Airco

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Airco

Bericht door TTarmor »

Goedenavond allen,

Dank voor de reacties!! Ik heb morgen een afspraak bij een airco vulstation nabij mijn werk. Hier gaan ze het systeem vullen en testen op lekken. Ik ga dan duimen dat het lang duurt voordat hij weer leeg is. Ik heb ergens toe ik de wagen kocht een foto gezien met gegevens mbt een vervangen verdamper. Dat was echter in 2016. Dus het zou me niet verbazen als hij nu door zijn tweede heen is. Maar voor hetzelfde geld is het ergens anders een klein lek waardoor hij elk jaar 20 procent verliest. het is allemaal gissen.

In ieder geval ga ik eerst proberen het systeem af te vullen. Als hij met elke lading een jaar oid doet. Dan laat ik hem niet 123 vervangen. Maar als het elke 2 maanden wordt dan is het goed irritant.

Groetjes
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Airco

Bericht door TTarmor »

Ps. De ik heb naast carfax niet de volledige historie. Die is bij de douane zoek geraakt. Heb namelijk alle aangetekende verzendbewijzen maar na aankomst bij de douane in Nederland is het verdwenen.
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Airco

Bericht door 1967coupe »

TTarmor schreef: di 13 aug, 2019 21:01 Goedenavond allen,

Dank voor de reacties!! Ik heb morgen een afspraak bij een airco vulstation nabij mijn werk. Hier gaan ze het systeem vullen en testen op lekken. Ik ga dan duimen dat het lang duurt voordat hij weer leeg is. Ik heb ergens toe ik de wagen kocht een foto gezien met gegevens mbt een vervangen verdamper. Dat was echter in 2016. Dus het zou me niet verbazen als hij nu door zijn tweede heen is. Maar voor hetzelfde geld is het ergens anders een klein lek waardoor hij elk jaar 20 procent verliest. het is allemaal gissen.

In ieder geval ga ik eerst proberen het systeem af te vullen. Als hij met elke lading een jaar oid doet. Dan laat ik hem niet 123 vervangen. Maar als het elke 2 maanden wordt dan is het goed irritant.

Groetjes

Ik heb mijn airco laten vullen met een toevoeging. Zo kunnen ze later met een uv lamp zien of en waar er lekkage is.

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Airco

Bericht door TTarmor »

Dat contrast spul is idd een goed idee. Het gekke is echter dat de airco vanochtend besloot het weer te doen. Echter enkel de middelste en rechter twee ventilatie openingen en de rechter helft van mijn voorruit.....

Ik hoop hierdoor dat het een kwestie is van net niet genoeg gas. Maar dat ga ik straks tussen 16.00 en 17.00 wel merken denk ik.

Groetjes
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Airco

Bericht door Eric »

TTarmor schreef: wo 14 aug, 2019 09:58 Echter enkel de middelste en rechter twee ventilatie openingen en de rechter helft van mijn voorruit.....
Ook dat is een veel voorkomend symptoom. Geen idee waarom dat zo is, maar ik heb het al vaak gelezen en bij mij ging het precies hetzelfde. Alles wijst er dus op dat er te weinig koelmiddel meer in zit.
fvdw
Berichten: 158
Lid geworden op: za 09 jan, 2016 11:05

Re: Airco

Bericht door fvdw »

Verdamper wordt nog maar koud bij inlaat ondat aanvoer hoeveelheid koudemiddel te laag om heel te verdamper te koelen bij ingestelde blowerlucht hoeveelheid naar het interieur. Dus ja te weinig koudemiddel in het systeem
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Airco

Bericht door TTarmor »

Hallo allemaal,

Lang verhaal kort: er zat nog 210 gram koudemiddel in. Er zit nu 595 gram in. Er zat 1 ml olie in en nu 13 tezamen met 4 gram uv middel. Hij is vacuüm getrokken en getest, tot zover niets.

De mustang is nu overigens echt weer een vrieskist uit alle ventilatie openingen. Nu hopen dat het ook zo blijft.

Groetjes
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
fvdw
Berichten: 158
Lid geworden op: za 09 jan, 2016 11:05

Re: Airco

Bericht door fvdw »

Paar weken terug is de verdamper dan eindelijk vervangen in mijn mustang na 4 jaar problemen met verlies van koudemiddel. Van alles vervangen condensor, slangen voor en na compressor. Maar nog steeds koudemiddelverlies. Dus uiteindelijk toch de verdamper vernieuwd. Na demontage bleek dat de verdamper duidelijk lekkage had (contrastmiddel sporen). ps in condeswater uitloop van de verdamper hadden ze nooit iets gevonden, dus dat is geen goede maatstaf. En ja hele dashbord is eruit geweest, daar had ik wel zorgen over maar is weer perfect terug gezet. Kraakt of piept niks en geen zichtbare beschadigingen. Goede job van mijn ford dealer. Heeft drie dagen gekost. Reparatie viel nog onder verlengde garantie. Airco werkt nu zeer goed. Nou hopen dat de airco troubles voorbij zijn.
Ps Sinds die airco reparatie werkt de stoelverwarming trouwens een stuk beter, waarom ??
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Airco

Bericht door Eric »

fvdw schreef: vr 01 nov, 2019 10:54 Goede job van mijn ford dealer.
Bij welke dealer heb je het laten doen?
fvdw
Berichten: 158
Lid geworden op: za 09 jan, 2016 11:05

Re: Airco

Bericht door fvdw »

P van de Ven in Vessem (Officiële Ford dealer)
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”