- radiator : is besteld (ik heb de afmetingen nog eens gecheckt met een kartonmodel)
- ventilator: SPAL is intussen geleverd (mooi spul!)
- waterpomp en alles erop en erond : Summit bestelling staat klaar, ik wacht op de memorial day korting van maandag (waarvan ik verwacht dat die er zal zijn)
- dichtingen : Rockauto bestelling staat klaar (opvallend goedkoper, 5% kortingscode truuk teruggevonden en ik wacht ook op maandag, mogelijks bestel ik ze toch nog op Summit om 1 bestelling en shipping te hebben)
- UNC RVS bouten : ik ga toch de Patrick Saes optie nemen (standaard 304 kwaliteit, maar heeft ook 316 op verzoek, 304 will do voor deze toepassing, bovendien blijkt het ARP kit boutlengte verhaal niet te kloppen en een pak duurder)
- polierkitjes : ik ben binnenkort aan vernieuwing toe, dus ook hier zit een bestelling aan te komen.
Nu ben ik aan het kijken om een passende fanshroud te voorzien.
Ik denk de fan aan de shroud te monteren en de shroud aan de radiator. Ik vraag me af of ik tussen radiator en shroud enkele afstandsblokjes zou bevestigen. Alu plaatdikte niet te dun nemen voor de stevigheid.
Daarnaast heb ik mijn huidige temperatuurswitch gedemonteerd. Het is een FAE 37350 82/68.
Maw die slaat aan op 82°C en weer uit op 68°C. In combinatie met mijn vorige mechanische thermostaat van 167F ofte 75°C lijkt me dit OK.
68°C fan uit / 75°C thermostaat open / 82°C fan aan (FAE 37350 82/68)
Maar in combinatie met mijn toekomstige thermostaat van 180F ofte 82°C zou ik er beter een switch met wat hogere temperatuursetting insteken.
74°C fan uit / 82°C thermostaat open / 88°C fan aan (FAE 37420 74/88)
Gevolg is wel dat mijn blok iets warmer zal lopen dan vroeger, maar dat is ook de bedoeling want dat zou iets beter zijn.
Als je echter denkt 'doe dit beter niet' laat iets weten aub.
Grts,
C.