De reden dat mijn achterklep niet mooi (aan)sluit?
Moderator: Shelby GT-H
Re: De reden dat mijn achterklep niet mooi (aan)sluit?
prachtige foto! nog een tip voor je: als je dan toch nog wel eens in Arnhem komt en je wilt de onderkant van je ride schoon hebben, parkeer 'm dan op de Bedriegertjes in Park Rosendael, haha.
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Re: De reden dat mijn achterklep niet mooi (aan)sluit?
Dat is al lang niet meer Harry
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: De reden dat mijn achterklep niet mooi (aan)sluit?
is dat zo? zijn ze weg, dan? ik herinner me een bezoek aan die fonteintjes nog heel goed, ruim dertig jaar terug.
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Re: De reden dat mijn achterklep niet mooi (aan)sluit?
Begin nu toch te twijfelen..... , geen kinderen hé dan krijg je dat Rij vanaf die kant nog weleens de Posbank op met de Mustang. Niet aan te raden op zon en feestdagen overigens!!
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: De reden dat mijn achterklep niet mooi (aan)sluit?
The story continues....ondanks dat de achterklep veel beter aansluit moest ik nog steeds met veel geweld de achterklep dichtgooien. Vaak lukte dit niet eens in één keer maar waren meerdere pogingen nodig! Het rubber leek niet (meer) in de weg te zitten maar wat was er dan aan de hand? Filmpjes vanuit de kofferbak gemaakt, het hele internet afgezocht en afstellen en maar afstellen: niets hielp.
Toen geprobeerd het slot uit elkaar te halen. Dat lukte met enige moeite! Werking eens goed bekeken en hier en daar contactvlakken glad gemaakt. Zaak weer in elkaar gezet. Slot liep veel soepeler maar nog steeds hetzelfde probleem.
Slot weer opengemaakt en eens heel kritisch gekeken naar de werking maar nu in combinatie met de (originele Ford) vanger en toen werd het me duidelijk: het lag aan de vanger! Deze is aan de onderzijde waar het slot in moet haken omgebogen. Bij mij zat deze bijna dubbel gevouwen!
Zo hoort het te zitten:
Door de materiaaldikte kreeg ik het niet voor elkaar de lip terug te buigen. Ik heb het dus maar opgelost door er een plaatje op te lassen en deze netjes rond te vijlen. Alles weer in elkaar gezet, even afstellen en de klep sluit weer als een nieuwe!!!
Toen geprobeerd het slot uit elkaar te halen. Dat lukte met enige moeite! Werking eens goed bekeken en hier en daar contactvlakken glad gemaakt. Zaak weer in elkaar gezet. Slot liep veel soepeler maar nog steeds hetzelfde probleem.
Slot weer opengemaakt en eens heel kritisch gekeken naar de werking maar nu in combinatie met de (originele Ford) vanger en toen werd het me duidelijk: het lag aan de vanger! Deze is aan de onderzijde waar het slot in moet haken omgebogen. Bij mij zat deze bijna dubbel gevouwen!
Zo hoort het te zitten:
Door de materiaaldikte kreeg ik het niet voor elkaar de lip terug te buigen. Ik heb het dus maar opgelost door er een plaatje op te lassen en deze netjes rond te vijlen. Alles weer in elkaar gezet, even afstellen en de klep sluit weer als een nieuwe!!!
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
- richard66coupe
- Berichten: 470
- Lid geworden op: do 01 apr, 2004 10:21
- Locatie: Drenthe
Re: De reden dat mijn achterklep niet mooi (aan)sluit?
Dank voor het delen!
Dit zijn van die dingen waar je niet gauw aan denkt.
Eigenlijk zorgt die schuine lip er dus voor dat bij het sluiten van de klep na de klik dat ie dan niet meer zover naar boven komt.
Het wordt nog weleens wat
Dit zijn van die dingen waar je niet gauw aan denkt.
Eigenlijk zorgt die schuine lip er dus voor dat bij het sluiten van de klep na de klik dat ie dan niet meer zover naar boven komt.
Het wordt nog weleens wat
Re: De reden dat mijn achterklep niet mooi (aan)sluit?
Hmm dat wist ik ook niet. Goed om in de gaten te houden.
- mustang66coupe
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26
Re: De reden dat mijn achterklep niet mooi (aan)sluit?
Ik heb hetzelfde probleem, en ja hoor..... ook omgebogen bij mij.
Bedankt voor de tip
Bedankt voor de tip
66 coupe aut. V8 in progress
Re: De reden dat mijn achterklep niet mooi (aan)sluit?
Das mooi. Ik kan er helemaal niets over terug vinden op het www. Denk dat er veel meer 65-66 bezitters zijn met het zelfde euvel en het dan misschien oplossen met een nieuwe vanger.mustang66coupe schreef: ↑za 23 mei, 2020 17:19 Ik heb hetzelfde probleem, en ja hoor..... ook omgebogen bij mij.
Bedankt voor de tip
Als je 'm terug kunt buigen moet je de vanger iets hoger (!) zetten als voorheen.
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
- mustang66coupe
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26
Re: De reden dat mijn achterklep niet mooi (aan)sluit?
Ik heb hem om kunnen buigen door eerst te verwarmen met een standaard gasbrander
66 coupe aut. V8 in progress
Re: De reden dat mijn achterklep niet mooi (aan)sluit?
Waarom heb ik daar niet aan gedacht? Heb al aardig wat "Special tools" gemaakt zo. Sluit de klep nu makkelijker?mustang66coupe schreef: ↑za 23 mei, 2020 21:18 Ik heb hem om kunnen buigen door eerst te verwarmen met een standaard gasbrander
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
- mustang66coupe
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26
Re: De reden dat mijn achterklep niet mooi (aan)sluit?
Ja sluit nu veel makkelijker. Dus of het lag inderdaad aan die slotvanger of ik heb de slotvanger nu beter afgesteldDakloos schreef: ↑za 23 mei, 2020 21:35Waarom heb ik daar niet aan gedacht? Heb al aardig wat "Special tools" gemaakt zo. Sluit de klep nu makkelijker?mustang66coupe schreef: ↑za 23 mei, 2020 21:18 Ik heb hem om kunnen buigen door eerst te verwarmen met een standaard gasbrander
Maar ik vermoed het eerste
66 coupe aut. V8 in progress
Re: De reden dat mijn achterklep niet mooi (aan)sluit?
Welke bisonkit heb je gebruikt? Ik heb dit weekend geprobeerd met pattex contactlijm, maar dat bleef uiteindelijk niet aan het rubber hangen. Ondertussen ben ik al uren bezig het van de kofferdeksel af te krijgen (daar plakt het goed...) dus ik wil dit niet nog een keer met het verkeerde product doen
Re: De reden dat mijn achterklep niet mooi (aan)sluit?
Ja dat is gigantisch k?t werk ! Ik heb het ook cm voor cm schoon moeten makenpeer schreef: ↑ma 18 jan, 2021 13:42Welke bisonkit heb je gebruikt? Ik heb dit weekend geprobeerd met pattex contactlijm, maar dat bleef uiteindelijk niet aan het rubber hangen. Ondertussen ben ik al uren bezig het van de kofferdeksel af te krijgen (daar plakt het goed...) dus ik wil dit niet nog een keer met het verkeerde product doen
Het allereerste rubber (rubber wel goed ontvetten!) wat ik na de restauratie van mijn convertible gelijmd heb is het kofferbak rubber. Die had ik met 3M8008 (niet de 8001 die ik eerder melde) gelijmd. Gigantische zooi en het plakte lang niet zo goed als de Bisonkit die ik eerder bij het vervangen van de deurrubbers van mijn oude coupe gebruikt had.
Ik heb nu gewoon de goede ouwe Bisonkit contactlijm gebruikt. Busje gekocht en die even in de zon gezet zodat het lekker vloeibaar werd en toen met een kwastje op het rubber (wel goed ontvetten) en binnenzijde kofferdeksel opgebracht (in delen). 20 minuten wachten en dan voorzichtig beetje bij beetje vastlijmen. Gaat veel makkelijker als met die 3M kit! Af fabriek werden de rubbers er ook met een gele contactlijm ingelijmd en dat ging echt niet netjes zoals op onderstaande foto te zien is.
Laatst gewijzigd door Dakloos op ma 18 jan, 2021 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: De reden dat mijn achterklep niet mooi (aan)sluit?
Ik gebruik acrylaatlijm oftewel secondenlijm,
natuurlijk stukje voor stukje en niet alles ineens insmeren
Groet,
Jack
natuurlijk stukje voor stukje en niet alles ineens insmeren
Groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.