Vandaag een tour door Limburg gedaan. Alles goed tot we in Valkenburg een wielrentocht tegen kwamen waar we enige tijd op moesten wachten. Auto weer gestart nadat de rit gepasseerd was, viel 200m verder uit.. gestart en reed weer 1.5uur door.. in Maasmechelen gaan tanken, auto gestart en viel 100m verder midden op de rotonde stil.. van de rotonde geduwd en daarna niet meer aan de praat gekregen.
ANWB dacht aan vuil in de carb of in de brandstofleiding. Uiteindelijk op transport thuis gekregen (na in totaal 3uur te hebben gewacht).
Thuis nogmaals gestart zonder luchtfilter en heel even aan gekregen, totdat ie door teveel zuurstof weer uit viel. De bougies gecontroleerd maar die zijn niet erg vervuild.
Vanalles wordt als mankement aangegeven. Van vervuilde carb tot bobine die end of life zou kunnen zijn...
Bij t starten draait ie wel rond, maar lijkt t alsof ie geen toevoer krijgt.
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Tour gedaan met 66er 6cyl. Auto 2x afgeslagen
Moderator: Shelby GT-H
Tour gedaan met 66er 6cyl. Auto 2x afgeslagen
1964 Mercedes Benz 220 SE Heckflosse (w111)
Former car:
1966 Mustang Convertible, 200 straight six..
Former car:
1966 Mustang Convertible, 200 straight six..
Re: Tour gedaan met 66er 6cyl. Auto 2x afgeslagen
Ik zou het met een minder warme dag nog eens even een keer proberen.
Als ik lees over stilstaan en daarna afslaan, denk ik gelijk aan vapor lock
Als ik lees over stilstaan en daarna afslaan, denk ik gelijk aan vapor lock
- Big_fun_58
- Berichten: 1807
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: Tour gedaan met 66er 6cyl. Auto 2x afgeslagen
Klinkt wel érg veel als een geval van Vapor-Lock.
Ga het daar maar eens in zoeken.
Begin maar een met alle topics hierover in dit forum te lezen...
Succes!
Ga het daar maar eens in zoeken.
Begin maar een met alle topics hierover in dit forum te lezen...
Succes!
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Re: Tour gedaan met 66er 6cyl. Auto 2x afgeslagen
berRpee schreef: ↑zo 02 jun, 2019 21:44
Thuis nogmaals gestart zonder luchtfilter en heel even aan gekregen, totdat ie door teveel zuurstof weer uit viel. De bougies gecontroleerd maar die zijn niet erg vervuild.
Vanalles wordt als mankement aangegeven. Van vervuilde carb tot bobine die end of life zou kunnen zijn...
Als het puur vapor lock zou zijn dan zou de motor na een kwartiertje toch weer gewoon moeten aanslaan ?Big_fun_58 schreef: ↑ma 03 jun, 2019 05:49 Klinkt wel érg veel als een geval van Vapor-Lock.
Ga het daar maar eens in zoeken.
En dan al helemaal een paar uur later als de motor is afgekoeld., meestal is het bij vapor lock al genoeg om een scheut verse benzine in de venturi(s) van de carb te gooien
Een defect gaande bobine presteert slechter naarmate deze warmer wordt en/of het contact aan staat, dat zou kunnen maar ligt ook niet meteen voor de hand gezien de motor in afgekoelde toestand nog steeds direct na starten problemen ondervindt.
Vuil in de carb, brandstoffilter of leiding ligt dan meer voor de hand.
Ook een hangende vlotter zou deze problemen kunnen geven, vaak helpt dan een tikje tegen de vlotterbak als noodoplossing.
Wellicht de carb eens open draaien en stap voor stap de diverse oorzaken uitsluiten ?
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Re: Tour gedaan met 66er 6cyl. Auto 2x afgeslagen
Thanks weer voor het meedenken.. Heb vandaag de ANWB op bezoek gehad
Conclusie was dat de brandstofpomp overleden is...
Nieuwe pomp is al besteld en zal over een paar dagen binnen komen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Conclusie was dat de brandstofpomp overleden is...
Nieuwe pomp is al besteld en zal over een paar dagen binnen komen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
1964 Mercedes Benz 220 SE Heckflosse (w111)
Former car:
1966 Mustang Convertible, 200 straight six..
Former car:
1966 Mustang Convertible, 200 straight six..
Re: Tour gedaan met 66er 6cyl. Auto 2x afgeslagen
Hoe simpel wil je het hebben, easy fix !
Michel.
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.