Bedankt, dat geeft wel een indicatie.peer schreef: ↑ma 01 feb, 2021 12:51 Omdat mijn cabrio klaar is en ik een nieuw project op het oog heb ben ik een ruwe schatting aan het maken. 1 van de onderdelen is de motor en ik dacht dat ik deze gegevens hier ook wel nuttig zouden zijn.
Ik heb 3 opties in mijn hoofd:
1. 289 met ~320 pk aan het blok --> 210 en een beetje aan de wielen
2. 289 met ~370 pk aan het blok --> 240 en een beetje aan de wielen
3. 347 stroken met >400 pk aan het plok --> over de 300 pk aan de wielen.
Veel zal afhangen van het staat van het blok en het totale budget voor het project maar alvast een opsomming:
1. als het onderblok in goede staat is, dan kom je met een set koppen, carb en nokkenas een heel eind. Doe je het zelf dan zit je aan zo'n ~4000 euro aan onderdelen
2. als het onderblok in goede staat is, dan kom je met een beter set koppen, carb en nokkenas een heel eind. Doe je het zelf dan zit je aan zo'n ~5000 euro aan onderdelen
3. Als het onderblok in minder goede staat is en we moeten boren enz dan is het een goed idee om meteen te gaan stroken. Kostprijs strokerkit vs orginele zuigers enz is een fractie van de totaalprijs. In totaal kom je dan op onderdelen ~ 7000 euro, daar komt dan nog een 500 euro voor honen/boren. Dit is dus wel als je alles zelf doet.
Je moet ook rekening houden dat dit het goede moment is om ook bijvoorbeeld je oliepomp, waterpomp en radiateur enz te vervangen.
In het geval dat ik jouw optie 2 ook zou willen, zit ik dan nog veilig met mijn Tremec T5? Of loop ik een groot risico alles te vernielen wat achter mijn blok hangt? Ik voel er weinig voor ook daar nog vanalles te moeten aanpassen.
Ik zag in de dyno van mijn vorige Mustang dat deze 185 pk op de wielen had. Deze had behalve het blok geen flinke aanpassingen. Dan kom ik met 240 pk op de wielen hopelijk ook wel weg?