opstart revisiemotor
Moderator: Shelby GT-H
opstart revisiemotor
Hallo allemaal,
Eindelijk na 2jaar restauratie vandaag de wagen terug opgestart.
Even een update geven van de gebeurtenissen...
De motor is gereviseerd en is goed opgestart.
Hij draait niet zo soepel en schud nogal.
De motor heb ik een basisafstelling gegeven van 10°voorontsteking en 3/4 uitdraai van mengselschroeven.
Ik heb al wat zitten draaien maar hij blijft maar wat schudden en vrij hoog stationair draaien ondanks dat de stationair schroef helemaal uitgedraaid is.
Iemand ervaring wat er mis is?
Oliedruk is vrij okè denk ik, iemand een idee wat ideaal is? nu staat de meter iets onder de H.
Ik zoek ook nog een een bandenbedrijf dat ervaring heeft om een mustang uit te lijnen.
Eindelijk na 2jaar restauratie vandaag de wagen terug opgestart.
Even een update geven van de gebeurtenissen...
De motor is gereviseerd en is goed opgestart.
Hij draait niet zo soepel en schud nogal.
De motor heb ik een basisafstelling gegeven van 10°voorontsteking en 3/4 uitdraai van mengselschroeven.
Ik heb al wat zitten draaien maar hij blijft maar wat schudden en vrij hoog stationair draaien ondanks dat de stationair schroef helemaal uitgedraaid is.
Iemand ervaring wat er mis is?
Oliedruk is vrij okè denk ik, iemand een idee wat ideaal is? nu staat de meter iets onder de H.
Ik zoek ook nog een een bandenbedrijf dat ervaring heeft om een mustang uit te lijnen.
Re: opstart revisiemotor
Hoi,
Is het niet dat mengselschroeven vaak 1.5 - 2 slagen worden uitgedraaid?
En indien je een vacuumvervroeger hebt controleren of dat werkt
succes
Is het niet dat mengselschroeven vaak 1.5 - 2 slagen worden uitgedraaid?
En indien je een vacuumvervroeger hebt controleren of dat werkt
succes
Re: opstart revisiemotor
ik ga in die richting iets proberen.
ik heb een elektronische ontsteking geplaatst en de contactpunten verwijderd.
het lijkt me ook ergens in de richting van vacuum te zitten aangezien hij hoog draait.
hij start wel direct maar als ik dan vol gas geeft durft hij af te slaan.
carburator heeft een revisie gehad, nieuwe bougiekabels en bobijn...
ik heb een elektronische ontsteking geplaatst en de contactpunten verwijderd.
het lijkt me ook ergens in de richting van vacuum te zitten aangezien hij hoog draait.
hij start wel direct maar als ik dan vol gas geeft durft hij af te slaan.
carburator heeft een revisie gehad, nieuwe bougiekabels en bobijn...
Re: opstart revisiemotor
Just to be sure,
ik neem aan dat je de motor na revisie voor de eerste keer hebt opgestart middels de inloop procedure (break-in) zoals beschreven door de cam leverancier c.q. het revisiebedrijf ?
Met inloopolie, juiste toerental gedurende 20-30 minuten etc. ?
Geen bougiekabels ingebrand tijdens het inlopen ?
Geen vacuum lekkage ?
Ontsteking initial timing 10 graden gezet met losgekoppeld vacuumvervroeger ?
Begin daarna eens met 34 graden voor TDC @3000rpm total timing met vacuumvervroeger losgekoppeld.
Michel.
ik neem aan dat je de motor na revisie voor de eerste keer hebt opgestart middels de inloop procedure (break-in) zoals beschreven door de cam leverancier c.q. het revisiebedrijf ?
Met inloopolie, juiste toerental gedurende 20-30 minuten etc. ?
Geen bougiekabels ingebrand tijdens het inlopen ?
Geen vacuum lekkage ?
Ontsteking initial timing 10 graden gezet met losgekoppeld vacuumvervroeger ?
Begin daarna eens met 34 graden voor TDC @3000rpm total timing met vacuumvervroeger losgekoppeld.
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Re: opstart revisiemotor
De wagen heeft een hele tijd stationair staan draaien met af en toe licht gas geven.
Kleine rit op de parking van het werk gereden.
deze morgen kon ik hem niet meer starten en er was een lek aan de acceleratiepomp.
Terug benzine rechtstreeks in de carburator en hij start weer op.
Ik heb de timing aangepast en 2 toeren idll mix schroeven en hij draaide al een stuk beter.
Morgen gaat hij naar de mustang garage om volledig op punt te zetten en zij moeten de carburator herstellen aangezien de revisie door hun is uitgevoerd.
Hij slaat wel onmiddellijk aan als hij op temperatuur is, koud start hij niet.
Kleine rit op de parking van het werk gereden.
deze morgen kon ik hem niet meer starten en er was een lek aan de acceleratiepomp.
Terug benzine rechtstreeks in de carburator en hij start weer op.
Ik heb de timing aangepast en 2 toeren idll mix schroeven en hij draaide al een stuk beter.
Morgen gaat hij naar de mustang garage om volledig op punt te zetten en zij moeten de carburator herstellen aangezien de revisie door hun is uitgevoerd.
Hij slaat wel onmiddellijk aan als hij op temperatuur is, koud start hij niet.
Re: opstart revisiemotor
Maar heb je de inloop procedure gevolgd ?
Of zit er een rollercam gemonteerd ?
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
-
- Berichten: 143
- Lid geworden op: vr 12 okt, 2012 11:55
Re: opstart revisiemotor
Ben bang dat de nokkenstok niet blij is.......
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: opstart revisiemotor
Stok zonder nok?blackmercury schreef:Ben bang dat de nokkenstok niet blij is.......
Groeten, Ando.
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: opstart revisiemotor
Hij moet nog inlopen ja. Ik heb wel zinkpasta aan de nokken aangebracht en additief bij de olie.
Ik dacht hem in te gaan rijden tegen een rustig toerental.
Ik dacht hem in te gaan rijden tegen een rustig toerental.
Re: opstart revisiemotor
Ik begrijp er helemaal niets meer van, erg duidelijk ben je niet, wat heb je nu allemaal wel of niet al gedaan ?
De inloopprocedure is heel wat anders dan het inrijden he !
De motor is gereviseerd, heb je direct daarna bij de eerste keer aanslaan meteen de inloop procedure gedaan ?
Je moet meteen na aanslaan de motor tussen de 2000 en 3000 rpm houden gedurende 20 tot 30 minuten aan één stuk, dit is essentieel om genoeg extra spatsmering te krijgen zodat de boel op elkaar inloopt in plaats van weg vreet. Je mag 'm absoluut niet rustig stationair laten draaien anders krijgen de nokken op de nokkenas en de klepstoters te weinig smering, de pasta is er na een paar seconden af gespoeld en dan kun je voor je het weet een nieuwe nokkenas en klepstoters gaan monteren.
inloopprocedure (engine break-in)
https://help.summitracing.com/app/answ ... lifters%3FBreak-In Procedure for Flat Tappet Camshafts
-Install the Camshaft.
-Set the Valve Lash or Preload as recommended by the manufacturer.
-Prime the Oiling System.
-Set the Initial Ignition Timing.
-For carbureted engines, make sure fuel bowls are full and any air is bled from the fuel lines.
-Start the engine and immediately raise rpm to 3,000.
-Vary rpm between 1,500 and 3,000 for the next 20-30 minutes.
Use a slow, steady acceleration/deceleration pattern.
-Shut down the engine and let it cool.
-Drain the oil and change the oil filter.
This removes any metal particles from the break-in process.
-Refill the engine with a petroleum-based oil and zinc additive.
The initial break-in is now complete. After the next 500 miles of normal driving, change the oil and oil filter again.
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
- Big_fun_58
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: opstart revisiemotor
Respect "Gearz" voor je complete en altijd goede adviezen (en je geduld ).
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Re: opstart revisiemotor
Vooral het geduld idd!
Hahahaha@stok zonder nok....
Sterkte ermee!
Hahahaha@stok zonder nok....
Sterkte ermee!
Groetjes, Robin