E10 Bezine
Moderator: Shelby GT-H
Re: E10 Bezine
ik ben dit weekend naar Den Haag geweest met mijn 2016 Nissan Pulsar. Ik vind de auto erg hakkelen, voelt als stoten en rijdt niet echt lekker.
Toen ik terug naar huis ging heb ik BP Ultimate getankt en ik heb het stotterende gevoel niet gehad. Moet er nog eens weer echt op letten of dit werkelijk zo was en dan weer E10 tanken. Alles wel leuk, maar Ultimate kost een lekkere duit per liter en ik maak nogal wat kilometers.
Toen ik terug naar huis ging heb ik BP Ultimate getankt en ik heb het stotterende gevoel niet gehad. Moet er nog eens weer echt op letten of dit werkelijk zo was en dan weer E10 tanken. Alles wel leuk, maar Ultimate kost een lekkere duit per liter en ik maak nogal wat kilometers.
A dream costs nothing unless you want it to come true.
Mustang V6 Convertible 2012 (2013 model)
Mustang V6 Convertible 2012 (2013 model)
Re: E10 Bezine
Met de 2015 Mustang v6 tank ik bijna altijd 98. Vooral om ethanol zo veel mogelijk te vermijden.
Maar nu valt mij de laatste tijd het volgende op: mijn vrouw rijd een 2016 Clio 0.9 tce. Hier rijd ik uiteraard ook wel eens in. Maar vind hem normaalgesproken best ok rijden als zuinig bakkie met een vleugje pit in stadsverkeer. Maar sinds zij bij een onbediende pomp enkel nog e10 spul kan tanken klaagt ze dat hij bij een koude motor en optrekken vanuit stilstand lekker wil schokken. En de wagen daarbij meer zuipt. 1 op 17 ipv 1 op 20 gemiddeld.
Nu heb ik het afgelopen weken getest en de wagen rijd bij koude motor werkelijk voor geen meter. Pruttelt nog meer dan anders (3cilinder met de cilinderinhoud van een cola blikje dus dacht dat het al niet erger kon). Het hort en stoot en ik mis vermogen. Aangezien hij maar circa 90 pk heeft merk je het al snel.
Nu heb ik afgelopen week twee keer 98 getankt v power. Geen gehort en gestoot oftewel gestotter bij koude motor en weer normaal mee kunnen komen met het verkeer. Verbruik 1 op 21
Voor mij is hiermee onderstreept dat ik geen druppel e10 bij m’n mustang in de buurt laat komen.
Maar nu valt mij de laatste tijd het volgende op: mijn vrouw rijd een 2016 Clio 0.9 tce. Hier rijd ik uiteraard ook wel eens in. Maar vind hem normaalgesproken best ok rijden als zuinig bakkie met een vleugje pit in stadsverkeer. Maar sinds zij bij een onbediende pomp enkel nog e10 spul kan tanken klaagt ze dat hij bij een koude motor en optrekken vanuit stilstand lekker wil schokken. En de wagen daarbij meer zuipt. 1 op 17 ipv 1 op 20 gemiddeld.
Nu heb ik het afgelopen weken getest en de wagen rijd bij koude motor werkelijk voor geen meter. Pruttelt nog meer dan anders (3cilinder met de cilinderinhoud van een cola blikje dus dacht dat het al niet erger kon). Het hort en stoot en ik mis vermogen. Aangezien hij maar circa 90 pk heeft merk je het al snel.
Nu heb ik afgelopen week twee keer 98 getankt v power. Geen gehort en gestoot oftewel gestotter bij koude motor en weer normaal mee kunnen komen met het verkeer. Verbruik 1 op 21
Voor mij is hiermee onderstreept dat ik geen druppel e10 bij m’n mustang in de buurt laat komen.
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
Re: E10 Bezine
Al eerder de links gepost. Onzuiniger, en hoewel minder CO2 per liter, over dezelfde afstand gemeten kan een auto dus rustig meer CO2 uitstoten: https://autorai.nl/e10-benzine-onzuiniger-dan-euro95/ en die verwijst naar https://www.whatcar.com/news/what-car-e ... sts/n11430
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
- petersdappie
- Berichten: 350
- Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 19:02
- Locatie: Noord-Holland
Re: E10 Bezine
Ik val ook steeds in herhaling. Met Shell Vpower ruim 10% zuiniger dan 95. Roep dit al jaren. Tevens meer vermogen en mooiere motor loop. Dan krijg ik te horen “ik wil die dure VPower troep niet” veel te duur. Mensen je verdient het terug, alleen maar voordelen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Re: E10 Bezine
Mee eens,V power is het beste. Check maar eens op e10tanken.de daar staat zelfs mustang voor 2015 niet geschikt voor e10.link hier..
https://www.e10tanken.de/ford-mustang-b ... tml#result
RedGT.
https://www.e10tanken.de/ford-mustang-b ... tml#result
RedGT.
Mustang 2006 Coupe GT.
-Torch Red-
- 4.6 V8 -
-Shaker 500 -
-GT500KR Mufflers -
-One piece driveshaft-
-Shelby GT wheels-
-Torch Red-
- 4.6 V8 -
-Shaker 500 -
-GT500KR Mufflers -
-One piece driveshaft-
-Shelby GT wheels-
Re: E10 Bezine
En E5 dan misschien (Euro98)
A dream costs nothing unless you want it to come true.
Mustang V6 Convertible 2012 (2013 model)
Mustang V6 Convertible 2012 (2013 model)
Re: E10 Bezine
Met e5 heeft de Clio nooit problemen gehad. De mustang ook niet, maar daarmee ontloop ik het ook. Had eerder ergens op dit forum gelezen dat v power wel de e5 notering heeft maar dat hier geen ethanol in zit
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
Re: E10 Bezine
Had de links eerder al gezien inderdaad. Vandaar direct al het idee dat het de brandstof moest zijn.Neko- schreef: ↑di 12 nov, 2019 08:58 Al eerder de links gepost. Onzuiniger, en hoewel minder CO2 per liter, over dezelfde afstand gemeten kan een auto dus rustig meer CO2 uitstoten: https://autorai.nl/e10-benzine-onzuiniger-dan-euro95/ en die verwijst naar https://www.whatcar.com/news/what-car-e ... sts/n11430
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
Re: E10 Bezine
E10 vreet de leidingen van binnen uit kapot.
En het laat vocht achter waardoor je motor van binnen uit gaat roesten.
Het is gewoon rotzooi.
En het laat vocht achter waardoor je motor van binnen uit gaat roesten.
Het is gewoon rotzooi.
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: E10 Bezine
Ik zie het nut van dat spul niet echt in. Net zo min als ik het nut zie van de meeste millieu-maatregelen. Volgens mij allemaal nutteloos en kost het ons alleen maar geld. Maar daar komen we over 10 of 20 jaar wel achter.
Auto’s reageren er wat verschillend op. De Micra doet het bij ons prima. De Up loopt er niet heel erg lekker op, mist merkbaar vermogen. Beiden zullen minder ver komen op een liter, dat kan niet anders. Er wordt aardig wat getankt met beide auto’s dus van veroudering of vocht geen last. Ik neem aan dat het brandstofsysteem er wel tegen kan. De Donkervoort krijgt alleen 98, andees heb ik zoiezo last van detonatie. Alle slangen zijn wel vervangenndoor ethanol bestendige. Voor het geval dat ik die zooi toch een keer moet tanken.
Groeten, Ando.
Auto’s reageren er wat verschillend op. De Micra doet het bij ons prima. De Up loopt er niet heel erg lekker op, mist merkbaar vermogen. Beiden zullen minder ver komen op een liter, dat kan niet anders. Er wordt aardig wat getankt met beide auto’s dus van veroudering of vocht geen last. Ik neem aan dat het brandstofsysteem er wel tegen kan. De Donkervoort krijgt alleen 98, andees heb ik zoiezo last van detonatie. Alle slangen zijn wel vervangenndoor ethanol bestendige. Voor het geval dat ik die zooi toch een keer moet tanken.
Groeten, Ando.
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: E10 Bezine
Kwam deze zojuist tegen:
https://www.npostart.nl/e10-goed-voor-h ... T_15814792Radar: motorschade en meer verbruik door E10 benzine
Sinds oktober 2019 leveren bijna alle tankstations E10 als Euro95 standaardbenzine. Dit is benzine met maximaal 10 procent bio-ethanol toegevoegd, wat beter voor het milieu zou zijn, omdat er voor bio-ethanol geen fossiele brandstoffen uit de grond worden gehaald. We zijn nu even bezig met E10-benzine en consumenten TV-programma Radar vroeg daarom gebruikers om hun ervaringen. In de uitzending van gisteren bleken die vooral zeer negatief te zijn, een minder lekker lopend motorblok en vooral een hoger verbruik kwamen voorbij.
Het item van het AVROTROS tv-programma was zeker geen wetenschappelijk onderzoek, maar het laat veel personen aan het woord die melden problemen met E10 brandstof te hebben, waarbij vooral 50cc-scooters met kleine motorblokken als probleemgeval worden genoemd. Ook voor auto's wordt aangegeven dat brandstof met E10 onderdelen aantast en het brandstofvebruik verhoogt. Daarbij komt dat er meer roestvorming als symptoom wordt genoemd als gevolg van meer vocht (water) in E10 brandstof, wat vooral in de benzinetank extra lastig is. Dit kan immers bij motorfietsen een extra groot probleem opleveren, omdat veel motoren de hele winter stilstaan en de tank dan van binnen kan gaan roesten. Daarnaast bestaat er er een kans op water in de motorolie, zoals een expert demonstreerde.
Overigens is het wel zo dat alle grote motorfietsfabrikanten garanderen dat hun recente modellen zonder problemen op E10 moeten rijden.
Terugkijken kan hier: E10 - Goed voor het milieu, maar ook voor je motor?
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Re: E10 Bezine
Een tijdje geleden stond er nog een interessant en zeer informatief stukje over E10 gebruik op de AMT techniek site.
(Volgens mij kunnen niet members per maand 1 artikel gratis lezen dus lees 'm de eerste keer door of sla de pagina offline op.)
https://www.amt.nl/techniek/artikel/201 ... 28-amt-std
Michel
(Volgens mij kunnen niet members per maand 1 artikel gratis lezen dus lees 'm de eerste keer door of sla de pagina offline op.)
https://www.amt.nl/techniek/artikel/201 ... 28-amt-std
Michel
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Re: E10 Bezine
Einde aan bijmenging biobrandstof in zicht?
https://www.amt.nl/techniek/artikel/202 ... 04-amt-std
Michel.
https://www.amt.nl/techniek/artikel/202 ... 04-amt-std
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
- grandmaster n
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14
Re: E10 Bezine
Let's hope so!!
gr
gr