Gezocht: 1995 mustang gt 5.0 cabrio

Plaats wat je te koop hebt of zoekt.......

Moderator: Shelby GT-H

mbs01
Berichten: 15
Lid geworden op: di 02 jul, 2019 20:28

Gezocht: 1995 mustang gt 5.0 cabrio

Bericht door mbs01 »

Hallo Mustang lovers.
Geheel nieuw hier en laatste tijd aan zoeken naar een mooie betaalbare muscle V8.
Waarom 1995? De enige beetje betaalbare zo te zien. Vind de klassieke ook erg mooi maar daar wil ik me niet aan wagen als niet kenner en niet klusser.

Heb al diverse site afgezocht in NL en De maar nog niet veel gevonden.
Vrees dat het wachten wordt of is nog nog intessant om iets uit US te halen? Lijkt me niet echt gezien prijs auto VS prijs import.

Mochten jullie tips hebben waar te zoeken of iets weten.
Voorkeur gaat uit naar handschakel en Cabrio. Automaat lijkt me onderhoudsgevoeliger maar misschien zit. Ik er naast.

Groet
Martin
79cobra
Berichten: 309
Lid geworden op: vr 28 dec, 2007 13:09
Locatie: krimpen aan de lek

Re: Gezocht: 1995 mustang gt 5.0 cabrio

Bericht door 79cobra »

Ook goeienavond
Ook welkom.
En succes
Ik las zojuist wel weer een beeldbevestigend verhaal over bpm :wink: dus opletten met import
gr
remco
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Gezocht: 1995 mustang gt 5.0 cabrio

Bericht door Mack »

Welkom! Goede keuze!

Ik ga er vanuit dat je nu kijkt naar een V8 Cabrio van de 4e generatie van voor de facelift (1994-1998). Dit is inderdaad een interessant model: qua prijs zit hij nog in een dal dus ze zijn niet duur. Het zijn geen moderne auto's, dus weinig electronica, aan de andere kant wel met het comfort van een moderne auto.

In 1995 heeft Hessing een hele lading V8 cabrio's (modeljaar 1994) naar Nederland gehaald: deze zijn her en der nog wel te vinden voor weinig. Je zit dan wel vast aan dit modeljaar, een vaste uitvoering en alleen in de kleuren zwart, donkergroen of donkerrood. Exemplaren met weinig kilometers zijn moeilijk te vinden, al zou bij goed onderhoud een paar ton op de teller geen probleem moeten zijn.

Buiten deze Hessing-auto's zul je weinig anderen vinden in Nederland. Alternatief is dus importeren. Dit heb ik gedaan met mijn 1998 V8:
- Je kunt kleuren / uitvoeringen krijgen die er niet zijn in Nederland (zoals mijn blauwe coupé)
- Let erop dat vanaf 1996 de oude 5.0 ingewisseld werd voor de minder populaire 4.6 liter V8
- Je betaalt een hoop extra. Er is genoeg te krijgen in de VS voor een leuke prijs, maar speciale uitvoeringen kosten daar mee. Gecombineerd met kosten van verschepen en goedkeuring betaal je dan meer dan de auto waard wordt in Nederland. Doe dit dus alleen als dit écht is wat je wil, niet als je over een paar jaar wil doorgroeien naar een andere Mustang, want dan ga je verlies leiden
- BPM is volgens mij verwaarloosbaar op zo'n oude auto, maar dat zou je zelf moeten narekenen

Al met al zijn de SN95 heel fijne auto's die je voor een redelijk bedrag kunt aanschaffen en onderhouden. Het is geen populair model maar je koopt hem voor jezelf. Feit is dat een mooie SN95 een stuk zeldzamer (dus unieker) is dan de populaire modellen die erna komen.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
SanQ
Berichten: 453
Lid geworden op: vr 23 mei, 2014 09:21
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Gezocht: 1995 mustang gt 5.0 cabrio

Bericht door SanQ »

Toevallig vernomen dat degene die mijn 1996 5.0 GT convertible heeft overgenomen een aantal jaren terug deze kwijt wil, heeft volgens mij al een MX5 gekocht :shock: zal wel zijn dat zijn vrouw hem te groot vind :lol: als je mij je nummer stuurt in een pb dan speel ik dat met plezier door aan hem!
Ticking away the moments that make up a dull day......
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Gezocht: 1995 mustang gt 5.0 cabrio

Bericht door Eric »

Wat Mack al zei 95'er GT cabrio's zijn er in verhouding nog best veel in Nederland, maar dat zijn wel allemaal automaten. Gezien hun inmiddels bejaarde leeftijd zitten de meesten over de 2 ton aan kilometers. Op zich zijn ze heel degelijk, maar de staat van het onderhoud bepaalt of je er een goede koop aan doet. Geduld is een schone zaak, niet gelijk op de eerste de beste auto springen die je tegen komt. En laat hem vooraf hier ook even zien, wellicht zit er iemand op het forum die de auto kent.

Eentje uit de VS gaan halen dat zou ik afraden. Je bent dan alleen al aan transport, inklaren, invoerrechten, btw en keuren onderhand net zoveel kwijt als de hele auto hier waard is. Wel zou je eens over de grens kunnen kijken, daar zijn nog wel wat handbakken te vinden en heb je geen gedoe met invoerrechten, btw of keuren. De BPM is sowieso verwaarloosbaar.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =264218674
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =280601470
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =277668732
mbs01
Berichten: 15
Lid geworden op: di 02 jul, 2019 20:28

Re: Gezocht: 1995 mustang gt 5.0 cabrio

Bericht door mbs01 »

Top. Dank voor jullie uitgebreide antwoorden

Betreft hand VS automaat.
Weet eerlijk gezegd niet of automaat ee nadeel is kwa onderhoud etc.?
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Gezocht: 1995 mustang gt 5.0 cabrio

Bericht door Mack »

De 5-bak in mijn Mustang vergroot absoluut de fun factor. En je hebt er wat bijzonders mee. Omdat er niks mechanisch werkt, is de koppeling wel vrij zwaar. Dat is vooral vervelend in de file.
Eric schreef: wo 03 jul, 2019 10:37Eentje uit de VS gaan halen dat zou ik afraden. Je bent dan alleen al aan transport, inklaren, invoerrechten, btw en keuren onderhand net zoveel kwijt als de hele auto hier waard is.
Dat is wat ik zeg. Mijn auto is afgelopen maand getaxeerd en nog steeds niet zoveel waard als de totale prijs die ik er 9 jaar geleden voor betaald heb om hem in mijn garage te krijgen. Mij maakt het niet uit want ik doe hem niet weg, maar financieel is het geen goede deal geweest - tot zover een Mustang ooit een verstandige keuze is. Uiteindelijk is het hoe graag je iets wil.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Gezocht: 1995 mustang gt 5.0 cabrio

Bericht door Eric »

mbs01 schreef: wo 03 jul, 2019 10:57 Weet eerlijk gezegd niet of automaat ee nadeel is kwa onderhoud etc.?
Maakt op zich niets uit. Bij een automaat is het van belang te weten wanneer de bakolie voor het laatst is ververst, want dat kost zomaar een paar honderd euro.
Mack schreef: wo 03 jul, 2019 13:43 Mijn auto is afgelopen maand getaxeerd en nog steeds niet zoveel waard als de totale prijs die ik er 9 jaar geleden voor betaald heb om hem in mijn garage te krijgen. Mij maakt het niet uit want ik doe hem niet weg, maar financieel is het geen goede deal geweest - tot zover een Mustang ooit een verstandige keuze is. Uiteindelijk is het hoe graag je iets wil.
Jij hebt dan ook een bijzonder exemplaar en gekocht in de tijd dat ze nog afschreven. Dat is inmiddels wel voorbij, een GT uit 95 wordt (mits je hem fatsoenlijk onderhoudt) niet meer minder waard.
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Gezocht: 1995 mustang gt 5.0 cabrio

Bericht door Mack »

Eric schreef: wo 03 jul, 2019 14:34een GT uit 95 wordt (mits je hem fatsoenlijk onderhoudt) niet meer minder waard.
Dat kan bijna niet meer :lol:
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Gezocht: 1995 mustang gt 5.0 cabrio

Bericht door Mack »

Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
mbs01
Berichten: 15
Lid geworden op: di 02 jul, 2019 20:28

Re: Gezocht: 1995 mustang gt 5.0 cabrio

Bericht door mbs01 »

en als je hem uit Duitsland haalt wat voor kosten moet je dan rekening mee houden?

goeie links die Duitse en ook mooie exemplaren

dan nog , wat zijn de aandachtspunten bij eventueel aankoop?
mbs01
Berichten: 15
Lid geworden op: di 02 jul, 2019 20:28

Re: Gezocht: 1995 mustang gt 5.0 cabrio

Bericht door mbs01 »

SanQ schreef: wo 03 jul, 2019 09:51 Toevallig vernomen dat degene die mijn 1996 5.0 GT convertible heeft overgenomen een aantal jaren terug deze kwijt wil, heeft volgens mij al een MX5 gekocht :shock: zal wel zijn dat zijn vrouw hem te groot vind :lol: als je mij je nummer stuurt in een pb dan speel ik dat met plezier door aan hem!

heb nr gestuurd
je zegt 1996, is het dan wel een 5.0 ?
mbs01
Berichten: 15
Lid geworden op: di 02 jul, 2019 20:28

Re: Gezocht: 1995 mustang gt 5.0 cabrio

Bericht door mbs01 »


Die eerste is wel tof... Goede kleur, weinig geld!
lijkt een goeie ja, kleur vind ik dan niks maar kan altijd nog laten overspuiten :D
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Gezocht: 1995 mustang gt 5.0 cabrio

Bericht door Eric »

mbs01 schreef: wo 03 jul, 2019 16:16 en als je hem uit Duitsland haalt wat voor kosten moet je dan rekening mee houden?
100 euro voor de importkeuring bij de RDW en dat is het wel zo'n beetje. De BPM is bij die leeftijd nihil. Die paarse heeft trouwens NL papieren volgens de advertentie, dus wellicht een kwestie van alleen maar overschrijven.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Gezocht: 1995 mustang gt 5.0 cabrio

Bericht door Eric »

mbs01 schreef: wo 03 jul, 2019 16:17 je zegt 1996, is het dan wel een 5.0 ?
Alle Hessing auto's waren modeljaar 1995, met 5.0. De helft is echter pas in 1996 verkocht. In de Nederlandse handel is het dan een 1996 auto, wat eigenlijk nergens op slaat maar zo gaat dat hier.
Plaats reactie

Terug naar “Mustang & US Ford of daaraan gerelateerd”