De toestand

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

De toestand

Bericht door keesie25 »

Iedereen heeft het er over en overal wordt over bijna niets anders meer gepraat. Daarom dacht ik ook: ga ik hier wel dit onderwerp plaatsen....... maar ja, we moeten ook onze gedachten af en toe verzetten naar iets anders. Laat ik het maar over mijn eigen situatie hebben: ik heb net een maand een andere Mustang, en ben op grootse wijze aan het ontdekken wat je daar allemaal mee kunt doen behalve rijden. Ik schrijf er hele hoofdstukken over ('Red Bull') en verkeer daardoor dus deels in vrolijke stemming, en deels, door deze toestand, dus in sombere stemming. Ik ben dus de laatste maand meer op het forum dan ooit, maar heb niet echt meer of minder tijd dan daarvoor. Sterker, ik heb het momenteel zeer druk. Zo heb ik vandaag 27 kruiwagens aarde de tuin in gegooid, en er wachten nog zo'n 5 kuub. Een ieder die dit ook wel eens doet, weet hoeveel kruiwagens dat ongeveer zijn.......
Doordat ik vaker op het forum zit, begin ik me ook van alles en nog wat af te vragen: er moeten toch meer mensen thuis zitten dan normaal, dus ook onze leden, en voor de meesten zal het momenteel niet erg leuk/aanlokkelijk zijn om een ritje te maken. Het is al in de media gezegd dat er mensen nu veel vaker dan normaal converseren via mail. Ik zie dat op het forum niet echt gebeuren. Sterker, er vielen me nog meer dingen op: er waren vandaag DRIE jarigen. Toen ik hun berichten opzocht bleken er twee hun laatste bericht geplaatst te hebben in 2010 en een in 2012!!!!!!
Afijn, morgen even wat aan de auto doen, kruiwagens vullen en soms even op het forum kijken............
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: De toestand

Bericht door saf1908 »

Het zijn inderdaad gekke tijden. Ik werk al bijna twee weken thuis en met mijn kantoorbaan gaat dat op zich wel. Het is niet alleen maar negatief, want ik ervaar veel minder stress en word ineens veel minder lastig gevallen.

Daarnaast rommel ik wat aan mijn nieuwe Mustang en hoop ik dat mijn zending met onderdelen uit Amerika komende week “gewoon” wordt bezorgd. Dan ga ik mijn radiateur, thermostaat en waterpomp vervangen en plaats ik een nieuwe grille met logo. En van tevoren mijn koelsysteem even goed spoelen, dus kan mijn vrije tijd wel doorkomen voorlopig.

Ik ben daarnaast wel benieuwd hoe de situatie zich in Nederland verder zal ontwikkelen. Op straat lijken heel veel mensen zich nergens iets van aan te trekken, met name jongeren. Het zal me benieuwen of deze aanpak rigoureus genoeg is. Een paar kilometer hier vandaan, in België, zijn ze een stuk strenger.

Ondertussen baal ik dat er geen sport meer is, het EK voetbal is verplaatst en hoop ik dat de Olympische Spelen in Japan wél doorgaan, want daar ga ik (normaal gesproken) heen.

We wachten het maar af...
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: De toestand

Bericht door Eric »

Forums zijn een uitstervende ontmoetingsplaats geworden, dat is al jaren zo. Als je interactie zoekt moet je op Facebook zijn.

Ben het er overigens niet mee eens dat een ritje maken nu niet leuk is. Ik ga juist met extra plezier even de weg op momenteel. De benzine is goedkoper en het is lekker rustig.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: De toestand

Bericht door keesie25 »

Begrijp me goed, ik heb net een andere Mustang, en wil hem toch wel graag even aan vrienden en familie laten zien, maar dat kan dus even niet.
Wat Facebook betreft, ik vind het allemaal een beetje vreemd hoor, want de meeste mensen daar zeggen: 'leuk' of 'mee eens' of een emoticon, dus daar is helemaal weinig conversatie. Ze maken niet eens meer een zin, maar doen het af met een enkel woord.Ik heb weleens bij mijn vrouw (zij heeft wel Facebook) dat er een treurig bericht stond, en dat mensen, waarschijnlijk uit automatisme een smiley plaatsten......
Wij wonen in een dorp, en bij ons huis komen mensen langs met hun hondje, of ze maken een wandeling, alleen met met z'n tweeën. Het zijn er niet veel, maar sommigen maken ineens een praatje terwijl ze dat vroeger niet deden, ten teken dat ze behoefte hebben aan wat contact.

Ook ik baal dat er geen sport is, want ik speel volleybal en dat ligt nu stil. Daarentegen beweeg ik genoeg, want ik heb een grote tuin, en ben nu dus aarde aan het kruien. Zo kom ik toch aan mijn beweging, maar ja, ben sowieso altijd bezig met van alles en nog wat, en die aarde moest ik toch hebben om op te hogen. Wel is het een kunst om niet te veel tegelijk te doen, anders ben ik de volgende dag gebroken.
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: De toestand

Bericht door Swordfish79 »

Hier ook al twee weken thuis aan het werken. Als IT'r doe ik dat wel vaker maar nooit zo lang achter elkaar.
Ik mis het slap ouwehoeren met collega's bij de koffiemachine. Maar verder is het goed te doen.

Facebook lijkt vol te stromen met allerlei complot theorieën. Dat is ook wel grappig om te volgen.

In elk geval kunnen we vaststellen dat nederlanders geen afstanden kunnen inschatten. zou dat ook de oorzaak zijn van alle files ???

blijf gezond allemaal en veel mustang plezier.
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5518
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: De toestand

Bericht door Gearz »

Erg onwerkelijk allemaal nog steeds...

Wij zitten aan de andere kant van het spectrum, niet thuis moeten blijven maar juist naar het werk moeten.
Met ons bedrijf zitten we in de revalidatie en hulpmiddelen sector, we maken technische aanpassingen, doen reparaties en ook het onderhoud aan allerhande hulpmiddelen welke ervoor zorg dragen dat mensen met een ziekte of handicap zo normaal mogelijk mee kunnen draaien in de samenleving. Momenteel veel collega's die thuiswerken of die ziek zijn met god weet wat aangezien er niet meer getest wordt.

Ik zou erg graag de kans aangrijpen om zoveel mogelijk mensen bewust te maken van het feit dat er momenteel medemensen uit pure noodzaak in een lock-down situatie zitten omdat ze medisch gezien tot een risicogroep behoren, denk dan aan mensen met ziektes als COPD, ALS, kanker, mensen die zware medicatie gebruiken welke de afweer onderdrukken, ouderen in tehuizen en instellingen, etc. etc. vele mensen dus voor wie dit virus direct levensbedreigend is, die momenteel hun directe naaste familieleden en vrienden niet meer in den lijve kunnen zien omdat die mogelijk een onzichtbare bedreiging met zich mee dragen, mensen dus die momenteel met gegronde redenen echt bezorgd zijn maar voor velen helaas ongemerkt uit het zicht verdwenen lijken te zijn aangezien nu sowieso de meesten wijselijk thuis blijven.

Ik maak me dus echt druk over het aantal domme en onwetende mensen wat gewoon en onnodig 'en masse' rondhangt in parken, op stranden, in groepjes op straat, lekker in de rij gaat staan bij de bouwmarkt en normaal doorgaat met het leven zonder ook maar enige aanpassing. Met een "mij overkomt het niet" of een "het valt allemaal wel mee" mentaliteit , of de prinsjes en prinsesjes die zonder na te denken over wat voor risico zij vormen voor anderen, lekker YOLO thuis met vrienden en vriendinnen door blijven feesten omdat ze simpelweg de realiteit niet onder ogen willen of kunnen zien, de conspiracy zwakzinnigen nog buiten beschouwing gelaten. Waarom worden niet slechts de domme mensen door dit virus geraakt in plaats van juist eerst de zwakkeren ?

We kunnen ons nog niet eens half voorstellen wat er mogelijkerwijs nog op ons af kan gaan komen.
Ik hoop echt dat dit met een sisser afloopt en snel weer voorbij gaat zodat dit topic snel in de vergetelheid raakt.

Stay safe, stay strong. :smt023

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: De toestand

Bericht door keesie25 »

Goed verhaal Michel, eigenlijk niets aan toe te voegen. Ik ben het natuurlijk volledig met je eens dat mensen geen domme dingen moeten doen en beter thuis kunnen blijven. Vooral met deze eerste mooie dagen is dat heel erg lastig en vervelend, maar je kunt spijt krijgen als je er toch op uit gaat. Ik lees net dat er allerlei wegen naar de kust afgesloten zijn vanwege de drukte. Drommen mensen voor viskraampjes, of met een grote groep in een park zitten. Denk aan jezelf en aan anderen voordat het te laat is.
Gebruikersavatar
Aron66
Retired Moderator
Berichten: 3907
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
Locatie: Mestreech
Contacteer:

Re: De toestand

Bericht door Aron66 »

Het is inderdaad een vreemde situatie, ik werk als zelfstandig fotograaf, gelukkig heb ik de komende 2 weken nog opdrachten die ik kan uitvoeren (tenzij we helemaal op slot gaan), maar ik begin me wel zorgen te maken over de weken erna. Veel werk is uitgesteld, of afgezegd, ik heb collega's die al 2 weken niks meer te doen hebben. Maar ik het geeft ook wel weer een mate van rust. Ik hoef niet overal naar toe in het weekend, heb niet het gevoel dat ik iets gemist heb als ik er niet naar toe ben geweest etc. Ik merk ook dat we veel meer geld overhoren aan het einde van de maand. Niks te lunchen, uit eten etc. Effe terug naar de basis. Ik ben sinds vorig jaar al wat stappen terug aan het doen, vooral qua materialistische zaken. Ik had een mooie, luxe leasebus met alles erop en eraan, nu maak ik de meeste zakelijke km op mijn fiets, de rest in een Peugeot 107 uit 2007, wat stiekem gewoon rijdt als een kart. Minder zaken, minder stress. Ik ben een beetje moe van alle commercie. Mocht je je de komende weken vervelen, kijk eens de docu "Minimalism " op Netflix.

Ik zag vandaag een mooie post op FB: Planet Earth, closed for repairs.


Aron
Gebruikersavatar
MarisGT
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 14 jan, 2018 12:20
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: De toestand

Bericht door MarisGT »

Het is echt een strijd geworden.
En absoluut balen voor iedereen.
Zo wordt het wachten op mijn Mustang nog wat langer en mag hij of moet eigenlijk, nog wat langer in de Kwakel logeren.
Wij zijn lekker met ons varend huis gevlucht naar een lekker rustige plek, maar ook hier zie je er veel mensen met hun sloep en gezelschappen op uit gaan..
Ondertussen geef ik mijn velgen een andere kleur, ik vind de zwarte velgen niet mooi bij Shaun...
Iedereen die in de zorg werkt, respect voor jullie..
En voor alle anderen... Take care..
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: De toestand

Bericht door TTarmor »

Goedemiddag allemaal,

Ik herken het probleem wel. Zoals de meesten denk ik. Ik ben zelf aannemer maar de meeste projecten liggen stil of kabbelen een beetje voort op halve kracht.

Daarnaast kan ik mijn mustang weinig aandacht geven aangezien hij binnen staat bij een bevriende garage ivm het vervangen van de waterpomp. Maar diezelfde vriend ligt nu ziek op bed zodat hij voorlopig even niet verder kan.

Kortom mijn mustang staat moedersziel alleen zielig te zijn in een garage. De meetings komende maanden kunnen ook niet doorgaan dus dat wordt een rustig jaar.

Daarnaast verhuur ik de mustang normaliter vaak voor trouwerijen, maar ook dat ligt op zijn gat
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
Gebruikersavatar
MarisGT
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 14 jan, 2018 12:20
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: De toestand

Bericht door MarisGT »

Echt alles ligt op zn gat..
Wij zijn alles ontvlucht met het schip en komen af en toe op de kant om boodschappen te halen. Vandaag moest ik even terug naar t dorp en moet dan de A2 over, normaal staat dit rond 15 uur totaal vast.. En nu niks. Binnen een half uur was ik er..
Ongelooflijk.
Maar je hebt wel tijd om andere dingen te doen.
Zo heb ik de velgen van mijn ( het klinkt nog steeds gek :lol: ) Stang een ander kleurtje gegeven.. Ze waren zwart en vonden we niet mooi.Nu zijn ze bronze/alu.. ik ben er erg blij mee. Foto’s komen nog als ze er onder staan :smt048
En nu, ( RDW werkt weer een beetje gelukkig, vanaf vandaag worden er weer nld kentekens uitgegeven ) is het wachten tot we hem eindelijk op kunnen halen.. Het is echt de dagen aftellen.
Hij staat goed hoor bij Hennie, maar bij mij toch het beste :mrgreen: :smt046
Nu hou ik me ook maar even bezig met mijn andere hobby, paracord knopen, dus weer nieuwe hondenhalsbanden etc aan t maken..
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”