Wiellager

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Wiellager

Bericht door TTarmor »

Vandaag is mijn wiellager linksvoor met complete assembly vervangen. Er was af en toe sprake van een vibratie bij bepaalde snelheden en in bochten klonk het niet altijd helemaal top de laatste tijd. Er zat ook duidelijk speling op het wiel. Rechts voor helemaal niks en achter nagenoeg niets. Dus daar is voorlopig niets aan de hand. In het voorjaar kijk ik even of ik alvast preventief de achterkant ook vervang.

Nu het allemaal vervangen is rijdt het weer verrukkelijk. Voor mijn gevoel beter dan sinds ik hem heb. Maar dat kan ook tussen mijn oren zitten.

Ik heb overigens gekozen voor een wiellager assembly van Moog op aanraden van Lek import. Na verder onderzoek schijnt dit merk langer mee te gaan dan de originele lagers. Dit schijnt overigens ook het geval te zijn voor het merk Timken. De rest schijnt wat minder te zijn.

Groetjes
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Wiellager

Bericht door Ando »

Over welk bouwjaar hebben we het? En hoeveel km gaat zo’n lager mee?


Groeten, Ando.
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
fvdw
Berichten: 158
Lid geworden op: za 09 jan, 2016 11:05

Re: Wiellager

Bericht door fvdw »

Hoeveel km heeft jou mustang gelopen?
Vindt dat nogal kras dat die nu al vervangen moeten worden tenzij er 200 k km op de klok staan. Die van mij staat nu op 50 k km en geen problemen met lagers
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Wiellager

Bericht door TTarmor »

Ando schreef: do 31 okt, 2019 20:21 Over welk bouwjaar hebben we het? En hoeveel km gaat zo’n lager mee?


Groeten, Ando.

Bouwjaar 2015 en er staat nu 105.000 km op de teller. Aangezien rechtsvoor geen speling is en deze vaak juist eerder slijt ivm de berm e.d. Vermoed ik dat deze al eens vervangen is. Volgens mustang6g gaan de lagers tussen de zeg 80.000 en 150.000 km mee. Grof omgerekend naar kilometers.
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Wiellager

Bericht door TTarmor »

fvdw schreef: vr 01 nov, 2019 10:57 Hoeveel km heeft jou mustang gelopen?
Vindt dat nogal kras dat die nu al vervangen moeten worden tenzij er 200 k km op de klok staan. Die van mij staat nu op 50 k km en geen problemen met lagers
105.000 km

Voor mijn gevoel ook vrij snel inderdaad. Nu is het wel zo dat de mustang in Amerika een lichte sideswipe ongeluk gehad heeft. Ik dacht bij 24k miles. En ik weet dat hierbij het paneel bij het wiel linksvoor opnieuw gespoten is. Wellicht dat het lager door deze tik sneller is gaan slijten.
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”