Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Moderator: Shelby GT-H
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Wiring Harness buitenkant van de Stang is af!.....en uiteraard gelijk getest of motor weer draaid! DOET HET! filmpje zal ik eens uploaden!
Alle hoofd units, zoals koplampen/onsteking/koelfans ed heb ik allemaal netjes verbonden door gebruik te maken van waterdichte custom made connectors....plug en play nu!
Dus nu interieur afmaken, maar dan moet eerst de SHELBY Console erin. Wilde daar grote 2 3/4'' klokken inzetten, nu dus een Volt meter en FUEL/AIR ratio meter gemonteerd, kun je goed aflezen of motor optimaal loopt en is afgesteld (met warm weer weer iets anders dan koud weer).
Moet daarvoor moet ik later nog wel even een sensor in de RVS headers monteren en TIG lassen, zodat de meter kan lezen…
Heb uiteindelijk de START/STOP knop op middenconsole geplaatst, op dashboard is geen mooie ruimte/plek beschikbaar!
Verder een mooi uit billet/leer vervaardigde schakelpook ''boot'' gemonteerd van LOKAR, niet goedkoop maar wel beste:)
Voor aansturing van o.a. de dual fan radiators (AAN/UIT override) 2x AIRCRAFT TOGGLE switches gemonteerd op de Shelby console
Achterop de console net onder de klep ook een open/dicht schakelaar gezet voor aansturen van de 3" EXHAUST CUT-OUTS. Kun je de uitlaten ''open'' draaien als je de SideOiler 427Cu wilt laten ''huilen'' en op rustige mode kunt zetten bij highway cruizen.
Weer wat pics gemaakt:
Sidemolding brackets uit donorauto gehaald
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Sidevents waar brackets gepotnageld dienen te worden
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Mooie waterdichte connectors gehele wiring harnass
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Passen/meten, passen/meten, passen/meten en slijpen maar!
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Console met klokken en al
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Schakelaar voor uitlaat Cut-outs
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Alle hoofd units, zoals koplampen/onsteking/koelfans ed heb ik allemaal netjes verbonden door gebruik te maken van waterdichte custom made connectors....plug en play nu!
Dus nu interieur afmaken, maar dan moet eerst de SHELBY Console erin. Wilde daar grote 2 3/4'' klokken inzetten, nu dus een Volt meter en FUEL/AIR ratio meter gemonteerd, kun je goed aflezen of motor optimaal loopt en is afgesteld (met warm weer weer iets anders dan koud weer).
Moet daarvoor moet ik later nog wel even een sensor in de RVS headers monteren en TIG lassen, zodat de meter kan lezen…
Heb uiteindelijk de START/STOP knop op middenconsole geplaatst, op dashboard is geen mooie ruimte/plek beschikbaar!
Verder een mooi uit billet/leer vervaardigde schakelpook ''boot'' gemonteerd van LOKAR, niet goedkoop maar wel beste:)
Voor aansturing van o.a. de dual fan radiators (AAN/UIT override) 2x AIRCRAFT TOGGLE switches gemonteerd op de Shelby console
Achterop de console net onder de klep ook een open/dicht schakelaar gezet voor aansturen van de 3" EXHAUST CUT-OUTS. Kun je de uitlaten ''open'' draaien als je de SideOiler 427Cu wilt laten ''huilen'' en op rustige mode kunt zetten bij highway cruizen.
Weer wat pics gemaakt:
Sidemolding brackets uit donorauto gehaald
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Sidevents waar brackets gepotnageld dienen te worden
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Mooie waterdichte connectors gehele wiring harnass
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Passen/meten, passen/meten, passen/meten en slijpen maar!
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Console met klokken en al
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Schakelaar voor uitlaat Cut-outs
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
- 67gt500
- Donateur 2014
- Berichten: 1718
- Lid geworden op: di 21 feb, 2006 10:31
- Locatie: Wierden (overijssel)
- Contacteer:
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Nice and Clean!
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
- 1967coupe
- Adverteerder
- Berichten: 7968
- Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
- Locatie: Dalfsen
- Contacteer:
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
mooie middenconsole
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Weer nachtje gister doorgestrokken, pas garage verlaten om 2:30 in de nacht, maar times flies when you are having fun....
Voethandrem onder aan dashboard in de prullenbak gedumpt en een degelijke handrem op de tunnel gezet.
Is een LOKAR handrem, die de emergency brakes van Wilwood aan achterkant van de Mustang via een kabel aanstuurd.
Gelijk maar even ook een LOKAR handrem boot gemonteerd, blijft mooie kwaliteit dat LOKAR spul…
Verder de middenconsole aan binnenkant van USB stekker voorzien en aan binnenkant netjes bekleed.
Weer wat pics:
bekleden van middenconsole en passend maken op middentunnel
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
LOKAR HANDREM op tunne
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Handrem te bedienen via middenconsole klep, mooi weggewerkt
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Voethandrem onder aan dashboard in de prullenbak gedumpt en een degelijke handrem op de tunnel gezet.
Is een LOKAR handrem, die de emergency brakes van Wilwood aan achterkant van de Mustang via een kabel aanstuurd.
Gelijk maar even ook een LOKAR handrem boot gemonteerd, blijft mooie kwaliteit dat LOKAR spul…
Verder de middenconsole aan binnenkant van USB stekker voorzien en aan binnenkant netjes bekleed.
Weer wat pics:
bekleden van middenconsole en passend maken op middentunnel
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
LOKAR HANDREM op tunne
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Handrem te bedienen via middenconsole klep, mooi weggewerkt
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Ik volg het topic al een tijdje... gewoonweg indrukwekkend !!
Vergeet niet te slapen
Welke electrical connectors gebruik je ? Ik zag je foto.
Zie mijn topic "electrisch heraansluiten verlichting"->
https://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=87&t=31451
Thx,
C.
Vergeet niet te slapen
Welke electrical connectors gebruik je ? Ik zag je foto.
Zie mijn topic "electrisch heraansluiten verlichting"->
https://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=87&t=31451
Thx,
C.
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
@Cobretti, leuk dat je een fan bent van dit project....
Heb even je link bekeken met vragen over wiring/connectors.
1/ gebruik altijd ''textiel'' wiring tape..dus niet dat plastic tape, want na Jaren gaat dat kei-hard worden (uitdrogen) en laat zelfs los! Textiel-tape met aan een kant PLAK....houdt zaken volledig droog
2/ Multistekkers..zijn er veel, maar ik heb gekozen voor beste want je kunt vinden….alle connectors staan op QSP site(NL handelaar)
https://www.qspproducts.nl/en/4910-sepe ... ins_2-male
Die Rick ''Donders'' site (HAHA), heeft ook veel spul en koop ik ook vaker in, maar die topstekkers kon ik niet vinden bij hem.(ik wilde voor koplampen stekkers die veel Ampere aankunnen, dus moet van bepaalde dikte pinnen zijn)
3/ flexible woven sleeves geven beste eindresultaat, dus niet kapelboom omtapen of van die lelijke rubberen buizen voorzien…
Suuces
Heb even je link bekeken met vragen over wiring/connectors.
1/ gebruik altijd ''textiel'' wiring tape..dus niet dat plastic tape, want na Jaren gaat dat kei-hard worden (uitdrogen) en laat zelfs los! Textiel-tape met aan een kant PLAK....houdt zaken volledig droog
2/ Multistekkers..zijn er veel, maar ik heb gekozen voor beste want je kunt vinden….alle connectors staan op QSP site(NL handelaar)
https://www.qspproducts.nl/en/4910-sepe ... ins_2-male
Die Rick ''Donders'' site (HAHA), heeft ook veel spul en koop ik ook vaker in, maar die topstekkers kon ik niet vinden bij hem.(ik wilde voor koplampen stekkers die veel Ampere aankunnen, dus moet van bepaalde dikte pinnen zijn)
3/ flexible woven sleeves geven beste eindresultaat, dus niet kapelboom omtapen of van die lelijke rubberen buizen voorzien…
Suuces
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Oh, by the way, voor de geintereseerden…..ik heb na 20 jaar besloten mijn eigen MUSTANG bedrijf of te zetten onder de naam Mister-Mustang!
Verkoop/onderhoud/customizing/logistiek&shipping, almede Mustang verhuur zijn allerlei servicediensten die wij nu aanbieden. En ENKEL voor MUSTANGS, dus echt een specialist.
Website is net live gegaan en is nog verder in aanbouw, maar leuk als je een kijkje neemt.
www.mister-mustang.com
Original - Cropped by Marnix Kreber, on Flickr
Verkoop/onderhoud/customizing/logistiek&shipping, almede Mustang verhuur zijn allerlei servicediensten die wij nu aanbieden. En ENKEL voor MUSTANGS, dus echt een specialist.
Website is net live gegaan en is nog verder in aanbouw, maar leuk als je een kijkje neemt.
www.mister-mustang.com
Original - Cropped by Marnix Kreber, on Flickr
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Heel veel succes Robbert met je nieuwe Mustang bedrijf met persoonlijke eerlijke aanpak zo kan ik uit ervaring beamen.
Mustang C-code 289Cu V8 1965
Ford Mustang S-CODE 390Cu (6.4L) Big BLOCK uit 1967
Ford Mustang S-CODE 390Cu (6.4L) Big BLOCK uit 1967
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Dank JVR! Blijven ons best doen.
Gister weer een record gevestigd...dit keer tot 3:30 in de nacht doorgewerkt, maar dan kun je je pas goed concentreren en alles 200% doen!
Project achterlichten.....wat hebben we gedaan:
1/ lampen achter omgedraaid, waarbij de oudbollige chromen randen plaats hebben gemaakt voor een cleane look! De lampen vallen nu IN het chassis en niet EROP. Chromen rand is mooi voor echte klassiekers, maar dat is deze stang verre van. Daarbij strip met 6 ‘pinnen’ op achterkant paneel gelast, dan vallen de lampenunits er omgekeerd weer zo in.
2/ alle delen even gestraald en van autolack voorzien met blanke lak(grijs/bruin kleurig)
3/ LED lampen geinstalleerd waarbij je de LED lampen sequenteel kunt instellen, voordeel is dat deze lampen echt veel beter te zien zijn en je nu de knipperlichten a-la audi sequenteel ziet opbouwen....veiliger dus ook, maar vooral ook cool! Duur spul want heeft mij voor die 6 led printplaatjes in usa al 330 usd gekost...by the way deze lampen hebben ook 12v+ contact nodig en je flashers moeten LED aangepaste versies zijn.
4/ gehele achterbak bedrading weer voorzien van gewoven omhulsel met high-end stekkers
Weer wat foto’s voor impressie
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Even stralen en in strakke lak zetten
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Montage LED'd in huis achterlampen
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Aanpassing installatie inside out achterlampen
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Eindresultaat= slick!
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
FILMPJE van de werking van de LED's (click op de foto om film af te spelen)
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Gister weer een record gevestigd...dit keer tot 3:30 in de nacht doorgewerkt, maar dan kun je je pas goed concentreren en alles 200% doen!
Project achterlichten.....wat hebben we gedaan:
1/ lampen achter omgedraaid, waarbij de oudbollige chromen randen plaats hebben gemaakt voor een cleane look! De lampen vallen nu IN het chassis en niet EROP. Chromen rand is mooi voor echte klassiekers, maar dat is deze stang verre van. Daarbij strip met 6 ‘pinnen’ op achterkant paneel gelast, dan vallen de lampenunits er omgekeerd weer zo in.
2/ alle delen even gestraald en van autolack voorzien met blanke lak(grijs/bruin kleurig)
3/ LED lampen geinstalleerd waarbij je de LED lampen sequenteel kunt instellen, voordeel is dat deze lampen echt veel beter te zien zijn en je nu de knipperlichten a-la audi sequenteel ziet opbouwen....veiliger dus ook, maar vooral ook cool! Duur spul want heeft mij voor die 6 led printplaatjes in usa al 330 usd gekost...by the way deze lampen hebben ook 12v+ contact nodig en je flashers moeten LED aangepaste versies zijn.
4/ gehele achterbak bedrading weer voorzien van gewoven omhulsel met high-end stekkers
Weer wat foto’s voor impressie
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Even stralen en in strakke lak zetten
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Montage LED'd in huis achterlampen
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Aanpassing installatie inside out achterlampen
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Eindresultaat= slick!
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
FILMPJE van de werking van de LED's (click op de foto om film af te spelen)
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Laatst gewijzigd door RKreber op di 14 jan, 2020 11:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Ik heb voor mijn project ook een set LED achterlichten gemaakt, ik heb nog even een tip voor je.
Bij mijn set heb ik stukjes plexiglas geplaatst, welke ik aan beide zijden gestraald heb. Dit verstrooid
het licht en geeft een veel beter aanzicht.
Bij mijn set heb ik stukjes plexiglas geplaatst, welke ik aan beide zijden gestraald heb. Dit verstrooid
het licht en geeft een veel beter aanzicht.
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
@Stefke: een goede tip! ga eens kijken wat een gestraald PVC Plaatje doet met de lichtverdeling, alhoewel ik wel huidig patroon ook al goed eruit vind zien. keep you updated!
- grandmaster n
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
A la Audi????
Shame on you, Mister Mustang.
Je bedoelt natuurlijk a la Ford !!!! (1964 Ford Thunderbird, bron: https://www.hagerty.com/articles-videos ... taillights)
Voor de rest ziet het er prachtig uit!
gr
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
MC Grandmaster....hebt helemaal gelijk;)..na het lezen van je artikel weten we nu ook weer wat meer….mooi archief werk ....
- grandmaster n
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Ik kon het niet laten, we zitten niet voor niks op een Ford-forum.
Maar je bent goed bezig!!
gr
Maar je bent goed bezig!!
gr
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Weer een update...gehele bedrading is nu klaar en getest...alles werkte direct zonder enige problemen(had ook niet anders verwacht:)
Leuk voor de weetjes: je kunt de bedrading netjes langs je chassis laten lopen zonder te boren en lelijke tie-raps te gebruiken, maar gebruik van sterke magneetjes die gegarandeerd blijven zitten en de harness mooi in plaats houden(zie foto's)
De HEIDT IRS achter vertoonde wat oppervlakkige roest daar deze niet behandeld waren, dus alles even goed gedemonteerd en bijgespoten.
Verder alles nagelopen want met veel vermogen op de achtertrein wil je dat alles goed op moment(NM) is afgemonteerd.
CV joints opgeknapt en schoongemaakt/gemonteerd.
Verder fuel line en alle AN koppelingen netjes vastgezet en RVS achterremleiding netjes radius gebogen voor de mooie 'looks'.
Fuel safe tank achter goed vastgezet mbv mooie RVS bouten en tank zoveer mogelijk rechts verplaatst omdat deze af fabriek uit het centrum staat.
Reden is dat ik 3 Inch dual trumpet uitlaten wil monteren die via rear valance auto verlaten en dan staat de fuel tank op standaard lokatie altijd flink in de weg!
Resultaat: Auto weer op de grond met (tijdelijke) wielen gemonteerd (Shelby VN427 velgen zijn onderweg)…..er kan dus nu voor het eerst een proefritje worden gemaakt:)….rapportage gaat volgen!!
Zie midden magneetstriphouder...zijn super dingen
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Heidts IRS en demontage CV joint
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Fuel line montage en RVS remleiding 'curving''
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
FuelSafe benzinetank
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Fastback Pro-Touring ''Grey Lightning'' staat klaar voor eerste proefrit
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Leuk voor de weetjes: je kunt de bedrading netjes langs je chassis laten lopen zonder te boren en lelijke tie-raps te gebruiken, maar gebruik van sterke magneetjes die gegarandeerd blijven zitten en de harness mooi in plaats houden(zie foto's)
De HEIDT IRS achter vertoonde wat oppervlakkige roest daar deze niet behandeld waren, dus alles even goed gedemonteerd en bijgespoten.
Verder alles nagelopen want met veel vermogen op de achtertrein wil je dat alles goed op moment(NM) is afgemonteerd.
CV joints opgeknapt en schoongemaakt/gemonteerd.
Verder fuel line en alle AN koppelingen netjes vastgezet en RVS achterremleiding netjes radius gebogen voor de mooie 'looks'.
Fuel safe tank achter goed vastgezet mbv mooie RVS bouten en tank zoveer mogelijk rechts verplaatst omdat deze af fabriek uit het centrum staat.
Reden is dat ik 3 Inch dual trumpet uitlaten wil monteren die via rear valance auto verlaten en dan staat de fuel tank op standaard lokatie altijd flink in de weg!
Resultaat: Auto weer op de grond met (tijdelijke) wielen gemonteerd (Shelby VN427 velgen zijn onderweg)…..er kan dus nu voor het eerst een proefritje worden gemaakt:)….rapportage gaat volgen!!
Zie midden magneetstriphouder...zijn super dingen
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Heidts IRS en demontage CV joint
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Fuel line montage en RVS remleiding 'curving''
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
FuelSafe benzinetank
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Fastback Pro-Touring ''Grey Lightning'' staat klaar voor eerste proefrit
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr