Speling op de verdeleras

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
mymustang
Berichten: 374
Lid geworden op: do 15 jun, 2017 21:52
Locatie: Heusden-Zolder

Speling op de verdeleras

Bericht door mymustang »

Nog een algemene vraag.
In een ander topic van mij waarbij de motor niet soepel draait en wat stottert.
Vandaag de verdelerkap afgehaald. Aan het darmpje van de vervroeging gezogen en de de grondplaat beweegt een beetje. Waarschijnlijk kan een mens niet voldoende vacuüm zuigen om hem meer te bewegen. Ook kon ik de rotor as toch redelijk heen en weer bewegen. Moet hier speling opzitten of moet dat echt strak gaan? Dit verklaart misschien het probleem in mijn ander topic " stotteren en schudden van de motor"? Kan je een verdeler reviseren?
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1807
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: Speling op de verdeleras

Bericht door Big_fun_58 »

Aan de bovenkant vad de verdeleras zit altijd speling.
Dat maakt niet uit omdat er toch een vonk over moet springen van de rotor naar de verdelerkap. Dan maakt 1 mm meer of minder niet uit. De as daaronder waar je puntjes tegenaan loopt moet wèl spelings vrij zijn (en dat is deze ook bijna altijd).
Als je elektronische onsteking hebt dat maakt een klein beetje speling hier ook niets uit.....
Laatst gewijzigd door Big_fun_58 op ma 14 okt, 2019 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the M@DM@N.......... #>B-)
mymustang
Berichten: 374
Lid geworden op: do 15 jun, 2017 21:52
Locatie: Heusden-Zolder

Re: Speling op de verdeleras

Bericht door mymustang »

Als ik de rotor afneem dan kan ik de gehele as toch wel heen en weer bewegen. Vroeg me gewoon af wat teveel speling is. Zag ook in een ander topic iets over de pink wire overbruggen bij een petronix flame trower en vacuüm vervroeger aansluiten op de manifold ipv carburator. Zijn er voordelen/ nadelen? Verdeler heeft dual vacuüm ports, hoe zit het daar dan mee?
Blijf een beetje overtuigd dat het stotteren een ontsteking probleem is en wil alles uitsluiten.
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1807
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: Speling op de verdeleras

Bericht door Big_fun_58 »

Ik wordt hier moedeloos van...... :(
Succes!!!!
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Gebruikersavatar
Tomasmustang
Berichten: 12
Lid geworden op: do 23 aug, 2018 20:01
Locatie: Amsterdam

Re: Speling op de verdeleras

Bericht door Tomasmustang »

mymustang schreef: di 24 sep, 2019 20:52 Als ik de rotor afneem dan kan ik de gehele as toch wel heen en weer bewegen. Vroeg me gewoon af wat teveel speling is. Zag ook in een ander topic iets over de pink wire overbruggen bij een petronix flame trower en vacuüm vervroeger aansluiten op de manifold ipv carburator. Zijn er voordelen/ nadelen? Verdeler heeft dual vacuüm ports, hoe zit het daar dan mee?
Blijf een beetje overtuigd dat het stotteren een ontsteking probleem is en wil alles uitsluiten.
Ik heb net de petronix Ignitor II Electronic in mijn ontsteking geplaatst en heb ook gelezen dat de pink wire een verlaagde stroom afgeeft om de contactpunten te sparen. Wat vreemd is is dat deze pink wire bij mij gewoon 12 V afgeeft. Dus vorige eigenaar heeft deze waasrchijnlijk verwijderd of aangepast. Wat bij mij de oorzaak was van slecht lopen was iig de vacuum aansluitingen die naar de vacuum advance/retard gingen. Deze liepen origineel nog naar binnen naar een electronsiche module die de vervroeging regelde. Alles losgekoppeld en de vacuum retard poort(de aansluiting aan de kant van de carb op je vacuum vervroeger) afgedicht en de vacuum advance aansluiting aangelsoten op portedvacuum op de carb. Dit schijnt de goede manier te zijn. https://www.stangnet.com/mustang-forums ... ld.494412/
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Speling op de verdeleras

Bericht door Dakloos »

Als je ONBELAST op de + van de bobine de spanning meet zul je altijd 12v meten, met of zonder pink wire. Met gesloten contactpunten zal, met een originele yellow top bobine en pink wire de spanning op datzelfde punt ongeveer de helft zijn.
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Speling op de verdeleras

Bericht door Ando »

Kijk eens opmijn website mbt ported vacuum.


Groeten, Ando.
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”