Red Bull

Je hoeft geen account te hebben....gewoon je foto uploaden.......

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Leo
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 16 aug, 2015 20:09
Locatie: Westland , zuid-holland

Re: Red Bull

Bericht door Leo »

keesie25 schreef: di 03 mar, 2020 23:12 Ja!! Mooi hoor, ik heb ook rode flippers besteld. Even je auto gezien, waanzinnige stoelhoezen! Ik weet niet of ik er voor zou kiezen maar ze maken je wagen echt persoonlijk. Mooie wielen ook, maken hem echt af!
Dank , stoelhoezen heb ik hier ook berichtje overgemaakt , zeer betaalbaar en zie ook die rode deurpanelen.
m.i. hoort dit echt bij topless auto , heb thema zwart wit doorgetrokken daarom ook 5.0 badges zwart (geen chroom accenten meer ) enz..
2015 Shelby Raptor 575 HP 6,2 liter V8
2016 Mustang GT convertible 422 HP 5,0 liter V8
2021 Mustang Mach E first edition
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

Goed, verder maar weer. Vandaag even bij het bestickeringsbedrijf langs. De ontworpen stickers zien er goed uit, maar konden nog even niet worden opgeplakt. Dat komt om het woord MUSTANG aan beide kanten de neiging heeft naar beneden te trekken, dus overdreven gezegd loopt het woord dan in een boogje. We willen het uiteraard kaarsrecht boven het logo. Het komt omdat er door de ontwerper geen rekening was gehouden met het feit dat de achterplaat een beetje bol loopt en van boven naar beneden ook nog niet volledig verticaal is. De letters moeten nu dus los geknipt worden en op een nieuw boogje geplaatst. Dat gebeurt dus vrijdagmiddag.
Als ik kans zie probeer ik wat foto's te maken.

Vanmiddag met de auto weg geweest, eindelijk even droog. Met de vorige auto moest ik voortdurend rekening houden met het feit dat er vrij veel stroom wegvloeide als de auto voor de deur stond. Na drie weken was de accu compleet leeg, en dat was een euvel wat meerdere leden hier en op US-forums hadden. Als ik wist dat ik hem de volgende dag nodig had legde ik hem even een uurtje of wat aan de lader. Hoewel ik deze nieuwe auto net een paar weken heb, lijkt deze geen last meer te hebben van dit soort zaken.

Vraagje tussendoor: stel dat de bandenspanning te laag is bij 1 band, geeft hij dat dan aan of moet je dit oproepen? En als de spanning (expres) te hoog of te laag is bij ALLE banden?

En dan ook nog even dit: toen ik de vorige auto kocht in 2009, waren er het eerste jaar voortdurend tegenliggers die een kort lichtsignaal gaven en bij passeren een goedkeurend gebaar maakten. Met deze nieuwe auto is dat bijna niet het geval: een vader met zoontje liep langs ons huis en het jochie zei dat hij mijn auto mooi vond, en verder vandaag 1 auto waarin iemand zijn duim opstak.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2331
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Red Bull

Bericht door Eric »

keesie25 schreef: wo 04 mar, 2020 23:25 Vraagje tussendoor: stel dat de bandenspanning te laag is bij 1 band, geeft hij dat dan aan of moet je dit oproepen? En als de spanning (expres) te hoog of te laag is bij ALLE banden?
Wordt automatisch weergegeven. En ook welke band het precies is.
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Red Bull

Bericht door peer »

keesie25 schreef: wo 04 mar, 2020 23:25 Goed, verder maar weer. Vandaag even bij het bestickeringsbedrijf langs. De ontworpen stickers zien er goed uit, maar konden nog even niet worden opgeplakt. Dat komt om het woord MUSTANG aan beide kanten de neiging heeft naar beneden te trekken, dus overdreven gezegd loopt het woord dan in een boogje. We willen het uiteraard kaarsrecht boven het logo. Het komt omdat er door de ontwerper geen rekening was gehouden met het feit dat de achterplaat een beetje bol loopt en van boven naar beneden ook nog niet volledig verticaal is. De letters moeten nu dus los geknipt worden en op een nieuw boogje geplaatst. Dat gebeurt dus vrijdagmiddag.
Als ik kans zie probeer ik wat foto's te maken.

Vanmiddag met de auto weg geweest, eindelijk even droog. Met de vorige auto moest ik voortdurend rekening houden met het feit dat er vrij veel stroom wegvloeide als de auto voor de deur stond. Na drie weken was de accu compleet leeg, en dat was een euvel wat meerdere leden hier en op US-forums hadden. Als ik wist dat ik hem de volgende dag nodig had legde ik hem even een uurtje of wat aan de lader. Hoewel ik deze nieuwe auto net een paar weken heb, lijkt deze geen last meer te hebben van dit soort zaken.

Vraagje tussendoor: stel dat de bandenspanning te laag is bij 1 band, geeft hij dat dan aan of moet je dit oproepen? En als de spanning (expres) te hoog of te laag is bij ALLE banden?

En dan ook nog even dit: toen ik de vorige auto kocht in 2009, waren er het eerste jaar voortdurend tegenliggers die een kort lichtsignaal gaven en bij passeren een goedkeurend gebaar maakten. Met deze nieuwe auto is dat bijna niet het geval: een vader met zoontje liep langs ons huis en het jochie zei dat hij mijn auto mooi vond, en verder vandaag 1 auto waarin iemand zijn duim opstak.

Als je alle banden wat leeg laat lopen gaat de waarschuwing ook aan, gewoon op alle banden. Het systeem meet gewoon het verschil van de ingestelde waarde ten opzichte van de gemeten waarde en de temperatuur. Als dit voor meerdere banden is krijg je een melding op meerdere banden. Wil je een lagere (of hogere) bandenspanning, zet dan de banden op de spanning die je wil en reset de startwaardes.

Van het duimpje, misschien ligt het aan je omgeving (rijden er meer mustangs rond?) Ik krijg hier nog steeds dagelijks duimpjes als ik bij een stopliht sta, mensen die me aanspreken bij parkeerplaatsen als ik een boodschap doe, laatst zelfs toen ik naar de tandarts ging... Ik wordt er soms zelfs een beetje moe van :?
Gebruikersavatar
Mitchie
Berichten: 271
Lid geworden op: wo 18 dec, 2013 20:05
Locatie: Barendrecht

Re: Red Bull

Bericht door Mitchie »

keesie25 schreef: wo 04 mar, 2020 23:25 En dan ook nog even dit: toen ik de vorige auto kocht in 2009, waren er het eerste jaar voortdurend tegenliggers die een kort lichtsignaal gaven en bij passeren een goedkeurend gebaar maakten. Met deze nieuwe auto is dat bijna niet het geval: een vader met zoontje liep langs ons huis en het jochie zei dat hij mijn auto mooi vond, en verder vandaag 1 auto waarin iemand zijn duim opstak.
Ik denk dat mensen tegenwoordig enorme zuurpruimen zijn geworden door alle klimaathysterie. Desondanks krijg ik toch nog dagelijks vooral positieve reacties op me auto van de mensen die wat nuchtiger zijn.
2005 Mustang GT
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

Inmiddels hebben we al NEGEN pagina's....! En er komt straks nog veel meer!

Mitch, inderdaad, mensen waarderen leuke dingen waarschijnlijk steeds minder.
Dank je Peer en Eric, dat resetten van de startwaarden van de banden kom ik waarschijnlijk nog wel tegen in de Owners Manual.
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Red Bull

Bericht door peer »

keesie25 schreef: do 05 mar, 2020 17:58 Inmiddels hebben we al NEGEN pagina's....! En er komt straks nog veel meer!

Mitch, inderdaad, mensen waarderen leuke dingen waarschijnlijk steeds minder.
Dank je Peer en Eric, dat resetten van de startwaarden van de banden kom ik waarschijnlijk nog wel tegen in de Owners Manual.
Het zit op een heel onlogische plek, ik weet het zo even niet meer, maar de eerste keer dat ik het moest resetten moest ik het opzoeken op internet :oops:
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

Als je het moest resetten, heb je dan de bandenspanning van alle banden aangepast t.o.v. de 'fabrieksspanning' ?
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

Intussen, vandaag droog, hoe is het mogelijk !!!! Tijd om eens de aftermarket spullen te proberen. Ik besloot ook om maar door te gaan in dit topic.

Ik besloot om eerst die hoodlift-telescopen te monteren. Het monteren gebeurt allemaal buiten, en ik vind dat die window louvres, die bevestigd moeten worden met 3D tape, moet gebeuren als het een paar dagen droog is geweest.

Wat de telescopen betreft, er was dus geen handleiding bij. De verkoper heeft nog wel wat extra foto's gestuurd, maar de zuivere details zie je niet. Wel was het duidelijk dat de TWEE hoekstukjes dus aan de motorkap bevestigd moesten worden.

Ik besloot om eerst een 'bol' te bevestigen op het linker spatbord. Daar zitten geen zaken in de weg, wat bij het rechter spatbord (accu-cover) wel het geval is.
Bedenk dat de bol+moer+schroefdraad EEN GEHEEL is, en dat daar eventueel weer een losse moer op gedraaid moet worden (4 losse moeren bijgeleverd)

Afbeelding

Goed, ik had de keus uit twee mogelijkheden: een groter gat (dat gebruikt wordt door de meeste andere systemen, o.a. door Peer) en een kleiner gat. Ik probeerde eerst dat grote gat, maar je kunt er vanaf de onderkant niet bijkomen om de moer aan te draaien. Het gat is ook te groot voor het schroefdraad van de bol, dus dat kan helemaal niet! Uit voorzorg had ik maar een draad aan de bol vastgeknoopt, want hij zal toch door het gat vallen!
Afbeeldingphoto url
Laatst gewijzigd door keesie25 op do 05 mar, 2020 20:09, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

De conclusie was dat de bol in het kleine gat gedraaid moest worden. In beide gaten zit GEEN schroefdraad, en als ik het kleine gat gebruik heb ik niets aan bijgeleverde moer, want ook bij het kleine gat kan ik niet bij de onderzijde komen om er een moer op te zetten. De bol moest ik dus met kracht in het kleine gat draaien. Gelukkig is de bol+schroefdraad van staal, dus ik kan schroefdraad 'tappen'. Dat moest heel zorgvuldig gebeuren, want de bol moet echt RECHT in het metaal zitten. Gelukkig heb ik ervaring met schroefdraad tappen (met restauratie van modelauto's).

Als iemand dit ooit gaat doen: draai heel LANGZAAM met de steeksleutel de bol rond, en met je andere hand duw je met veel kracht de bol omlaag. De eerste paar omwentelingen 'pakt' het draad het metaal niet, maar je merkt als je grip krijgt. Als de bol dan scheef staat kun je nog opnieuw beginnen, en als je de boel er scheef in zet en verder draait is het moeilijker de zaak te corrigeren.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

Dan de bevestiging aan de motorkap. Daar zijn wat varianten mogelijk. Allereerst zitten er DRIE gaten in het opzetstukje. Er zal dus 1 gat uiteindelijk onbenut zijn, en ik denk dus dat het opzetstukje voor meerdere autotypen bedoeld is. Ook omdat een vd drie gaten ovaal is en er dus met het opzetstukje 'geschoven' kan worden. En moet de bol naar binnen of naar buiten wijzen? Feit was dat er maar een mogelijkheid was waar de zaak aan de motorkap bevestigd moest worden: aan een van de tapeinden van het scharnier. Dat kon ik ook meten met de telescoop.

Afbeelding
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

Op de manier van de vorige foto ging het niet: bol en tapeind raken elkaar en voor de telescoop is helemaal geen ruimte.

De manier zoals op deze foto is dus de goede:

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

En zo ziet het er dan uit:

Afbeelding

Voordat ik de telescoop op de bollen drukte nog wat vet in de twee gaten van de telescoop gedaan.

Afbeelding
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

Toen een kant klaar was de motorkap even dicht gedaan. Dat ging goed.

De andere kant, iets meer werk. Eerst de afdekplaat van de accu verwijderd.
Daarna weer de bol op het spatbord gedraaid met een ring er onder.

Afbeelding
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

Het gaatje in de afdekkap moest ik met een grote houtboor wat groter maken. Je ziet, bij deze versie hoefde ik de waterslang van de ruitenwissers NIET om te leiden, er hij zat niet in de weg.

Afbeeldingwhere can i upload pictures for free

Nog even een mooi rubber 'afdekdopje' (een inwendig afdichtrubber van een fiestpomp) e op gezet.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Show je Mustang of Ford hier.....”