Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
RKreber
Berichten: 128
Lid geworden op: do 22 mei, 2014 21:33

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Bericht door RKreber »

Hey 67GT500,

Leuk je hier weer eens te zien, heb je vaak op americansunday rond zien ''rijden'', mooie eleanor.....
Ik ga mijn pro-touring ook in deze kleurstelling laten spuiten...lang getwijfeld maar deze kleur gaat het dan toch worden.
Nu ik de witte pro-touring wagen in mijn garage heb staan na reisje over de zee vanuit California, ga ik nu vol aan de bak om auto aan te passen naar mijn smaak.

De huidige TMI Mach 1 sportstoelen met alcantera leren bekleding gaat eruit om de PROCAR RALLY leather sportstoelen te monteren.
Had op diverse forums al gelezen dat je beste de seat floorboards 1 inch moet verlagen om zelfde zithoogte te houden als standaard stoelen.
Anders zit je met je knieen tegen het stuur en hoofd door het dak heen!

Dat gaan we dus doen, mocht er iemand interesse hebben in gehele TMI Mack 1 lederen intereur (incl achterbank), PM mij dan even, deze gaan in de verkoop.

AfbeeldingIMG_7348 by Robbert Kreber, on Flickr

AfbeeldingPresentation1 by Robbert Kreber, on Flickr
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Bericht door saf1908 »

Hoe staat het met de vorderingen Robbert? Al even geen update gezien. Tof project, dus ben benieuwd!
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
RKreber
Berichten: 128
Lid geworden op: do 22 mei, 2014 21:33

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Bericht door RKreber »

Hi Saf, mustang-liefhebbers,

Ben zeker nog met het project bezig, maar je kent het....druk met werk/prive enz...dus voortgang gaat niet snel maar kwaliteit is voor mij belangrijkste....

Kleine update, TMI stoelen eruit en verkocht, inmiddels nu vervangen met echt lederen PROCAR rally seats....
Stoelen zitten hoger en wilde eerst de bodem van de mustang waar de stoelen op gemonteerd worden verlagen....stuk tussenuit snijden en dan weer erop lassen....
Maar, het een top oplossing gevonden: seat rails gewoon totaal weglaten en stoel direct op bodem vastbouten.
Voorkant stoelmontage steunt mooi op de bodem en heb een verstelbare bracket voor achtermontage gemaakt, waardoor je dus de kanteling van zitgedeelte kunt instellen.....stoel mooi naar achteren voor extra beenruimte en overig pluspuntje: kan nu niemand anders meer in rijden, komt niet bij de pedalen:)

Verder rembekrachtiger toegevoegd met wilwood brake master en hydraulische koppeling (MDL = modern drive line) opgebouwd uit wilwood componenten geinstalleerd....koppeling nu super licht en heel direct. echt super spul.....
Ook even een billet gaspedaal erin met billet pads voor alle pedalen gemonteerd.....
Technisch alles weer naar hoogste plan gebracht.

Volgende stap: GT500 Shelby ''long nose'' voorkant eraf en terug naar standaard lengte met een nieuwe fiberglass GT350 hood met extra koelgleuven voor koelere motorruimte...Meer koeling = meer vermogen:)

AfbeeldingIMG_8082 by Marnix Kreber, on Flickr

AfbeeldingIMG_8062 by Marnix Kreber, on Flickr

AfbeeldingIMG_8061 by Marnix Kreber, on Flickr

AfbeeldingIMG_8050 by Marnix Kreber, on Flickr

AfbeeldingIMG_8084 by Marnix Kreber, on Flickr
Laatst gewijzigd door RKreber op do 20 jun, 2019 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RKreber
Berichten: 128
Lid geworden op: do 22 mei, 2014 21:33

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Bericht door RKreber »

Nog steeds druk bezig de mustang verder af te bouwen.
afgelopen weekend druk bezig geweest met instrument cluster.
Nu allemaal mooie autometer klokken erin met KM/H teller.....dit zijn de mooiste klokken die erzij(vind ik) en je moet de 2 3/8 versie hebben voor de 3 kleine klokken.
Via cjpony website kun je voor 40 USD de plastic backingplate aanschaffen, zodat je alles netjes kunt monteren.
Uiteraard wel wat custom werk, zoals wegslijpen randen van standard instrument panel, maar allemaal heel goed te doen.
By the way: de randen van de 5 dure klokken afslijpen was nog weg even spannend….gaat tegen je ''gevoel'' in om mooie goede klokken te slopen:)

Verder nu bezig om een FUELSAFE tank achterin te monteren, geen geklotst meer in je tank achter en verder veel veiliger ivm mogelijke brand/explosive bij crash...

keep you posted!
AfbeeldingIMG_9602 by Marnix Kreber, on Flickr
AfbeeldingIMG_9601 by Marnix Kreber, on Flickr
AfbeeldingIMG_9596 by Marnix Kreber, on Flickr
AfbeeldingIMG_9592 by Marnix Kreber, on Flickr
AfbeeldingIMG_9606 by Marnix Kreber, on Flickr
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Bericht door 1967coupe »

Die tellers zijn echt gaaf!
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
RKreber
Berichten: 128
Lid geworden op: do 22 mei, 2014 21:33

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Bericht door RKreber »

Stuurkolommen van IDIDIT zijn goede verstelbare kolommen en gefabriceerd uit 'gehard aluminium kwalitiet.
Daar mijn Procar Rally seats verlaagd zijn, kan de stuur gewoon in mooie rechte stand blijven (meestal staan die in de ''hooste'' stand ivm gebrek aan beenruimte=lelijk).
Kolom even naar de spuiter gebracht en in mooi glossy zwart (raven black) laten spuiten.
Verder even de flaming river Double-D couplers mooi in de klassieke verf gespoten en alles gemonteerd.
Als kers op de taart: monteren van een echte MOTA-LITA shelby style houten stuur. Heb de donkere versie genomen met dikker stuur.
Let op, koop niet de Lacarra of andere taiwanese troep, want heb er veel in mijn handen gehad en die blanke lak kwaliteit is echt belabbberd.
Mooi is dat je via de officiele MOTA-LITA site (fabriekje staat in UK) de sturen kunt kopen tegen lagere kosten vs in USA kopen van immitatiespul!

AfbeeldingIMG_9561 by Marnix Kreber, on Flickr
AfbeeldingIMG_9560 by Marnix Kreber, on Flickr
Afbeeldingmk3-13-d-s-thick-grip-hole by Marnix Kreber, on Flickr
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Bericht door saf1908 »

Vakwerk hoor, ziet er prachtig uit allemaal.
Ben benieuwd naar het eindresultaat, dus ga zo door.

Thx voor de update.
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Bericht door Swordfish79 »

mooie update.

Maar Lacarra sturen ken ik niet. Bedoel je niet Le Carra?
En MOTA-LITA ken ik ook niet wel Moto-Lita :smart: https://www.moto-lita.co.uk/

zo ver ik weet werden die eerst in Frankrijk gemaakt tot 2002. Daarna is het gestopt.
Op mijn Le Carra staat netjes 'Made for Le Carra by Moto-Lita. Ik heb het stuur al een jaar of tien.
Mogelijk dat er nu wel slechte reproducties op de markt zijn.

Interessant om eens uit te zoeken! :smart:

ik heb dit gevonden http://67mustangblog.com/2007/01/the-st ... -escapade/

quote uit artikel;
Another thing to note is the rivets on the wheel, some had 17 rivets and some 18, why? Well I’m not sure but what I know is Lecarra made wheels with this many rivets and the UK company Moto Lita only made 9 rivet wheels (of similar look).

Er zijn dus versie met 18, 17 en 9 "rivets" :? de 17 en 18 rivets zijn in Frankrijk gemaakt en de 9 rivet variant in de UK door Moto-Lita volgens dit artikel.
79cobra
Berichten: 309
Lid geworden op: vr 28 dec, 2007 13:09
Locatie: krimpen aan de lek

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Bericht door 79cobra »

Avond

:ok:

Die meters in dat dashboard....zo had het moeten zijn echt heel mooi
Gebruikersavatar
RKreber
Berichten: 128
Lid geworden op: do 22 mei, 2014 21:33

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Bericht door RKreber »

@swordfish: hebt helemaal gelijk...Le Carra en MOTO-LITA......maar veranderd de zaak niet echt:) Bouwen vd wagen is uitgevoerd volgens hoogste kwaliteitsnormen, laat dan wel eens wat steken vallen met projectrapportage via deze site :lol: :ok:
PS, by the way bij MOTO-LITA kun je 18 of 7 rivits bestellen voor je Shelby style stuur, ook 14,15,16 inch diameter.
Weet zeker dat dit bij MOTA-LITA dan weer niet gaat :wink:
Gebruikersavatar
RKreber
Berichten: 128
Lid geworden op: do 22 mei, 2014 21:33

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Bericht door RKreber »

Heb niet stilgezeten, maar veel aan andere mustangs gewerkt en in de avonduurtjes de BE COOL radiator met 2x SPALL electic fans in mijn eigen fastback gemonteerd.
Uiteraard gehele motorruimte aangepakt, waarbij ik alles aan heb vervangen ben met braided steel hoses en AN fittingen.
Tevens ook radiatorslangen vervangen met mooie siliconen versie met RVS gepolijste pijpen.

Alles gehaald bij QSP products, echt beste kwaliteit (= dus ook weer veel te duur, maar doet het goed of niet!)

Hier wat pics mbt voortgang.. to be continued
Oh ja.....gelijk ook alles Airco leidingen en overig electric wiring harnesses gedemonteerd, want ik wil alles laten verlopen onder de wielschermen, dus zodat je straks in de motorruimte enkel de motor en andere mooie componenten zien, GEEN bedrading en overige leidingen, die gaan allen door mijn wielschermen straks heen.

Doordat er nu 2x SPALL fans draaien ook gelijk mijn dynamo ge-upgrade naar 90+AMP versie ipv standard 45AMP, zou accu zo leeg lopen als ze beiden vol en lang draaien (waarschijnlijk tijdens spits en file...)
AfbeeldingUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
AfbeeldingUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
AfbeeldingUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
AfbeeldingUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
AfbeeldingUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
AfbeeldingUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
AfbeeldingUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
AfbeeldingUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
Heater hoses rerouted via front fender inners
AfbeeldingUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
Voldoende koeling capaciteit nu om die 600+HP's aan te kunnen!
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Bericht door saf1908 »

Ziet er weer goed uit! Welke handige schuimrubber dopjes zitten er aan die SPAL fans om de fins van de radiateur te beschermen? Die heb je er los bij besteld? (Ik heb zelf lopen klooien met wat dopjes.)

En welke electric fan controller gebruik je?
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
RKreber
Berichten: 128
Lid geworden op: do 22 mei, 2014 21:33

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Bericht door RKreber »

@saf: die rubberendopjes incl plastic houdertjes zaten in de kit, maar eigenlijk overbodig want blijft genoeg afstand tussen de koelvinnen en fan ivm grote brackets daarboven. Anyhow, is heb deze SPAL fans en die dopjes wel gezien bij QSPproducts, check hun website maar even https://www.qspproducts.nl/en/, ze hebben echt goed spul! (en een mooie catalog:, lekker bladeren en uitzoeken)

Fan controller, zit gewoon een sensor in je manifold die watertemp in de gaten houdt. Verder ook nog een 3 wire switch op mijn Airco system aangesloten, zodat fans altijd gaan draaien als AC aan staat.
Zijn 2 fans, dus AC contact laten draaien staat op 1 fan en motortemp. op 2 fans(lekker snel koel)

Ciao Robbert
Gebruikersavatar
Jasper
Berichten: 433
Lid geworden op: do 21 aug, 2008 18:14
Locatie: Noord-west Brabant

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Bericht door Jasper »

mooi werk weer! :ok:
1965 mustang fastback, 289 2v Prairie bronze. (sold 28-08-2014)
1967 mustang coupe, 289 4v midnight blue.
Gebruikersavatar
RKreber
Berichten: 128
Lid geworden op: do 22 mei, 2014 21:33

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Bericht door RKreber »

Volgende project, wiring!!
Daar ik alle bedrading in motorcompartiment wil wegwerken, ben ik nu druk bezig alles via de binnenkant van de fenders netjes weg te werken.
Verder wil ik de gehele bedrading in mooie gevlochten ''flame retardant'' woven sleeve verwerken.
Daar de GEL accu in achterbak komt, zal een dikke flexibele accukabel vanuit bak naar de firewall moeten lopen.
Om ook de aansturing van mijn 2x radiator Fans aan te sturen, heb ik alles netjes gecentreerd midden aan binnenkant vd firewall gemonteerd.
1/ Relais fans aansturing
2/ startersolenoid (vanuit motorruimte naar interieur)
3/ extra zekeringenkast
4/ centraal punt voor aarde (-)
5/ centraal punt voor constant (+)

Heeft weer een avondje tot diep in de nacht geduurd, maar resultaat is zoals ik het wilde!
Nu op naar verdere afmontage!

AfbeeldingMustang pro touring by Marnix Kreber, on Flickr
AfbeeldingMustang pro touring by Marnix Kreber, on Flickr
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”