In blijde verwachting

op dit Forum en stel je even voor

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
musfa65
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 17 nov, 2021 16:02

In blijde verwachting

Bericht door musfa65 »

Hallo allemaal,

Even voorstellen, ik ben Sjoerd en woonachtig in de gemeente westvoorne.
Het waarschijnlijk voor velen herkenbare verhaal van de droomauto waarvoor jaren gespaard is en eindelijk door gaat, heeft inmiddels ook op mij betrekking :D
Na bijna anderhalf jaar bij vlagen rondkijken, (alle!) craigslists, classic car sites, etc afstruinen, en een keer een prachtige kans misgelopen, deze week dan toch eindelijk de knoop doorgehakt en een prachtige 65 fastback gekocht. De afgelopen tijd best wel een aantal fastbacks bekeken waarbij de ene beter was dan de andere en toch iedere keer werd het 'm net niet. Mede daarom nu misschien maar de gok genomen om er een op afstand te kopen (via geevers) en gewoon afwachten wat we ons in de maag gesplitst krijgen.. :D

Ik ben alvast aan het voorgenieten door de prachtige verhalen hier te lezen en me wat meer te verdiepen in de wondere wereld van de mustangs. De datum waarop we de nieuwe/oude telg kunnen verwachten is nog niet helemaal duidelijk maar de verwachting is eind december/begin januari. Op de todo lijst staat nu in ieder geval het gereed maken voor RDW toelating/keuring en wellicht een goede werkplaatshandleiding aanschaffen. Tips voor beide punten zijn uiteraard van harte welkom :wink:

Twee foto's van de aanstaande aanwinst: (meer foto's te vinden op de Geevers website)
Afbeelding
Afbeelding
- 1973 Ford 3000
- 1970 Whitlock / Ford 3000
- 1965 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1627
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: In blijde verwachting

Bericht door saf1908 »

Ha Sjoerd, welkom op het forum en gefeliciteerd met de aanschaf.
Ik herken me in jouw verhaal en kan me de spannende tijd nog goed herinneren, wachtend op de komst van mijn Mustang.
Hij ziet er fraai uit. Mocht het toch tegenvallen dan kun je hem ook zo weer verkopen, dus wees gerust. :mrgreen:
Geevers staat in ieder geval goed bekend, dus dat voordeel heb je al.

Er is veel op dit forum te vinden en daarnaast zijn er een paar interessante Facebook-groepen te vinden voor specifiek de 64-66 modellen.
Ook zijn Vintage Mustang Forums en AllFordMustang forums een aanrader (beide Amerikaans).

Zelf rijd ik een 1966 Fastback, dus als je een keer iets wil weten dan hoor ik het wel. Op Instagram ben ik te vinden onder @black66fastback.

Zie ook graag een update als je de auto hebt ontvangen. Ben benieuwd!
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1807
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: In blijde verwachting

Bericht door Big_fun_58 »

Mooie Auto Sjoerd.
Het moet wel goed komen...
Dat wordt grijnzen bij alle opgestoken duimpjes als je gaat rijden.
Veel plezier...
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5304
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Re: In blijde verwachting

Bericht door Neko- »

Welkom op het forum, en veel plezier (en veilige mijlen/kilometers) gewenst met de auto als ie eenmaal hier is.

Nu het lange wachten :)
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: In blijde verwachting

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Gefeliciteerd met de aanschaf.
Op foto's ziet ie er in ieder geval goed uit.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
musfa65
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 17 nov, 2021 16:02

Re: In blijde verwachting

Bericht door musfa65 »

Bedankt!

Ja, op de foto een prachtige auto. Wat roest betreft lijkt het op de foto's mee te vallen maar schijn kan bedriegen natuurlijk, en er zullen nog tal van zaken zijn die tegen kunnen vallen maar dat is de gok die je neemt. Ik heb gelukkig de ruimte en (beperkte) middelen om zelf te sleutelen en ben inmiddels al bezig om een todo lijst op te stellen:

- op basis van de foto's lijkt de horncap te missen.
Komt vaker voor las ik? Ik wacht de auto even af. Wellicht dat 'ie ergens in de auto ligt.

- groot logo terug op grille. Wellicht met de mistlampen zodat de GT stickers weer een beetje kloppen.

- instrumentpaneel upgrade naar de ronde variant
Afbeelding

- ooit nog eens een automaat naar handbak ombouwen. Iemand ervaring?

@saf1908,
Ik had je verhaal gelezen en de insta pagina gezien. Maakt niet uit waar en hoe je de auto neerzet, het zijn altijd schitterende foto's :D

Voor nu voelt het net als met een postorderbruid. Je hebt een prachtig exemplaar uitgekozen, moet nog best een poos wachten, het gaat een hoop geld kosten maar als het goed is ga je er wel veel plezier aan beleven. :lol:
- 1973 Ford 3000
- 1970 Whitlock / Ford 3000
- 1965 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1528
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: In blijde verwachting

Bericht door grandmaster n »

Welcome aboard en gefeliciteerd met je aankoop!

gr
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1627
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: In blijde verwachting

Bericht door saf1908 »

musfa65 schreef: do 18 nov, 2021 09:32 - op basis van de foto's lijkt de horncap te missen.
Komt vaker voor las ik? Ik wacht de auto even af. Wellicht dat 'ie ergens in de auto ligt.
Die valt er bij dit type stuur inderdaad makkelijk af en stelt niets voor. Je hebt inderdaad kans dat hij ergens in de auto ligt.
(Een andere) terugplaatsen is eenvoudig!

Mijn advies zou zijn eerst de auto op de weg te krijgen en wat kilometers te maken. Dan kun je daarna een to do lijstje met prioriteiten opstellen.

Voordeel van die kleine dingen (horn cap, instrumentenpaneel, etc.) is dat ze goed verkrijgbaar zijn en relatief goedkoop, als je het vergelijkt met andere oldtimers.
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: In blijde verwachting

Bericht door keesie25 »

Gefelicteerd ook namens mij met je aanschaf. Ik heb metallic licht blauw altijd heel mooi gevonden. Ik vermoed dat je nu de dagen aan het aftellen bent......
Gebruikersavatar
musfa65
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 17 nov, 2021 16:02

Re: In blijde verwachting

Bericht door musfa65 »

Ja, de dagen gaan ineens een stuk minder snel. Net als vroeger wanneer je al wist wat je voor je verjaardag zou krijgen maar dat je pas over 2 maanden jarig bent :lol:

Nu vooral veel aan het inlezen en heb nog wel wat vragen. Goed advies is altijd welkom :wink:

- waar verzekeren/welke maatschappij is goed met oldtimer verzekeringen (wel WA +casco neem ik aan)
- welke brandstof en eventueel toevoegingen? 95/98/etc?
- schorsen in de herfst en winter?
- weer wat origineler maken? (Die GT 2+2 stickers heb ik nog nooit ergens anders op gezien)
- welke mogelijke zaken zou ik m.u.v de koplampen mogelijk moeten aanpassen voor toelating RDW? Ik las iets over dimlicht/stadslicht en relais schakelaar. Ook kwam iets mbt knipperlichten voorbij.
- 1973 Ford 3000
- 1970 Whitlock / Ford 3000
- 1965 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
mustang66coupe
Berichten: 1259
Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26

Re: In blijde verwachting

Bericht door mustang66coupe »

De stadslichten gaan weer uit als je de dimlichten aanzet en dat mag niet volgens de RDW.
Kan je makkelijk oplossen door de kabel van de stadslichten in de lichtschakelaar te verbinden met de achterlichten.
Dus ff opzoeken welke pinnen dat zijn en dan die van de stadslichten verbinden met de pin van de achterlichten.
Achterlichten branden altijd in elke stand dus dan ook de stadslichten.

Het is ff prullen maar dan ben je er ook vanaf en geen extra schakelaar of zo nodig.
66 coupe aut. V8 in progress
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: In blijde verwachting

Bericht door edgar »

Dan moet je wel de geel/oranje glaasjes vervangen voor heldere versie.

Volgens mij is het geen probleem dat je stadslichten uitgaan zodra je dimlicht aan zet. Zo is de Mustang in die jaren ook op de nederlandse wegen toegelaten.

Hoewel, misschien kom je er tegenwoordig wel mee weg met al die DRL verlichtingsvarianten.

Wel zal je sealed beam koplampen moeten vervangen voor een versie met een duidelijk lichtbeeld.

Betreffende schorsen gedurende de wintermaanden: het levert je niks op. En, er kunnen nog aardige rijdagen voor komen in deze maanden. Zolang er niet gestrooid is geweest, kan je er nog wel eens op uit.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Gebruikersavatar
mustang66coupe
Berichten: 1259
Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26

Re: In blijde verwachting

Bericht door mustang66coupe »

edgar schreef: ma 22 nov, 2021 23:35 Volgens mij is het geen probleem dat je stadslichten uitgaan zodra je dimlicht aan zet. Zo is de Mustang in die jaren ook op de nederlandse wegen toegelaten.
Tenzij de regels veranderd zijn mogen stadslichten niet uitgaan. Eigen ervaring met mustang op kenteken laten zetten bij rdw. Is wel al wat jaren geleden.
66 coupe aut. V8 in progress
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: In blijde verwachting

Bericht door Dakloos »

In mijn vorige Mustang heb ik als ik me goed herinner koplampen van een Golf 1 gezet. Daar zit naast de H4 een apart stadslicht lampje in. De draad van het originele stadslicht doorgeknipt en deze aangesloten op het koplamp stadslichtje. Weet niet meer of deze uitging bij aanzetten dimlicht.

Net even gekeken hoe het met de huidige zit. Stadslicht onder bumper gaat uit als ik dimlicht aanzet. Bij de APK zette ik er wel een witte lens in i.p.v. de oranje. 13 jaar probleemloos mee door de keuring gekomen.
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: In blijde verwachting

Bericht door peer »

Dakloos schreef: di 23 nov, 2021 14:37 Net even gekeken hoe het met de huidige zit. Stadslicht onder bumper gaat uit als ik dimlicht aanzet. Bij de APK zette ik er wel een witte lens in i.p.v. de oranje. 13 jaar probleemloos mee door de keuring gekomen.
Zo deed mijn cabrio het ook, deze is door de RDW gewoon goedgekeurd met de oranje lensjes.
Plaats reactie

Terug naar “Welkom”