Nieuwkomer in de Mustang wereld.

Voor de nieuwe leden,kijk deze topic's even door...

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Ati
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 17 mei, 2020 21:57

Nieuwkomer in de Mustang wereld.

Bericht door Ati »

Hallo allemaal,

Ik heb een hoop aantal vragen wat betreft het welbekend beest, de Ford Mustang. Mijn vragen zijn over het algemeen over de kosten, importeren, onderhouden en verbruik van zo een auto.

Sinds kort ben ik enorm geïnteresseerd in Mustangs en ben ik enorm onder de indruk van de zovele mensen op dit forum die een Mustang hebben geïmporteerd en er volop van genieten! Nou ben ik een nieuwkomer in auto land en ben ik nog lang niet op het budget om een kwaliteit Mustang te kunnen aanschaffen maar graag zou ik van jullie een introductie willen krijgen hoe deze wereld werkt. Want ik ben al begonnen met sparen :mrgreen:

Mijn vragen zijn gericht op een Ford Mustang vanaf de vijfde generatie (circa 2005-2014) modellen.

Kosten
Aan wat voor een prijs kan ik denken voor een kwalitatief Mustang. Denk hierbij aan de onderhoud, KM stand en of de hoeveelheid opties en kracht dat het voertuig heeft voor zijn bouwjaar. Hoeveel zou ik maandelijks ongeveer moeten betalen aan de wegenbelasting en verzekering?

Importeren
Een Mustang kopen in Nederland of importeren uit de VS? Wat zijn de voordelen en nadelen? Zou ik duurder uitkomen als ik een Mustang in Nederland zou kopen of juist vanuit the VS of misschien zelfs Duitsland zou importeren?

Onderhoud
Hoe duur is de onderhoud van een Mustang daadwerkelijk? En waar in Nederland zou ik keurig mijn Mustang kunnen laten onderhouden?

Verbruik
Welke verschillende Mustangs zijn precies gebouwd voor dikke verbruik en welke meer voor economisch gebruik? Soms lees ik wel eens iets over een eco-boost Mustang maar wat houd dat precies in?

Ik denk dat dit zo wat alle vragen zijn om een helder beeld te krijgen voor wat er op mij te wachten staat. Als er onderwerpen zijn die ik gemist heb, laat het me weten.

Alvast bedankt voor het lezen en reacties op mijn vragen.

Mvg,
Ati
Gebruikersavatar
MarisGT
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 14 jan, 2018 12:20
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: Nieuwkomer in de Mustang wereld.

Bericht door MarisGT »

Welkom en een goed idee.

Ik heb op 29 feb mijn Mustang uit 2007 gekocht, deze was al in Nederland, maar zonder kenteken.
In mijn topic Droom waarmaken of niet, viewtopic.php?f=36&t=31528 kun je al heel veel lezen..
En Hennie Lek van Lek importcars uit de Kwakel is een betrouwbaar persoon, mijn witte monster staat daar al even...
Ik heb geen spijt van mijn importwagen, het kost wel wat geld.. Ik heb 10 jaar geld opzij gelegd :shock:
En duurt alles al best wel lang, 11 weken nu om hem op Nederlandse titel te krijgen, maar het eind is in zicht..
Maar lees mijn topic even door, daar staan al veel erg goede adviezen in..
Succes.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Nieuwkomer in de Mustang wereld.

Bericht door Eric »

Kosten
Een 5e generatie V6 kost in Nederland tussen de 10 en 30.000 euro. Een van 2005 met 2 ton op de teller is uiteraard goedkoper dan een nog vrijwel nieuwe 2014 cabrio. GT's zitten grofweg tussen de 15 en 35.000. Wegenbelasting is 1.000 euro per jaar, verzekering niet duurder of goedkoper dan elke andere auto in dezelfde prijsklasse. Hou er rekening mee dat nieuwere exemplaren destijds steeds hogere nieuwprijzen hadden door de rap stijgende BPM. Dit merk je flink in de verzekeringspremie als je hem all risk zou willen verzekeren. Omdat deze generatie nooit officieel geleverd is in Nederland hadden ze ook geen officiële prijs. Bij elk individueel exemplaar is bij het op kenteken zetten dus een nieuwprijs bij elkaar verzonnen door de betreffende importeur en deze lopen best wel uiteen.

Importeren
Uit de VS importeren alleen doen als je precies weet wat je doet, of een specialist in de arm nemen. Import uit EU land (mits daar reeds op kenteken) is prima zelf te doen, maar pas wel op dat je geen opgelapt wrak koopt, want daar stikt het in Duitsland nog harder van dan hier in Nederland. Als je een beetje geduld hebt kun je ook gewoon een reeds op NL kenteken staand exemplaar vinden. Elke week popt er wel weer ergens een nieuwe te koop op.

Onderhoud
Niet duurder dan andere auto's met V6 of V8 motor. Er zijn diverse specialisten, Lek Import Cars is een van de bekendste en heeft misschien wel de helft van alle gen 5s in Nederland als klant.

Verbruik
Een V6 loopt gemiddeld 1:9, een V8 gemiddeld 1:8. EcoBoosts zijn 2.3 liter 4-cylinder turbo's. Die rijden gemiddeld 1:11,5 maar zijn pas verkrijgbaar vanaf de 6e generatie (2015 en nieuwer).
Plaats reactie

Terug naar “Meest gestelde vragen”