang project te beginnen, ik wil komend jaar eerst lekker van de auto gaan genieten en em in deze staat showen. Ik denk dat er meer ogen op gericht zullen zijn dan in perfect gespoten staat. Strak maken, spuiten is voorbarig in mijn ogen zolang de rest van de auto nog niet in een 100% staat verkeerd. (Bodem, achteras, interieur moeten eerst) dat brengt me bij punt 3...
3. Budget!! Ik ben iemand die het graag zo goed mogelijk wil doen en dat kost ook veel geld. Ik ben zelfstandige en ben ook nog mijn huis aan het restoreren. Er zijn dus ook nog andere prioriteiten, helaas. Ondertussen wil ik toch ook al van mijn hobby kunnen genieten. Dit is dus een mooie tussenstap.
Groetjes, Robin
Gebruikersavatar
Robinski
Berichten: 807
Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 20:08
Locatie: Maastricht e.o.

Re: 69 mach 1 survivor; the story so far

Bericht door Robinski »

Ik krijg van meerdere mensen de vraag welke dreunmatten dat zijn en wat de specs zijn.
Ik heb ze van aliexpress (appje gedownload) en daarna gezocht op “sound deadening”
Dan krijg je bij de eerste resultaten oa het resultaat als op de foto hieronder. Het is cellenrubber van 5mm dik en niet zo zwaar als dat je zou denken. Anders zou ook de verzending onbetaalbaar zijn. Ik heb nog biet de gelegenheid gehad om echt met de auto te rijden maar in de korte teststukken die ik wel gereden heb had ik zeker het gevoel dat de auto een stuk rustiger was, qua rijgeluid en piepjes en kraakjes.
Ik hoop dat het nu iets duidelijker wordt voor hen die hier in ook geinteresseerd zijn.

Afbeelding
Groetjes, Robin
Erwin2
Berichten: 140
Lid geworden op: zo 28 jan, 2018 23:32

Re: 69 mach 1 survivor; the story so far

Bericht door Erwin2 »

Robinski schreef: zo 17 mar, 2019 15:16 Dank je Erwin!
Nee, ik krijg die opmerking wel bizar vaak; “waarom doe je hem niet gelijk perfect maken”

Voor mij zijn er meerdere redenen;
1. het komt denk ik niet vaak voor dat een auto van 50 jaar oud in een dergelijke staat verkeerd, dat wil ik graag laten zien.
2. Ik heb nu geen zin om gelijk een lang project te beginnen, ik wil komend jaar eerst lekker van de auto gaan genieten en em in deze staat showen. Ik denk dat er meer ogen op gericht zullen zijn dan in perfect gespoten staat. Strak maken, spuiten is voorbarig in mijn ogen zolang de rest van de auto nog niet in een 100% staat verkeerd. (Bodem, achteras, interieur moeten eerst) dat brengt me bij punt 3...
3. Budget!! Ik ben iemand die het graag zo goed mogelijk wil doen en dat kost ook veel geld. Ik ben zelfstandige en ben ook nog mijn huis aan het restoreren. Er zijn dus ook nog andere prioriteiten, helaas. Ondertussen wil ik toch ook al van mijn hobby kunnen genieten. Dit is dus een mooie tussenstap.
Snap ik meteen en ben het met je beweegredenen eens!
1970 Mach 1 428 CJ
jvdiest
Berichten: 146
Lid geworden op: do 02 jun, 2016 15:51

Re: 69 mach 1 survivor; the story so far

Bericht door jvdiest »

Verstandige aanpak, zo kun je er inderdaad mooi van genieten en stap voor stap zaken aanpakken. Is inderdaad ook best een goed idee om hem zo te houden en zijn 50 jaar historie te laten zien.
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: 69 mach 1 survivor; the story so far

Bericht door sjirafje »

Ik weet niet of je al een oplossing had voor je luchtfilter probleem maar ik zag onderstaande foto en dacht dat dit misschien een oplossing kon zijn.

Afbeelding
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1528
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: 69 mach 1 survivor; the story so far

Bericht door grandmaster n »

Ik vind het eigenlijk jammer dat je het voorscherm hebt gespoten. Dat rode had wel wat!
Maar, hé, het is jouw auto!!

gr
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: 69 mach 1 survivor; the story so far

Bericht door JaCo »

:ok: :ok: :ok:

Groeten,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Gebruikersavatar
Robinski
Berichten: 807
Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 20:08
Locatie: Maastricht e.o.

Re: 69 mach 1 survivor; the story so far; project dashboard

Bericht door Robinski »

Zo ff een tijdje stil geweest in projectenland...😁
Ik heb voornamelijk van mijn auto genoten de voorbije maanden, ondanks de verschrikkelijke lente.
Hier en daar nog wat getweakt, andere banden, etc.
De mach 1 loopt en rijd werkelijk waar fantasties.
Alle moeite die ik me afgelopen winter gedaan heb is het dubbel en dik waard geweest. De auto ligt (voor een 50 jaar oude auto) als een blok op de weg, geen gestuur op een rechte weg, geen rare bijgeluiden (behalve wat resonantie van de cardanas) 140 op de autobaan met handen van het stuur is geen probleem!! Dit doe ik overigens niet te vaak hoor 🤣 maar het zegt wat over de staat van de auto en het vertrouwen dat ik erin heb.
Kortom, very very happy!!

Het enige dat me stoorde was dat de meters steeds naar rechts uitslaan, waardoor ik geen waarde kan aflezen, wat toch soms wel handig is...
Dus afgelopen week het dashpad eraf gehaald en de cockpit nagekeken. Ziet er eigenlijk allemaal zeer goed uit en na schoonmaken en corrosie verwijderen her en der op de contacten, werkt alles weer als vanouds, alleen nog ff op de constant voltage regulator wachten, die is besteld.
Ondertussen de dashpad eens goed bekeken. Is best wel kwaliteit, dik staal met schuim en daarop een harde kunststof laag, die dus volledig in diggelen ligt. Ik wil graag een tmi dashpad met de rode stitching maar die zijn duur. Dus ik ben er eens mee naar een stoffeerder geweest en die kan em gewoon opnieuw overtrekken met skai van hoge kwaliteit! Met rode dubbele stitching ook nog! Alle lossen delen moeten er wel af zonder het schuim teveel te beschadigen. Maar zie de foto’s, gaat goed komen. Komt er makkelijk af. Bijkomend voordeel is dat ik er 2 klokjes in kan zetten van 50 mm met oa een toerenteller. Dat probleem ook opgelost en straks perfect afgewerkt.
De beste man had het druk, dus voor september is het niet klaar maar dat geeft me mooi de tijd om eea te regelen en te maken.
Uiteraard houd ik jullie op de hoogte!
Volgende project zal wel de middenconsole worden...😂💪🏻

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes, Robin
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: 69 mach 1 survivor; the story so far

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Ik ben benieuwd naar de beklede dashpad.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
Robinski
Berichten: 807
Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 20:08
Locatie: Maastricht e.o.

Re: 69 mach 1 survivor; the story so far; project dashboard

Bericht door Robinski »

De dashpad is kaalgemaakt. De toplaag was zo hard geworden dat deze er eigenlijk heel makkelijk afging, fluitje van een cent. De gaten voor de nieuwe klokjes zijn ook al gemaakt, klokjes zijn besteld ( tacho en water temp)
Ondertussen ook de constant voltage regulator vervangen en de instrument cluster nagekeken en de contacten schoongemaakt. Nieuwe Ledlampjes zijn ook besteld voor de cluster.
Verder de pink wire ook afgekoppeld en vervangen door een 12V draad.

Nu afwachten totdat de bestellingen binnenkomen, klokjes monteren en dan mag de dashpad naar de bekleder. Kan niet wachten!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes, Robin
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”