Kan iemand mij gemakkelijk de voor en tegen punten uitleggen? waar staat de '40' bijv voor, op het onderblok aan de voorkant waar ook '352' staat.
ben aan t kijken hoe ik de foto erbij moet plaatsen.. die volgt haha

thanks
Moderator: Shelby GT-H

Big_fun_58 schreef: di 15 sep, 2020 21:14 S-code slaat op het chassis (nummer). Als bij de 1e 4 cijfers-Letters een S in staat dan heb je een S-code Mustang.
Wat het blok betreft kan je kijken wat het gietnummer (een code van letters en cijfers) is. Zal je onder je auto moeten kijken met een zaklamp. Ik weet niet exact waar deze staan maar zal zoiets zijn als: C8AE-C of C8AE-E denk ik.
Tussen de uitlaatpoorten van de koppen kan je ook gietnummers vinden. Laat maar eens weten wat die zijn.
Succes!![]()
Maar dan moet er een grote "C" of "A" aan de achterkant vat het block te zien zijn (meegegoten op de achterkant waar het vliegwiel zit).lee iacoca schreef: do 17 sep, 2020 20:03 C6me-a kan ook een 428cj zijn maar dat zou wel heel Lucky zijn. Heb je een foto van het blok? Ik heb vorig jaar een 390 verkocht en wellicht is het dezelfde. Bij die stond een vincode op het blok van een 67er thunderbird.
Gearz schreef: zo 20 sep, 2020 11:30 Dat lijkt mij zo te zien het "early" FE type balancer (zero balance damper en pully in één), wellicht dat je ergens ook een datecode kan vinden ?
Dit is een code welke herkenbaar is aan de twee meegegoten "schroefkopjes".
Er zit niet toevallig nog ergens een engine tag op het manifold geschroefd ?
Michel.

C8AE-H Koppen zijn in '67 t/m '70 gebruikt als 360,390 of 428 koppen