In blijde verwachting

op dit Forum en stel je even voor

Moderator: Shelby GT-H

mustang66coupe

Re: In blijde verwachting

Bericht door mustang66coupe »

peer schreef: di 23 nov, 2021 15:19
Dakloos schreef: di 23 nov, 2021 14:37 Net even gekeken hoe het met de huidige zit. Stadslicht onder bumper gaat uit als ik dimlicht aanzet. Bij de APK zette ik er wel een witte lens in i.p.v. de oranje. 13 jaar probleemloos mee door de keuring gekomen.
Zo deed mijn cabrio het ook, deze is door de RDW gewoon goedgekeurd met de oranje lensjes.
Zal ik wel een pietje precies keuringsmeester hebben gehad.
Heb het over eind jaren 90 en moesten inderdaad de stads/knipperlichten ook wit zijn zoals Edgar al zei.
Ik weet ook nog dat ik dit aankaarte na afkeur bij een bekende mustang dealer en die bevestigde dat.
Om witte lenzen erin te passen moest ik toen 67-68 lichten kopen en de buitenkant een beetje smaller maken om te laten passen.

Huidige mustang was wel al op kenteken en daar bleven de stadslichten ook niet branden.
Vind het ook wel fijn dat als mijn dimlicht het niet meer zou doen er toch nog een stadslicht brandt, maar daar heb ik het niet voor aangepast.

Kreeg overigens toen bij rdw ook geen toestemming voor de kleine kentekenplaat (65 mustang) en mijn huidige 66er heeft dat wel.
Maakt dus wel uit hoe de keuringsmeester is.
66 coupe aut. V8 in progress
edgar
Retired Moderator

Bericht door edgar »

mustang66coupe schreef: di 23 nov, 2021 16:48 Kreeg overigens toen bij rdw ook geen toestemming voor de kleine kentekenplaat (65 mustang) en mijn huidige 66er heeft dat wel.
Maakt dus wel uit hoe de keuringsmeester is.
Daar zijn regels voor.

Als je pech hebt en je auto goed hoog op de (voor)veren staat, zal er aan de voorkant een vierkante plaat passen. Met passen wordt bedoeld: de afstand tussen onderkant van je kentekenplaat en het wegdek is meer dan de minimale hoogte die het volgens wetgeving moet hebben. Helaas had ik verlaagde veren en dus haalde ik de minimaal vereiste vrije hoogte niet voor vierkante platen. Nog eens pech, de gewone langwerpige platen pasten niet in de door de fabrikant aangewezen lokaties. Dan blijft als alternatief de kleine (amerikaanse) plaat over. En zo geschiedde :lol:
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, dual exhaust.
edgar
Retired Moderator

Bericht door edgar »

overigens ben ik mijn bedrading aan het aanpassen en laat ik via een diode de stadslichten meelopen met dim- en grootlicht. Mocht dit tot problemen leiden, haal ik die diode weg uit het circuit.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, dual exhaust.
JaCo

Bericht door JaCo »

Goed bezig Edgar, het wordt steeds mooier op de weg,
edgar schreef: di 23 nov, 2021 18:56 overigens ben ik mijn bedrading aan het aanpassen en laat ik via een diode de stadslichten meelopen met dim- en grootlicht. Mocht dit tot problemen leiden, haal ik die diode weg uit het circuit.
De diode oplossing zal zeker werken, gooi er dan gelijk een paar relais tegenaan voor je grootlicht en dimlicht, anders grote kans dat je H4's onverwacht uitgaan. Hier https://dmff.nl/viewtopic.php?p=366960#p366960 is een mooi plekje.

Groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
NEW: Mustang 65 V8 convertible , EPAS, cobra performance,
edgar
Retired Moderator

Bericht door edgar »

JaCo schreef: di 23 nov, 2021 19:38 De diode oplossing zal zeker werken, gooi er dan gelijk een paar relais tegenaan voor je grootlicht en dimlicht, anders grote kans dat je H4's onverwacht uitgaan. Hier https://dmff.nl/viewtopic.php?p=366960#p366960 is een mooi plekje.
Wees gerust,

claxons, hi beam, low beam, horns en fogs gaan over relais. Ik stop er nog wat extra diode logica achter waarmee ik dus stadlicht mee laat lopen met dim / groot licht, beide foglights in een serieschakeling kan zetten (zijn ze behoorlijk gedimd) en ook mee kan laten lopen met dim / grootlicht. En als laatste nog een flash functie waarmee je in 1 keer grootlicht en foglights aan kan schakelen. :P
Plaats reactie

Terug naar “Welkom”