1970 mustang onder-Dachboard verf

Plaats hier foto's van wel heel erg mooi gerestaureerde Mustangs en Fords

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
miccle
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 31 jan, 2020 12:14

1970 mustang onder-Dachboard verf

Bericht door miccle »

Hallo,

ik ben een 1970 mustang aan het restaureren, en ben o.a. bezig met het onderste gedeelte van het dashboard. Dit deel is gemaakt van in vorm geperst plaatstaal met een gebobbelde afwerking (wat je ook wel bij oude fotocamera's tegen komt).

Nu wil ik dit deel opnieuw spuiten, maar ik kwam erachter dat het niet zomaar een kleurtje zwart is, Na enig speurwerk op diverse websites ben ik erachter gekomen dat deze verf in Amerika te bestellen is bij Scott Drake onder de naam "Accumatch, Interior, Lacquer, Black Charcoal" maar ik krijg dit product niet naar Nederland verscheept! (ook niet via andere leveranciers) Dit schijnt met de chemische samenstelling van de inhoud van de bus te maken te hebben.

Nu verder,..... uiteraard heb ik geprobeerd, (nog zonder resultaat) om de "Europese" variant van dit product te vinden. overal wil men kleurnummers hebben alvorens verder te zoeken.

nu mijn vraag!...... wellicht heeft één van jullie al eerder met dit bijltje gehakt, en kan jij me vertellen welk product ik waar kan bestellen!

let op!.... ik wil het graag zo origineel mogelijk!
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: 1970 mustang onder-Dachboard verf

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Heb je het al bij de Nederlandse Mustang onderdelen handelaren geprobeerd ?
Movie Cars, Voorend, Adams.
Ik zag laatst op facebook dat Adams Classic Cars een container met onderdelen aan het lossen was.
Wellicht dat Lek Import Cars of Mustang Country binnenkort een container laden in de USA, en het wellicht erin kunnen stoppen ?
Verder zijn er diverse bedrijven die een link in de USA hebben om dingen te exporteren per container vanuit de USA.
- Cargo Express Europe in Lelystad bijvoorbeeld.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5519
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: 1970 mustang onder-Dachboard verf

Bericht door Gearz »

miccle schreef: vr 31 jan, 2020 14:15 Hallo,

ik ben een 1970 mustang aan het restaureren, en ben o.a. bezig met het onderste gedeelte van het dashboard. Dit deel is gemaakt van in vorm geperst plaatstaal met een gebobbelde afwerking (wat je ook wel bij oude fotocamera's tegen komt).
Die structuur (wat je ook wel bij fotocamera's tegen komt) zit in de lak en niet in het materiaal, men noemt het "camera case finish".
De lak heet wrinkle paint en het wrinkle effect ontstaat als je het op het materiaal spuit en vervolgens verwarmt met een föhn, verfbrander of in de oven.

Zie de link.
https://www.vhtlak.nl/hittebestendig/pr ... /krimplak/


Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Plaats reactie

Terug naar “Mustangs en Fords”