Mustang 1967 fastback (projectje)
Moderator: Shelby GT-H
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Dat zou bij de voet moeten staan, maar helaas is dit niet meer leesbaar.
Ik heb de carburateur nu uit elkaar liggen en in een ultrasoon bad liggen, straks eens kijken hoe het eruit komt. Deze zit wel wat moeilijker in elkaar dan een 2100, maar het is nog allemaal te volgen
Ik heb de carburateur nu uit elkaar liggen en in een ultrasoon bad liggen, straks eens kijken hoe het eruit komt. Deze zit wel wat moeilijker in elkaar dan een 2100, maar het is nog allemaal te volgen
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Het is een zaterdag geworden, maar de carburateur was zo gedaan. Ondertussen ook de uitlaten gespoten en gebakken in de oven dus de motor is zo goed als klaar.
Dus verder met de volgende klus. De bekende cowlvent. Deze was al ooit eens 'gerepareerd' maar inplaats van een nieuwe erop te lassen hadden ze de boel maar geplamuurd en vooral veel gekit. Echt op z'n Amerikaans...
Het roest gaatje van binnen:
Halverwege:
Maar genoeg weer voor dit weekend, komende week in de avonden netjes maken en volgend weekend afmaken.
Dus verder met de volgende klus. De bekende cowlvent. Deze was al ooit eens 'gerepareerd' maar inplaats van een nieuwe erop te lassen hadden ze de boel maar geplamuurd en vooral veel gekit. Echt op z'n Amerikaans...
Het roest gaatje van binnen:
Halverwege:
Maar genoeg weer voor dit weekend, komende week in de avonden netjes maken en volgend weekend afmaken.
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Wat een verschil met die carburateur, voor en na!
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Knap hoor Peter !! En supersnel.
Wat zijn de specs van die 302 ? en hoeveel pk verwacht je ermee ?
Greets,
C.
Wat zijn de specs van die 302 ? en hoeveel pk verwacht je ermee ?
Greets,
C.
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Er zit alleen een iets grotere carburateur op dan standaard en ik heb de koppen ligt aangepakt. Dus ik verwacht geen wonderen en zal rond de 150 to 170 pk aan de wielen geven.
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Helaas gaat er iets niet goed met de foto's, de foto's vand e reviesie van de carburateur en het aanpassen van de koppen krijg ik niet van mijn telefoon... Die houden jullie nog tegoed.
Gisteren en vandaag nog wat geknutseld, het laswerk zit er bijna op.
Even nieuwe stukjes inlassen, dan kan je wel denken, dat zie je later toch allemaal niet meer, maar het moet gewoon goed zijn:
De plaat erin:
Beschermlaag erop:
En de bovenkant erop:
Zoals gewoonlijk past het allemaal precies niet. Hoop aanpassingen om het pasbaar te maken en daar gaat altijd de meeste tijd in zitten.
Volgende week een korte werkweek, lang weekend dus tijd om de bodem en motor ruimte in orde te maken en een hopelijk de bodem en motorruimte in de lak.
Gisteren en vandaag nog wat geknutseld, het laswerk zit er bijna op.
Even nieuwe stukjes inlassen, dan kan je wel denken, dat zie je later toch allemaal niet meer, maar het moet gewoon goed zijn:
De plaat erin:
Beschermlaag erop:
En de bovenkant erop:
Zoals gewoonlijk past het allemaal precies niet. Hoop aanpassingen om het pasbaar te maken en daar gaat altijd de meeste tijd in zitten.
Volgende week een korte werkweek, lang weekend dus tijd om de bodem en motor ruimte in orde te maken en een hopelijk de bodem en motorruimte in de lak.
- grandmaster n
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Lekker bezig!!
(en respect...)
gr
(en respect...)
gr
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Mooie voortgang
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
met zo'n vuisthamer van een kilo of twee krijg je alles passend
Gaat lekker Peer,
Groet,
Jack
Gaat lekker Peer,
Groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
- willem_nog_niks
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: di 11 mar, 2008 18:29
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Schiet lekker op Peer.
Goed bezig.
Gaaf om te zien dat ik niet de enige ben die af en toe een pursuader / attitude adjuster gebruik .
Oftewel: als het niet past, is je hamer niet groot genoeg
Goed gezien Jack
Goed bezig.
Gaaf om te zien dat ik niet de enige ben die af en toe een pursuader / attitude adjuster gebruik .
Oftewel: als het niet past, is je hamer niet groot genoeg
Goed gezien Jack
Mijn project:
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Nog even een hemelvaarts update Moet toch iets doen op je vrije dag:
Het meeste werk aan de bodem is nu wel klaar.
Nu komen de wat moeilijkere beslissingen... I ga er een Bullit tribute van maken echter zit ik met wat beslissingen waar ik nog altijd niet uit ben.
Wat ik in ieder geval wel ga doen:
- highland green (68 kleur)
- ik hou de 289 en de C4 ipv de 390 met handbak
- zwart dashboard ipv de houtnerf in een bullit
- torquetrust velgen
- zwarte achterkant
Veel dingen zijn altijd nog later aan te passen maar de twijfel is voor de volgende 2 dingen:
- de 68 bodystyle ipv de 67 'ventilatie roosters' in de quarter panel. Zou ik dit dicht maken en er dus en 68 style van maken of toch laten (het wordt geen exacte clone maar meer ene tribute)
- de rocker sier strip onder de deur. De bulit had deze, echter was die in kleur meegespoten. Zelf vind ik dat niet zo mooi, maar ik moet nu de keuze gaan maken omdat er wel of geen bevestigingen in de rockers moeten blijven. (nu zitten de plasic clips in op de rocker, mocht ik geen sierstrip doen dan moet ik deze verwijderen en de gaten dichtlassen). Ik neig naar het weglaten omdat dit door een eventuele toekomstig eigenaar makkelijk zelf is toe te voegen. Later weg halen is een stuk lastiger.
Alle meningen en tips zijn welkom
Het meeste werk aan de bodem is nu wel klaar.
Nu komen de wat moeilijkere beslissingen... I ga er een Bullit tribute van maken echter zit ik met wat beslissingen waar ik nog altijd niet uit ben.
Wat ik in ieder geval wel ga doen:
- highland green (68 kleur)
- ik hou de 289 en de C4 ipv de 390 met handbak
- zwart dashboard ipv de houtnerf in een bullit
- torquetrust velgen
- zwarte achterkant
Veel dingen zijn altijd nog later aan te passen maar de twijfel is voor de volgende 2 dingen:
- de 68 bodystyle ipv de 67 'ventilatie roosters' in de quarter panel. Zou ik dit dicht maken en er dus en 68 style van maken of toch laten (het wordt geen exacte clone maar meer ene tribute)
- de rocker sier strip onder de deur. De bulit had deze, echter was die in kleur meegespoten. Zelf vind ik dat niet zo mooi, maar ik moet nu de keuze gaan maken omdat er wel of geen bevestigingen in de rockers moeten blijven. (nu zitten de plasic clips in op de rocker, mocht ik geen sierstrip doen dan moet ik deze verwijderen en de gaten dichtlassen). Ik neig naar het weglaten omdat dit door een eventuele toekomstig eigenaar makkelijk zelf is toe te voegen. Later weg halen is een stuk lastiger.
Alle meningen en tips zijn welkom
- Big_fun_58
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Omdat het toch een tribute car wordt zou ik de roosters in de zijkant laten zitten. Persoonlijk vindt ik deze iets stoerder dan de 68er uitvoering. Dorpellijst gaten zou ik dichtmaken. Staat toch netter. Een alu lijst overspuiten lijkt mij alleen maar meer problemen te geven (lakhechting en steenslag). Yep, mijn mening maar misschien heb je er wat aan.
Verder goed bezig Peter..
Verder goed bezig Peter..
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Ben het met Jan op beide punten eens, die aluminium dorpel sierlijst kan er altijd nog/weer op. En man man wat gaat dat snel bij jou.....klasse!!
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Mijn mening ken je wel denk ik, hoe preciezer Bullitt hoe beter
- Rockerstrips in kleur
- Luchtinlaten ombouwen naar 68 style
- Achteruitrijlichten er af
- Antenne voorscherm er af
- Ford en Mustang belettering voor en achter er af
Het lijkt me dat je door de rockerstrip montagepunten aanwezig te laten je juist meer opties open houdt: ofwel Bullitt-correct (in kleur), ofwel OEM correct (in chrome).
Overigens kan ik me nauwelijks voorstellen dat een toekomstige eigenaar deze auto zou willen 'terugbouwen' naar een standaard 67'er met badges, pony grille en chroom rockerstrips.
- Rockerstrips in kleur
- Luchtinlaten ombouwen naar 68 style
- Achteruitrijlichten er af
- Antenne voorscherm er af
- Ford en Mustang belettering voor en achter er af
Het lijkt me dat je door de rockerstrip montagepunten aanwezig te laten je juist meer opties open houdt: ofwel Bullitt-correct (in kleur), ofwel OEM correct (in chrome).
Overigens kan ik me nauwelijks voorstellen dat een toekomstige eigenaar deze auto zou willen 'terugbouwen' naar een standaard 67'er met badges, pony grille en chroom rockerstrips.