Achteruitrijlichten monteren op 65 coupe (valence template gezocht)

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Achteruitrijlichten monteren op 65 coupe (valence template gezocht)

Bericht door sjirafje »

Omdat mijn Mustang bij het revisiebedrijf staat waar de automaat onder handen wordt genomen ben ik maar op internet pagina's over Mustangs aan het lezen en filmpjes over mustangs aan het kijken. Zo kwam ik toevallig uit bij de achteruitrijlichten.

Mijn Mustang heeft geen achteruitrijlichten en ik stoor me hier al aan sinds ik de auto heb. Nu lees ik dat de bedrading en de schakelaar standaard aanwezig zijn, ook als de auto geen achteruitrijlichten heeft. De schakelaar zit op de automaat (is dezelfde als voor de neutral safety) maar klopt dat van de bedrading? Als dat zo is zou ik voor het monteren van achteruitrijlichten enkel een setje complete lichtbehuizingen te hoeven regelen. (heeft iemand toevallig nog wat liggen? :lol: )

Blijft over de rear valence. Die heeft in mijn geval geen gaten voor de montage van de achteruitrijlichten. Nu lees ik helaas enkele negatieve ervaringen over de pasvorm van reproducties (met gaten) en dat het vaak beter is om gaten in de originele valence te maken. Dat durf ik op zich wel aan maar dan moet ik wel een geschikte template hebben voor de vorm en de positie van de gaten (die zijn blijkbaar niet rond of ovaal maar zandloper-vormig). Heeft iemand hier misschien een suggestie voor?
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Achteruitrijlichten monteren op 65 coupe (valence template gezocht)

Bericht door sjirafje »

Bonus vraag:
Ik zie reproducties van de achteruitrijlichten van ACP en van Scott Drake die komen op ca 90 euro voor een setje. Iemand ervaring met de kwaliteit van deze setjes?
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Achteruitrijlichten monteren op 65 coupe (valence template gezocht)

Bericht door Dakloos »

Ik heb misschien nog wel een foto van de rear valence zonder de backup lights er in. De gaten zijn in ieder geval niet rond! Scott Drake is GEEN garantie voor goede repro achterlichten. Bij mij was de pasvorm lang geleden ook niet perfect maar met een beetje klooien links en rechts ziet het er van een afstandje wel redelijk uit. Kwaliteit van het chroom is VEEL slechter dan origineel maar probeer maar eens originele te vinden zonder pitten!

Over het algemeen vind ik de meeste repro onderdelen ROTZOOI! Er is altijd wel wat mee maar het is relatief goedkoop en er is gelukkig bijna alles te krijgen voor onze oude hokken.
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Achteruitrijlichten monteren op 65 coupe (valence template gezocht)

Bericht door peer »

Dakloos schreef: do 23 apr, 2020 07:27 Ik heb misschien nog wel een foto van de rear valence zonder de backup lights er in. De gaten zijn in ieder geval niet rond! Scott Drake is GEEN garantie voor goede repro achterlichten. Bij mij was de pasvorm lang geleden ook niet perfect maar met een beetje klooien links en rechts ziet het er van een afstandje wel redelijk uit. Kwaliteit van het chroom is VEEL slechter dan origineel maar probeer maar eens originele te vinden zonder pitten!

Over het algemeen vind ik de meeste repro onderdelen ROTZOOI! Er is altijd wel wat mee maar het is relatief goedkoop en er is gelukkig bijna alles te krijgen voor onze oude hokken.
Die repro dingen zijn echt een hoop werk om passend te krijgen, ik ben er 'toevallig' nu mee bezig. Ik heb een slechte orginele en een nieuwe repro bij de auto zitten. Op dit moment overweeg ik zelfs de orginele maar te repareren.

De gaten zijn wel hetzelfde dus daar kan ik wel een foto van maken met afmetingen dit weekend.
Gebruikersavatar
stefke
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 13 feb, 2005 15:22
Locatie: Hier en niet daar

Re: Achteruitrijlichten monteren op 65 coupe (valence template gezocht)

Bericht door stefke »

Ik laat bij de 69er de achteruitrijlichten in de kleur spuiten. Dat nieuwe chroom is niet al te best.
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Achteruitrijlichten monteren op 65 coupe (valence template gezocht)

Bericht door peer »

Ik weet niet of er in de laatste jaren nog veel veranderd is, maar mijn repro lampjes zagen er na 15 jaar nog goed uit.
Je kan ook nog originele zoeken en opnieuw laten verchromen maar ik weet niet wat je dan voor kwaliteit krijgt.
Gebruikersavatar
Aron66
Retired Moderator
Berichten: 3907
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
Locatie: Mestreech
Contacteer:

Re: Achteruitrijlichten monteren op 65 coupe (valence template gezocht)

Bericht door Aron66 »

Als het goed is heb ik nog een set liggen, niet meer zo heel mooi, maar je kunt ze wel proberen.

Aron
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Achteruitrijlichten monteren op 65 coupe (valence template gezocht)

Bericht door Dakloos »

Ik moest even zoeken in mijn archief en ja hoor :) ......(even spiegelen voor de rechterkant)

Afbeelding

Enne.....DEZE al gezien op Marktplaats?
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
67gt500
Donateur 2014
Berichten: 1718
Lid geworden op: di 21 feb, 2006 10:31
Locatie: Wierden (overijssel)
Contacteer:

Re: Achteruitrijlichten monteren op 65 coupe (valence template gezocht)

Bericht door 67gt500 »

Ik heb de originele er af liggen omdat ik een gt (met trompetjes) ervan gemaakt heb en niet in de bestaande ben gaan zagen.
Ik kan op een A4 wel een afdruk maken van de gaten en dit in scannen en naar je mailen.
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Achteruitrijlichten monteren op 65 coupe (valence template gezocht)

Bericht door sjirafje »

peer schreef: do 23 apr, 2020 11:40 Ik weet niet of er in de laatste jaren nog veel veranderd is, maar mijn repro lampjes zagen er na 15 jaar nog goed uit.
Je kan ook nog originele zoeken en opnieuw laten verchromen maar ik weet niet wat je dan voor kwaliteit krijgt.
Weet je toevallig welk merk/fabrikaat die repro lampjes waren?

Aron66 schreef: do 23 apr, 2020 12:10 Als het goed is heb ik nog een set liggen, niet meer zo heel mooi, maar je kunt ze wel proberen.

Aron
Repro of origineel? Ik vind het op zich niet erg als ze er niet nieuw uit zien zolang ze nog wel netjes zijn, de rest van het chroomwerk op mijn mustang is immers ook niet nieuw.

Dakloos schreef: do 23 apr, 2020 12:24 Ik moest even zoeken in mijn archief en ja hoor :) ......(even spiegelen voor de rechterkant)

Afbeelding

Enne.....DEZE al gezien op Marktplaats?
Ik zal eens contact opnemen met die verkoper op marktplaats.
Bedankt voor de template, die had ik nog niet gevonden. :up:

Ik ga als ik de auto terug heb eens meten. De maten van de gaten staan er wel op, de afstanden van de gaten tot aan de randen van het plaatwerk zie ik helaas niet staan. Mocht iemand nog een foto hebben waar deze afmeting er bij staan dan hoor ik dat graag.


Ik kreeg van peer nog de tip dat rockauto ook een setje heeft van het merk Goodmark. Ik heb alleen de lenzen niet kunnen vinden (of de lenzen in mijn bril zijn niet sterk genoeg meer? :lol: )
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
Aron66
Retired Moderator
Berichten: 3907
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
Locatie: Mestreech
Contacteer:

Re: Achteruitrijlichten monteren op 65 coupe (valence template gezocht)

Bericht door Aron66 »

Geen idee of het repro of originele zijn, ik zal eens eentje oppoetsen en een foto maken.
Gebruikersavatar
Aron66
Retired Moderator
Berichten: 3907
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
Locatie: Mestreech
Contacteer:

Re: Achteruitrijlichten monteren op 65 coupe (valence template gezocht)

Bericht door Aron66 »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Originele dus..
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Achteruitrijlichten monteren op 65 coupe (valence template gezocht)

Bericht door sjirafje »

Ik heb de template op een aantal diverse schalen afgedrukt en bij Aron het setje lampjes gehaald (bedankt!). Het enige wat ik nu nog nodig heb is mijn mustang terug :lol:
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Achteruitrijlichten monteren op 65 coupe (valence template gezocht)

Bericht door sjirafje »

Ik heb de mustang weer terug. Maar helaas lijkt bij mij de bekabeling aan de achterzijde niet aanwezig te zijn. Ik ben er nog niet aan toe gekomen om te kijken of het eerste deel van de bekabeling wel aanwezig is.
De prioriteit ligt op dit moment echter bij de auto door de apk krijgen. Hij is op 4 punten afgekeurd. Nader onderzoek en navraag bij de garage levert op dat 3 van de 4 punten onterecht waren, neemt niet weg dat het 4e punt (een slechte draagarm) wel opgelost moet worden. Die is inmiddels besteld samen met wat delen die ik preventief wil vervangen.

Ik zat nog wel te denken over hoe ik het beste de gaten in de valence zou kunnen maken. Ik zag een filmpje van Chrisfix voorbijkomen waarin een knabbelschaar gebruikt wordt die aangedreven wordt door een boormachine. Zou dat voor mijn doeleind misschien ook geschikt zijn? Iemand ervaring met zo'n ding?

Afbeelding
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”