Front disc brake conversion kit SSBC - A120-5

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Front disc brake conversion kit SSBC - A120-5

Bericht door Ando »

Ik heb ook best wel zitten tobben hoor. In eerste instantie leek de hoofdremcilinder domweg niet te werken, kreeg 'm domweg niet ontlucht. Vervolgens stonden de remmen compleet vast doordat er vuil voor het gaatje zat waardoor de vloeistof niet meer terug wilde stromen. Na het schoonmaken van de hoofdremcilinder was het nog niet echt naar mijn zin. Ook nog kokende remvloeistof op Zolder. Uiteindelijk de te blokken voor vervangen door een setje EBC en Ate Blue Racing remvloeistof er in en dat werkte stukken beter.


Groeten, Ando.
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
berRpee
Berichten: 99
Lid geworden op: di 02 mei, 2017 20:31
Locatie: Zuid Limburg

Re: Front disc brake conversion kit SSBC - A120-5

Bericht door berRpee »

Hi allemaal, de remmen zijn gefixt. Vorige week heb ik m weggebracht naar een oldtimergarage. Uiteindelijk de oorzaak kunnen achterhalen. De pushrod die van de booster naar de hrc gaat was afgebroken. Daardoor zal hij los in de booster en bij het indrukken van het pedaal drukte hij de hrc scheef open, waardoor hij niet volledige druk kon opbouwen.
Monteur heeft de booster geopend en daarna t geheel gelast en weer alles in elkaar gezet.

Zal de auto straks ophalen en dan weet ik hoe goed hij nu remt en of het de investering en swap van trommel naar schijf waard is geweest!
Bedankt voor jullie tips en adviezen. Fijn dat iedereen zo bereid is om mee te denken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

1964 Mercedes Benz 220 SE Heckflosse (w111)

Former car:
1966 Mustang Convertible, 200 straight six..
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5519
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Front disc brake conversion kit SSBC - A120-5

Bericht door Gearz »

berRpee schreef: wo 15 mei, 2019 09:18 De pushrod die van de booster naar de hrc gaat was afgebroken. Daardoor zal hij los in de booster en bij het indrukken van het pedaal drukte hij de hrc scheef open, waardoor hij niet volledige druk kon opbouwen.
Hoe heb je dat in godsnaam voor elkaar gekregen :lol:
Eerste keer dat ik daarvan hoor.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
berRpee
Berichten: 99
Lid geworden op: di 02 mei, 2017 20:31
Locatie: Zuid Limburg

Re: Front disc brake conversion kit SSBC - A120-5

Bericht door berRpee »

Gearz schreef:
berRpee schreef: wo 15 mei, 2019 09:18 De pushrod die van de booster naar de hrc gaat was afgebroken. Daardoor zal hij los in de booster en bij het indrukken van het pedaal drukte hij de hrc scheef open, waardoor hij niet volledige druk kon opbouwen.
Hoe heb je dat in godsnaam voor elkaar gekregen Afbeelding
Eerste keer dat ik daarvan hoor.

Michel.
Geen idee Afbeelding waarschijnlijk omdat Summit of SSBC t pakket met een defecte hebben geleverd.. het werkt nu iig wel nadat de monteur t heeft gelast. Hij had wel een aanpassing aan mn pedaalstand gedaan waardoor ik vanaf t gaspedaal ongeveer 20cm hoger t rempedaal moest indrukken..dat ging niet werken met mn 1.94m.. laten we zeggen; heupdislocatie was niet uitgesloten.. Dus nog die pushrod iets kunnen en moeten verstellen. Mn remlichten werkten ineens ook niet meer, maar inmiddels ook kunnen oplossen. Al met al blij dat ik weer kan rondrijden.

Weet iemand nog of ik (gemakkelijk) mn stoelrail kan verlengen zodat ik op standje achterbank kan komen? Scheelt me weer kromme armen en pijn aan mn benen..

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

1964 Mercedes Benz 220 SE Heckflosse (w111)

Former car:
1966 Mustang Convertible, 200 straight six..
Gebruikersavatar
stefke
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 13 feb, 2005 15:22
Locatie: Hier en niet daar

Re: Front disc brake conversion kit SSBC - A120-5

Bericht door stefke »

'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
berRpee
Berichten: 99
Lid geworden op: di 02 mei, 2017 20:31
Locatie: Zuid Limburg

Re: Front disc brake conversion kit SSBC - A120-5

Bericht door berRpee »

stefke schreef:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding dat gevoel idd!!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

1964 Mercedes Benz 220 SE Heckflosse (w111)

Former car:
1966 Mustang Convertible, 200 straight six..
Gebruikersavatar
NordicDawn
Berichten: 2586
Lid geworden op: wo 12 sep, 2007 14:34
Locatie: Overijssel

Re: Front disc brake conversion kit SSBC - A120-5

Bericht door NordicDawn »

https://www.cjponyparts.com/cj-classics ... 70/p/STE3/

Of (laten) maken. Staat bij mij ook nog op de planning (1.92m). In mijn 70er kom ik net iets te kort.
1970 Mustang Hardtop
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”