Convertible 65 PROJECT KLAAR

Je hoeft geen account te hebben....gewoon je foto uploaden.......

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door 1970TwisterSpecial »

peer schreef: za 16 mei, 2020 12:23 0,060 is dacht ik wel het maximale. Daarna wordt het oud ijzer, ik vrees nog voor de mijne, die zit helemaal vast van binnen.

Maar als je hem toch open hebt en eventueel gaat honen zou ik wel nieuwe ringen plaatsen.
Indien nodig kan je altijd nog bussen in de boringen laten persen
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door Dakloos »

Netjes Jack....ben benieuwd naar het resultaat!
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door JaCo »

Tja, het resultaat;
toen ik 5 weken geleden alles ik de spuitbeton had staan dacht ik effe spuitklaar maken en deze week spuiten.
En zo geschiedde, echter ZWART is een moeilijke kleur (als ik dat nog maar zo mag zeggen tegenwoordig :? :wink: ) , je ziet er alles in.
Maar als het goed is, is zwart ook gewoon mooi :!: .
Dus na een paar keer spuiten kan ik leven met het resultaat, wel thuis gespoten dus wat stof in het werk, dat vraagt dus nog naschuren en naschuren en polijsten en polijsten :wink: :wink: .



de driverside deur er nog effe uit , dat is makkelijker met onder het dashboard werken.

De motorkap ziet hier dof omdat deze al geschuurd is met P2000.

Intussen is de "garantaine" weer versoepeld dus moet de tijd weer wat verdeeld worden tussen hobby en vrouw :) :( .

Dan verder met allerlei "kleinere"klusjes :

Nog maar een booster met HRC gescoord van Leed Brakes en in plaats van de originele enkele HRC die het ook 50 jaar goed gedaan heeft ingebouwd, vraagt enge aanpassing aan de bracket en firewall maar ben blij met het resultaat, de orginele koppeling kan gewoon gebruikt worden.



Verder met nieuwe remleidingen in cunifer en natuurlijk ook brandstofleiding en nieuwe elektrische brandstofpomp, de brandstofleiding was eerder voorzien van een retourleiding maar daar zie ik vooralsnog het nut nog van in, wellicht iemand van de lezers wel?

Velgen intussen ook laten stralen, het chroom was met name aan de randen wat beschadigd en ik ga ze nu lakken, ben alleen nog niet welke kleurcombi, ik had ooit een site waar je fictief diverse soorten velgen onder je auto kon zien maar kan het effe niet meer vinden.



Ik ga langzaam beginnen met de kabelboom, waarschijnlijk grotendeels vernieuwen en aanvullen/verbeteren, voeding voor de epas, fuel pomp, cabriokap, relas bediening koplampen en claxon, en alles wat ik nog bedenken kan,

tot update, groeten,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door peer »

Mooi, zelf spuiten is toch iets wat ik zelf nog niet durf.

Begint er echt goed uit te zien en nu verder opbouwen.
Weet je al welke kleur interieur je gaat gebruiken?
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door JaCo »

Het interieur wat erbij is, is zwart en in redelijke staat en gaat er in eerste instantie ook in,
Veel zwart maar als het niet bevalt is het snel verandert,

groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 927
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door sjirafje »

Prachtig werk!

Weet je al wat je met het motorblok gaat doen?
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door JaCo »

Tijdje geleden, veel niks gedaan :wink: ook veel wel gedaan :)
De tijd vliegt als je je ammuseert.
bezig geweest met het grotendeels vernieuwen van de kabelboom, aan de oude was wat geknoeid., nieuwe voeding en zekeringkast , relais achter acc voor blower, top, enz.
Relaitjes geplaatst in linker koplampbaai voor dimlicht, grootlicht en claxon.



Ook nog vrij lang gezocht naar de oorzaak van het niet functioneren van het stadslicht, blijkt dat er verschil is tussen een 65 en een 66 schakelaar!!, stekker past wel, één pennetje minder.
Kabelboom en slangetje waterpomp omgelegd via onderzijde spatbord zodat deze niet (bijna altijd slordig) door de motorruimte loopt;



ook het orginele waterpompje onder handen genomen, liep niet, lekte en corrosie,
zo ziet ie er van binnen uit, verrassend!



tussendoor nog een buitenkeuken gemaakt voor mijn kleindochter die 4 is geworden:



Raammechanismen gepoetst en gecoat waar nodig.





het risico dat een kleinigheid manco zou zijn was ingecalculeerd, óok niet te vinden bij de onderdelenmannen en zelf maken geeft ook altijd voldoening;

'

raamgeleiders voorzien van nieuwe "felt" . klittenband doet het hier harstikke goed.





deurramen uit frame gehaald zodat het frame en met name het deel waar het glas in zit goed te behandelen is, is vaak agv verweerde rubbers gecorrodeerd.



Ruiten opnieuw in frame geplaatst met kit, beter en netter naar mijn idee.



tot update, groeten,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Gebruikersavatar
67gt500
Donateur 2014
Berichten: 1718
Lid geworden op: di 21 feb, 2006 10:31
Locatie: Wierden (overijssel)
Contacteer:

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door 67gt500 »

Mooie vordering.
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
Gebruikersavatar
Robinski
Berichten: 807
Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 20:08
Locatie: Maastricht e.o.

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door Robinski »

Helemaal te gek Jack, ik kom een deze dagen zeker eens live kijken!

Ga zo door!
Groetjes, Robin
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door JaCo »

Maar eens tijd gemaakt om wat te posten;

Eerder had ik al wat “kopwerk” gedaan en geconstateerd dat de klepgeleiders wel erg veel speling hadden, hier alvast nieuwe in geperst;



De koppen werden voorzien van nieuwe zittingen en hebben verder een “Big_fun_58” behandeling gehad of zoals Jan het noemt wat port porno op losgelaten;





Verbrandingskamers onder handen genomen;




Natuurlijk heeft Jan ook mooie hoekjes aan de zittingen en kleppen geslepen voor nog beter ademen, het eindresultaat;



Met dank aan Jan, Eigenlijk te mooi om weer in te bouwen, top job!!

Omdat de inlaatpoorten mooi op de pakking zijn aangepast, ook nog de poorten van inlaat manifold bijgewerkt;



Pakkingvlakken van koppen en intake manifold op vlakheid gecontroleerd en “even” over de “vlakbank” gehaald, ( mijn vlakbank bestaat uit een meter din balk met schuurpapier erop )de pakkingvlakken van de uitlaatheaders verdienen af fabriek niet echt de naam pakkingVLAK dus daar zat ging nog een dagje vlakken aan op;





Koppen samengesteld en gemonteerd op het onderblok waarvan dat ik eerder al de zuigers van nieuwe zuigerveren had voorzien,
Pushrods ingemeten en de juiste maat besteld bij Summit, ik wacht daar nu al 2 weken op .
Geen probleem omdat er nog veel te doen is maar ik zou liever het blok compleet maken en op de bok effe proefdraaien.

Omdat de originele voorruit nogal wat wisserkrassen vertoonde maar een nieuwe voorruit en natuurlijk ook nieuw rubber gemonteerd.

De hele kapconstructie gedemonteerd om deze goed schoon te kunnen stralen en te behandelen.





En weer netjes in de lak en gemonteerd,



Afstellen van ramen in combinatie met de kap moet nog even wachten op wat nieuwe rubbers, zijn in bestelling maar helaas niet op voorraad.

Ook nog veel tijd besteed aan het opknappen van de bekleding,

front seat frames gestraald en gecoat,



her en der schuim vernieuwd en/of bijgeplaatst om het zitcomfort weer comfortabel te krijgen.
De plastic front zijpaneeltjes en het metalen deel van de rear zijpanelen bekleed met skai,
weer terug op zolder en wachten tot de rest klaar is, underdash werk is toch wat gemakkelijker zonder de stoelen er in.



Intussen het blok ingebouwd om verder te kunnen met de uitlaat, de bijgeleverde roestige pijp met cherry bombs heb ik verder tot oud ijzer verklaard. Ik heb een setje flowmasters met 2 ¼ x-pijp gescoord maar daar zat wat werk aan, het geheel passend krijgen bij een convertible in combinatie met de hurst shifter vraag nogal wat (aan)passen en meten.
Hoe de haeders er ooit ingezeten hebben is mij een raadsel, ik heb er in elk geval nog flink op moeten timmeren om wat speling te krijgen bij de r-shocktower en de startmotor,
Omdat het chroom van de headers niet meer mooi was deze geschuurd en behandeld met hittebestendige verf en gebakken volgens voorschrift tot 450 oC.



Het laatste deel achter de demper wordt in rvs uitgevoerd, (werk in uitvoering)

Tot update, groeten,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door Dakloos »

Mooi om te zien Jack! Die koppen zien er ook fantastisch uit dankzij Jan :ok:
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
Robinski
Berichten: 807
Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 20:08
Locatie: Maastricht e.o.

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door Robinski »

Fantasties Jack!
Echt mooi werk!

En ja, die Jan is een busy guy... :D
Groetjes, Robin
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1806
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door Big_fun_58 »

Was een leuk projectje voor mij.. :mrgreen:
Ben zo benieuwd hoe deze gaat lopen?
Je zal koppel en vermogen zat hebben. Daar ben ik van overtuigd!!! :lol:
Veel plezier ermee! :D
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door JaCo »

Verder dus waar ik vorige post mee eindigde, de uitlaat, achter de dempers in rvs;


en zo hangt ie er onder, past maar net zo’n 2 ¼ onder een convertible, effe afwachten of tie niks raakt onder het rijden anders nog wat “afplatten” ;



tank van troep ontdaan en gewoon in de zinkafwerking laten, wel nog effe een deuk (bijna helemaal) eruit geperst;



de bovenkant gestraald en in de epoxy, ook hier nog wat sporen van “een deukje wegwerken”



pré- uitlijning gedaan, achteras iets moeten corrigeren, staat nu ruim binnen de tolerantie;



dan de wielbasis checken en corrigeren , gevolgd door camber, caster en toe afstellen, fijnafstelling dmv verstelbare strutt rods.



eerst wachten op een stukje rijden en dan de uitlijning nog eens checken,

Het blok had ik, in afwachting van de bestelling van langere pushrods bij summit, dus al eerder er ingelegd om verder te kunnen met de uitlaat enz. en nu afgemonteerd, er moesten ook nog langere studs in , klepspeling afgesteld en afgemonteerd,
Getracht de motorruimte een beetje strak te houden, kabelboom rechts al eerder weggewerkt naar onderzijde scherm en nu ook de toe en afvoer van koelwater naar kachel uitgevoerd in een deel leiding in plaats van slang (voor de kijker links van het kleppendeksel).



Het startrelais beneden geplaatst om hier ook wat kabel weg te kunnen werken, kabelboom links onder motor door geleid;



Na het compleet maken van het koelwatersysteem dit gespoeld met antikalk, helaas bleek daarna het kachelradiatortje een druppeltje te lekken, kachel weer eruit en na het openen van de heater blijkt dat het geheel erg slecht is doorgesoldeerd,



een snel en waarschijnlijk kwalitatief beter exemplaar op maat gezocht en gevonden, kost maar een schijntje vergeleken met een “origineel” , wat lipjes eraf snijden en de pijpdoorvoer iets vergroten;



De orginele verdeler met contactpuntjes had iets speling op de as wat met puntjes funest is, hier een Ford duraspark geplaatst ,
Nog effe wachten op een geschikte module

In dit stadium dacht ik eigenlijk de meeste verrassingen gehad te hebben, blijkt bij het afstellen van de kapconstructie / portierramen dat het driverside raam een coupé raam is waar de originele rvs lijst om is aangebracht, staat dan dus aan de achterzijde 10mm te hoog.
Omdat het probleem alleen in de ronding van die hoek zit dacht ik (tegen beter advies in) hier wat af te kunnen slijpen , ik moet zeggen dat het aardig lukte totdat;



Dus maar op zoek naar een nieuwe,

Tot update,
Groeten,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door peer »

Gaat de goede kant in.

Hoe corrigeer je eigenlijk de achteras, ik dacht dat je hier eigenlijk niets aan kan stellen?
Plaats reactie

Terug naar “Show je Mustang of Ford hier.....”