Volgens mij is er geen verschil tussen een '66 drum-drum pedaal of een disc-drum pedaal.
Ook is er geen verschil tussen een '66 manual en power brake pedaal.
Michel.
Moderator: Shelby GT-H
Volgens mij is er geen verschil tussen een '66 drum-drum pedaal of een disc-drum pedaal.
Ik heb bij de ombouw van de 66 van manual drum-drum naar power disk-drum het originele rempedaal gebruikt. Probleemloos.Gearz schreef:Volgens mij is er geen verschil tussen een '66 drum-drum pedaal of een disc-drum pedaal.
Ook is er geen verschil tussen een '66 manual en power brake pedaal.
Michel.
Zoals de anderen al zeggen.. geen ander pedaal nodig..tis een 66er.. vanaf 67 moet je ze wel vervangen volgens mij.
Das dan idd wel iets wat ik nog erbij kan kopen.Gearz schreef: ↑do 25 apr, 2019 20:54De (rode) residual pressure valve zorgt dat er 10 lb remdruk in de achterleiding blijft staan op het moment dat er geen pedaaldruk wordt uitgeoefend, dit druk residu is gelijk aan de veerdruk van de achterremschoenen.
Heb je deze er niet tussen zitten dan ben je een gedeelte van je remdruk (en dus pedaalslag) al kwijt om de veerdruk van de remschoenen te compenseren voordat de remschoen zich überhaupt naar buiten beweegt. Zit de residual pressure valve er wel tussen dan bewegen de remschoenen zich direct naar buiten bij de eerste neergaande beweging van het rempedaal.
Michel.
Dat heeft een volstrekt andere reden waarvoor ze daar gebruikt werden/worden, vaak het geval bij auto's uit de 50's waar de HRC en booster onderaan de firewall zit, de functie is hier in wezen echter hetzelfde, ze houden restdruk in het systeem en meestal worden er dan zelfs twee gebruikt.berRpee schreef: ↑vr 26 apr, 2019 13:23 Over die 10lb RPV kan ik het volgende overal vinden:
" Stainless Steel Brake Systems offers their residual pressure valves that are the perfect solution if your master cylinder is mounted lower than your calipers and/or wheel cylinders. The residual pressure valves keep the fluid from draining back to the master cylinder keeping a firm pedal. The pressure valves are available with a polished, red, or blue body in either a 2-lb design for disk brakes or 10-lb design for drum brake configurations. "
Maar mijn hrc zit toch hoger dan de rest. Zou dan toch niet van toepassing moeten zijn.
Wat is een disc brake rubbertje?Ando schreef:Ik heb geen RPV gebruikt en het goed werkend gekregen. Wel EBC blokken en een 'disk brake' rubbertje op het rempedaal...
Groeten, Ando.
Ja, pedaal rubbertje/hoesje met een mooi glimmend cirkeltje en de tekst 'disk brakes'.berRpee schreef:Wat is een disc brake rubbertje?Ando schreef:Ik heb geen RPV gebruikt en het goed werkend gekregen. Wel EBC blokken en een 'disk brake' rubbertje op het rempedaal...
Groeten, Ando.
Gewoon t pedaalhoesje?
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Hmh ik heb nu iig toch de booster omgedraaid, gelijk de pedaalstand nog ietsje omlaag gehaald en de hrc nogmaals volledig gebench bleed met nieuwe olie.ga zo alles weer vastdraaien en dan morgen weer pompen.Gearz schreef:Dat heeft een volstrekt andere reden waarvoor ze daar gebruikt werden/worden, vaak het geval bij auto's uit de 50's waar de HRC en booster onderaan de firewall zit, de functie is hier in wezen echter hetzelfde, ze houden restdruk in het systeem en meestal worden er dan zelfs twee gebruikt.berRpee schreef: ↑vr 26 apr, 2019 13:23 Over die 10lb RPV kan ik het volgende overal vinden:
" Stainless Steel Brake Systems offers their residual pressure valves that are the perfect solution if your master cylinder is mounted lower than your calipers and/or wheel cylinders. The residual pressure valves keep the fluid from draining back to the master cylinder keeping a firm pedal. The pressure valves are available with a polished, red, or blue body in either a 2-lb design for disk brakes or 10-lb design for drum brake configurations. "
Maar mijn hrc zit toch hoger dan de rest. Zou dan toch niet van toepassing moeten zijn.
https://www.wilwood.com/search/partno ... al%20valve
Bij de meeste schijfrem/trommelrem conversiekits worden ze meegeleverd.
Het maakt overigens volstrekt niets uit hoe de brake booster gemonteerd zit.
De HRC in de tekening is er overigens eentje voor drum/drum of voor disc/disc.
Michel.
Jip..die heb ik er ook opgezet..alleen blijft die bezel niet echt mooi vastzitten als je gaat pompen..Ando schreef:Ja, pedaal rubbertje/hoesje met een mooi glimmend cirkeltje en de tekst 'disk brakes'.berRpee schreef:Wat is een disc brake rubbertje?Ando schreef:Ik heb geen RPV gebruikt en het goed werkend gekregen. Wel EBC blokken en een 'disk brake' rubbertje op het rempedaal...
Groeten, Ando.
Gewoon t pedaalhoesje?
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Groeten, Ando.
Heb je nieuwe blokken gemonteerd, dan moet je ze wel eerst inremmen, ze geven in het begin nog niet de volle grip.
PROPER BRAKE PAD
BED IN PROCEDURE:
Street Oriented Pads
For a street driven vehicle running non-race application brake pads, a proper bed in sequence
should be performed to properly bed in the brake pads, achieve maximum performance, and reduce
the amount of brake noise emanating from the system.
A typical brake pad bed in procedure can be accomplished by a minimum of ten stops, but
recommended twenty stops. Follow the procedure listed below to maximize your braking system:
1.
Perform a series of ten stops from 60 to 15mph. Don't let the vehicle come to a 100%
stop, this can cause uneven pad material transfer to the rotor causing excessive vibration!
2.
When performing the stops, the brakes should be between 50-60%. Pedal effort should be
50-60% of full brake lockup.
3.
These series of stops should be performed in succession allowing slight cooling time for
brakes between stops. This is to ensure that the brakes will reach sufficient temperature to
drive out the bonding resins in the pads. Make sure the rotors and pads do not cool
excessively between stops.
4.
Let the brakes cool to ambient temperature.
5.
Perform another ten 60 to 15mph stops to complete the pad bed in following steps 1 thru 4
listed above.
6.
Even after completing the bed in procedure, it is necessary to complete 200-250 miles of
easy driving before full break in is complete.