instrument lighting werkt niet

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
bartuitschaijk

instrument lighting werkt niet

Bericht door bartuitschaijk »

ik kom er net achter dat mijn instrumentverlichting niet werkt. Wel de knipperlicht indicatoren, en ook de PRND lampjes van de versnellingspook, maar dus niet de verlichting op mijn dashboard. Zekering gecontroleerd is OK, maar er komt aan beide zijden van de zekering geen stroom, wat uiteraard niet de bedoeling is. Is dit een bekend probleem, en veel belangrijker nog kan iemand mij de kleurcode van de kabel geven en waar deze door het schutbord naar binnen gaat zodat ik kan controleren of daar wel stroom op komt zonder dat ik mijn halve auto moet afbreken om achter de zekeringkast te kijken?

BVD

Bart
Marcel
Retired Moderator
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Bart ik zou inderdaad eerst eens aan de dimmer draaien, heb het zelfde probleem gehad...

Mischien heb je hier wat aan

Mustang bedrading

Marcel :baby:
bartuitschaijk

Erwin,

Bedankt, ik heb inderdaad meerdere dode punten in de dimmerknop zitten. Hoe heb jij dit opgelost? Alles schoongemaakt of een nieuwe schakelaar? Of gewoon niet de dode punten opzoeken?

Bart
Gast

Bericht door Gast »

Niet gaan lachen heren ik dacht dat er geen verlichting in zat halve dashbord gesloopt wat bleek er zit een dimmer op wist ik veel maar ik blijft het weinig licht geven alleen de schakelaars zijn goed te zien verder niks zijn hier voor zwaardere lampjes te koop ?en in de schakel unit zit geen licht maar zo als ik begrijp hoort dat ook ik ga weer op zoek.

zo leer ik steeds meer van jullie bedankt.
:ciggy:
harpo

Bericht door harpo »

Even in spuiten met contactreiniger en even heen en weer draaien,scheelt een hoop sloop werk.
Dit is meest voldoende.
Maar ik heb ook nog een vraag, de ruiten wisser van mijn 67er gaat onregelmatig aan en uit, zit absoluut geen patroon in. Iemand een idee?
Gast

Bericht door Gast »

bedankt voor de tip heb gisteren voor het eerst licht gezien in m,n klokken aan bij versnellings pook nog niet maar dat komt ook nog wel.

gr bert
bartuitschaijk

bij de versnellingspook is waarschijnlijk het lampje kapot, tenminste was bij mij wel zo.

Bart
foureyes

Bericht door foureyes »

ik heb net ook even gekeken, ik had ook geen idee van de dimmer maar die van mij heeft maar een dood punt en wel over het hele bereik, dus ik weet wat doen de komende winter. ik denk dat ik het volledige harnas ga vervangen, iemand al eens gedaan? moeilijk?
1967coupe
Adverteerder
Contacteer:

dimmer

Bericht door 1967coupe »

goed schoonmaken, schuurpapiertje, contactspray en dan even doormeten. Elke keer een stukje verder op de veer meten daar waar je niks meer meet is hij doorgebrand, gewoon een brugje solderen. Lampjes hoorde ik vanmorgen, er zit 3 Watt in je zou er 5 Watt in kunnen zetten maar dan moet je dimmer het wel doen anders moet je 's nachts een zonnebril op.

Succes

Rene
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”