Mustang 64.5 V8 op LPG Slaat af bij warme motor ( IMPCO )

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
fritsp1989
Berichten: 2
Lid geworden op: za 08 jun, 2019 01:18

Mustang 64.5 V8 op LPG Slaat af bij warme motor ( IMPCO )

Bericht door fritsp1989 »

Aller eerst hartelijk bedankt om mij toe te laten.
Ik hoop dat ik hier ervaring op kan doen en mag delen met jullie.

Ik ben in bezit van een Mustang V8 van 64.5 waar sinds nu een klein jaar een LPG installatie in ligt.
De Mustang start perfect op LPG blijft er vervolgens ook gewoon op lopen kan er een goede 5 KM mee rijden en dan houd hij in en slaat vervolgens af.
Het vlammetje is uit en ik krijg hem niet meer gestart op LPG.
Ik heb de installatie al nagelopen de relais hoor je ook duidelijk klikken met omschakelen naar LPG, de installatie is niet koud of bevroren ( dit zou ook niet echt kunnen bij warme motor ).
Als ik terug naar benzine schakel loopt hij weer als een zonnetje echter om weer op LPG te rijden moet ik de motor weer af laten koelen.

Ik word er radeloos van is er iemand die misschien tips heeft of ook dit probleem heeft gehad.
De contact punten zijn vervangen door een PerTronix en de coil is toen ook vervangen door een Flamethrower, dit probleem is pas veel later begonnen.

Met vriendelijke groet en grote dank Frits
Gebruikersavatar
stefke
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 13 feb, 2005 15:22
Locatie: Hier en niet daar

Re: Mustang 64.5 V8 op LPG Slaat af bij warme motor ( IMPCO )

Bericht door stefke »

Ik denk dat je verdamper toch bevriest. Voel eens aan beide koelwaterslangen, deze moeten goed warm zijn.
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
79cobra
Berichten: 309
Lid geworden op: vr 28 dec, 2007 13:09
Locatie: krimpen aan de lek

Re: Mustang 64.5 V8 op LPG Slaat af bij warme motor ( IMPCO )

Bericht door 79cobra »

Hoi,

Een luchtbel in je verdamper wellicht?

gr
remco
fritsp1989
Berichten: 2
Lid geworden op: za 08 jun, 2019 01:18

Re: Mustang 64.5 V8 op LPG Slaat af bij warme motor ( IMPCO )

Bericht door fritsp1989 »

stefke schreef: za 08 jun, 2019 10:10 Ik denk dat je verdamper toch bevriest. Voel eens aan beide koelwaterslangen, deze moeten goed warm zijn.
79cobra schreef: za 08 jun, 2019 18:15 Hoi,

Een luchtbel in je verdamper wellicht?

gr
remco
Hartelijk bedankt het bleek inderdaad een luchtbel te zijn had wel verwacht dat er een blok ijs was geworden van de verdamper. Maar dit bleek niet het geval te zijn.
Oorzaak was trouwens de dop van het KVS volgens mij oude er terug op gedraaid probleem is op eens weg :idea:
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”