352ci
Moderator: Shelby GT-H
352ci
inmiddels ben ik de trotse eigenaar geworden vaan een mustang uit 69' foto's zal ik nog een keer erop zetten. Bij de koop heb ik er (volgens de eigenaar) een 390ci bij gekocht. vandaag de voorbereidingen getroffen om het blok schoon te maken en toen zag ik dat het waarschijnlijk een 352ci is.
Kan iemand mij gemakkelijk de voor en tegen punten uitleggen? waar staat de '40' bijv voor, op het onderblok aan de voorkant waar ook '352' staat.
ben aan t kijken hoe ik de foto erbij moet plaatsen.. die volgt haha
thanks
Kan iemand mij gemakkelijk de voor en tegen punten uitleggen? waar staat de '40' bijv voor, op het onderblok aan de voorkant waar ook '352' staat.
ben aan t kijken hoe ik de foto erbij moet plaatsen.. die volgt haha
thanks
- Big_fun_58
- Berichten: 1811
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: 352ci
Maak je geen zorgen. Óók de 390 blokken hadden 352 op het blok staan. Is normaal. Het is een familienaam niet de motorinhoud. Je heb dus gewoon een 390 (grote kans!)
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Re: 352ci
haha dat is in elk geval goed om te horen! is er ook een andere manier om te zien welk type het precies is dan ? de vorige eigenaar zei dat het ik een reële kans shad dat en nog om een S-code zou kunnen gaan. ik zou graag weten wat voor type het precies is
- Big_fun_58
- Berichten: 1811
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: 352ci
S-code slaat op het chassis (nummer). Als bij de 1e 4 cijfers-Letters een S in staat dan heb je een S-code Mustang.
Wat het blok betreft kan je kijken wat het gietnummer (een code van letters en cijfers) is. Zal je onder je auto moeten kijken met een zaklamp. Ik weet niet exact waar deze staan maar zal zoiets zijn als: C8AE-C of C8AE-E denk ik.
Tussen de uitlaatpoorten van de koppen kan je ook gietnummers vinden. Laat maar eens weten wat die zijn.
Succes!
Wat het blok betreft kan je kijken wat het gietnummer (een code van letters en cijfers) is. Zal je onder je auto moeten kijken met een zaklamp. Ik weet niet exact waar deze staan maar zal zoiets zijn als: C8AE-C of C8AE-E denk ik.
Tussen de uitlaatpoorten van de koppen kan je ook gietnummers vinden. Laat maar eens weten wat die zijn.
Succes!
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Re: 352ci
Thanks! daar kan ik al wel wat mee. Heb de motor nu nog op de aanhanger liggen, ga hem waarschijnlijk zaterdag schoonmaken. Dan zal ik de meeste nummers wel tegen komen. ik heb zelf al op google rond gezocht. klopt het zoals ik het volgende lees?
op beide koppen zie ik het nummer C8AE-H staan.
C= jaren 60
8= 1968
A= verschillende types Ford
E= Engine group
H= versie
Voor zover ik het nu kan zien zie ik op het onderblok C6ME-A staan. Maar dit zal dus duidelijk worden als ik hem heb schoongemaakt. Maar of het nu een 352 of 390 is zal dus moeilijk te achterhalen zijn als ik het zo lees.
wordt vervolgd.
op beide koppen zie ik het nummer C8AE-H staan.
C= jaren 60
8= 1968
A= verschillende types Ford
E= Engine group
H= versie
Voor zover ik het nu kan zien zie ik op het onderblok C6ME-A staan. Maar dit zal dus duidelijk worden als ik hem heb schoongemaakt. Maar of het nu een 352 of 390 is zal dus moeilijk te achterhalen zijn als ik het zo lees.
wordt vervolgd.
Big_fun_58 schreef: ↑di 15 sep, 2020 21:14 S-code slaat op het chassis (nummer). Als bij de 1e 4 cijfers-Letters een S in staat dan heb je een S-code Mustang.
Wat het blok betreft kan je kijken wat het gietnummer (een code van letters en cijfers) is. Zal je onder je auto moeten kijken met een zaklamp. Ik weet niet exact waar deze staan maar zal zoiets zijn als: C8AE-C of C8AE-E denk ik.
Tussen de uitlaatpoorten van de koppen kan je ook gietnummers vinden. Laat maar eens weten wat die zijn.
Succes!
- lee iacoca
- Berichten: 601
- Lid geworden op: di 07 okt, 2008 19:04
- Locatie: drenthe
Re: 352ci
C6me-a kan ook een 428cj zijn maar dat zou wel heel Lucky zijn. Heb je een foto van het blok? Ik heb vorig jaar een 390 verkocht en wellicht is het dezelfde. Bij die stond een vincode op het blok van een 67er thunderbird.
🐎Like Steve McQueen, all i need is a fast machine.🐎
🐎'69 351-4v-4 speed, mach1🐎
🐎'69 351-4v-4 speed, mach1🐎
- Big_fun_58
- Berichten: 1811
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: 352ci
C8AE-H koppen (gietdelen) zijn voor 390 en 428 motoren gebruikt.
Ze zijn er zowel in 8 gaats versie (uitlaat flensen) als 14 gaats versie gemaakt.
Grote kans dat je een 390 heb dus!
Ze zijn er zowel in 8 gaats versie (uitlaat flensen) als 14 gaats versie gemaakt.
Grote kans dat je een 390 heb dus!
It's the M@DM@N.......... #>B-)
- Big_fun_58
- Berichten: 1811
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: 352ci
Maar dan moet er een grote "C" of "A" aan de achterkant vat het block te zien zijn (meegegoten op de achterkant waar het vliegwiel zit).lee iacoca schreef: ↑do 17 sep, 2020 20:03 C6me-a kan ook een 428cj zijn maar dat zou wel heel Lucky zijn. Heb je een foto van het blok? Ik heb vorig jaar een 390 verkocht en wellicht is het dezelfde. Bij die stond een vincode op het blok van een 67er thunderbird.
Volgens mijn bron zou C6ME-A zonder letter aan de achterzijde een 410 zijn??
It's the M@DM@N.......... #>B-)
- lee iacoca
- Berichten: 601
- Lid geworden op: di 07 okt, 2008 19:04
- Locatie: drenthe
Re: 352ci
De C of A zou een indicatie zijn, maar ik dacht te hebben gelezen dat dat niet bij alle blokken zo zou zijn en dat alleen in het blok kijken zekerheid zou geven zoals de u1 krukas.
Ik had dus ook een c6me-a 352 maar volgens de ingestampt vincode was dat een 390.
Ik had dus ook een c6me-a 352 maar volgens de ingestampt vincode was dat een 390.
🐎Like Steve McQueen, all i need is a fast machine.🐎
🐎'69 351-4v-4 speed, mach1🐎
🐎'69 351-4v-4 speed, mach1🐎
Re: 352ci
Re: 352ci
Dat lijkt mij zo te zien het "early" FE type balancer (zero balance damper en pully in één), wellicht dat je ergens ook een datecode kan vinden ?
Dit is een code welke herkenbaar is aan de twee meegegoten "schroefkopjes".
Er zit niet toevallig nog ergens een engine tag op het manifold geschroefd ?
Michel.
Dit is een code welke herkenbaar is aan de twee meegegoten "schroefkopjes".
Er zit niet toevallig nog ergens een engine tag op het manifold geschroefd ?
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Re: 352ci
Gearz schreef: ↑zo 20 sep, 2020 11:30 Dat lijkt mij zo te zien het "early" FE type balancer (zero balance damper en pully in één), wellicht dat je ergens ook een datecode kan vinden ?
Dit is een code welke herkenbaar is aan de twee meegegoten "schroefkopjes".
Er zit niet toevallig nog ergens een engine tag op het manifold geschroefd ?
Michel.
dit zijn de codes wat op de inlaat staan incl de ontstekingsvolgorde. die code die jij bedoelt is dan waarschijnlijk die " 8L 11" ?
Re: 352ci
C8AE-H Koppen zijn in '67 t/m '70 gebruikt als 360,390 of 428 koppen
Als het Thermactor koppen zijn, dan zijn ze van '68
Een C9AE-B intake is een 2V FE intake, de datecode "8L11" betekend dat deze intake op 11 November 1968 geproduceerd is (dit is modeljaar 1969), "DIF" staat dan weer voor Detroit Iron Foundry, waar het betreffende manifold is gegoten.
Een 69 S-Code FE intake zou C9ZE-A of C9ZE-B moeten zijn en geen C9AE
De engine block castingcode C6ME-A is voor de volgende bouwjaren en types FE blokken gebruikt
C6ME-A 352cui Hydr lifter 1967
C6ME-A 360cui Hydr lifter - Truck 1968-1976
C6ME-A 390cui Hydr lifter 1966
C6ME-A 410cui 1966-1967
C6ME-A 428cui Hydr lifter 1966-1968
Als je dus ook de datecode van het blok zelf ergens kunt vinden tussen oliefilteradapter en carter rand, dan kom je al weer iets dichter bij de identiteit.
De exhaust manifold met de ribbels zoals ik op de foto zie is echter een Truck manifold (D5TE-9431-BC)
Als ik alles bij elkaar optel van wat er nu op de motor zit (en ervan uit zou gaan dat dit ook origineel bij elkaar zou horen), dan denk ik dat gezien de combi van C8AE-H Koppen, C9AE-B intake en de '68 datecode in combinatie met de truck exhaust en de balancerpulley combinatie, e.e.a hoogstwaarschijnlijk een C6ME-A 360cui truckblok is uit een modeljaar 1969 Pick-up truck.
De test met het rietje zoals in het filmpje kan uitkomst bieden, of je moet het nummer op de krukas achterhalen maar dat kost iets meer moeite.
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Re: 352ci
C8AE-H Koppen zijn in '67 t/m '70 gebruikt als 360,390 of 428 koppen
Als het Thermactor koppen zijn, dan zijn ze van '68
Een C9AE-B intake is een 2V FE intake, de datecode "8L11" betekend dat deze intake op 11 November 1968 geproduceerd is (dit is modeljaar 1969), "DIF" staat dan weer voor Detroit Iron Foundry, waar het betreffende manifold is gegoten.
Een 69 S-Code FE intake zou C9ZE-A of C9ZE-B moeten zijn en geen C9AE
De engine block castingcode C6ME-A is voor de volgende bouwjaren en types FE blokken gebruikt
C6ME-A 352cui Hydr lifter 1967
C6ME-A 360cui Hydr lifter - Truck 1968-1976
C6ME-A 390cui Hydr lifter 1966
C6ME-A 410cui 1966-1967
C6ME-A 428cui Hydr lifter 1966-1968
Als je dus ook de datecode van het blok zelf ergens kunt vinden tussen oliefilteradapter en carter rand, dan kom je al weer iets dichter bij de identiteit.
De exhaust manifold met de ribbels zoals ik op de foto zie is echter een Truck manifold (D5TE-9431-BC)
Als ik alles bij elkaar optel van wat er nu op de motor zit (en ervan uit zou gaan dat dit ook origineel bij elkaar zou horen), dan denk ik dat gezien de combi van C8AE-H Koppen, C9AE-B intake en de '68 datecode in combinatie met de truck exhaust en de balancerpulley combinatie, e.e.a hoogstwaarschijnlijk een C6ME-A 360cui truckblok is uit een modeljaar 1969 Pick-up truck.
De test met het rietje zoals in het filmpje kan uitkomst bieden, of je moet het nummer op de krukas achterhalen maar dat kost iets meer moeite.
Michel.
[/quote]
Super bedankt! leuke info achter de codes. de test met het rietje ga ik zeker nog proberen!
Is het nu ook een 'goed of 'slecht' iets dat het waarschijnlijk een 360 is ipv een 390? los van de cilinderinhoud natuurlijk. En moet ik hier nog rekening mee houden qua onderdelen bestellen? Ben bijv aan het uitzoeken welk type headers ik wil gaan kopen.
Als het Thermactor koppen zijn, dan zijn ze van '68
Een C9AE-B intake is een 2V FE intake, de datecode "8L11" betekend dat deze intake op 11 November 1968 geproduceerd is (dit is modeljaar 1969), "DIF" staat dan weer voor Detroit Iron Foundry, waar het betreffende manifold is gegoten.
Een 69 S-Code FE intake zou C9ZE-A of C9ZE-B moeten zijn en geen C9AE
De engine block castingcode C6ME-A is voor de volgende bouwjaren en types FE blokken gebruikt
C6ME-A 352cui Hydr lifter 1967
C6ME-A 360cui Hydr lifter - Truck 1968-1976
C6ME-A 390cui Hydr lifter 1966
C6ME-A 410cui 1966-1967
C6ME-A 428cui Hydr lifter 1966-1968
Als je dus ook de datecode van het blok zelf ergens kunt vinden tussen oliefilteradapter en carter rand, dan kom je al weer iets dichter bij de identiteit.
De exhaust manifold met de ribbels zoals ik op de foto zie is echter een Truck manifold (D5TE-9431-BC)
Als ik alles bij elkaar optel van wat er nu op de motor zit (en ervan uit zou gaan dat dit ook origineel bij elkaar zou horen), dan denk ik dat gezien de combi van C8AE-H Koppen, C9AE-B intake en de '68 datecode in combinatie met de truck exhaust en de balancerpulley combinatie, e.e.a hoogstwaarschijnlijk een C6ME-A 360cui truckblok is uit een modeljaar 1969 Pick-up truck.
De test met het rietje zoals in het filmpje kan uitkomst bieden, of je moet het nummer op de krukas achterhalen maar dat kost iets meer moeite.
Michel.
[/quote]
Super bedankt! leuke info achter de codes. de test met het rietje ga ik zeker nog proberen!
Is het nu ook een 'goed of 'slecht' iets dat het waarschijnlijk een 360 is ipv een 390? los van de cilinderinhoud natuurlijk. En moet ik hier nog rekening mee houden qua onderdelen bestellen? Ben bijv aan het uitzoeken welk type headers ik wil gaan kopen.