Zoektocht historie 65 Mustang Fastback

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
musfa65
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 17 nov, 2021 16:02

Zoektocht historie 65 Mustang Fastback

Bericht door musfa65 »

Hallo,

Zoals een aantal wellicht weten ben ik inmiddels de trotse eigenaar van een mooie blauwe 65 fastback.
Afbeelding

Waar ik enorm benieuwd naar ben is waar de auto geweest is wie allemaal eigenaar geweest is en eventuele mooie verhalen.

Ik ben mijn zoektocht begonnen op basis van de gegevens die op de 'Certificate of title' stonden. De auto is, voordat deze naar NL kwam nog van eigenaar verwisseld. Op 26 oktober is de auto van een prive persoon verkocht aan Vintage Cars USA LLC en op 23 november gexporteerd naar NL (geevers) waarna ik 'm in bezig gekregen heb.
De naam van deze prive persoon + adres stond dus op het certificaat en daar ben ik in eerste instantie mee aan de slag gegaan. Via google veel info te vinden en uiteindelijk na veel mail adressen proberen via gmail adres een reply teruggekregen.
Auto is daar (SF, Californie) van 2015 tot vrij recent in bezit geweest. De auto is door vorige eigenaar gekocht op een Sotheby's veiling in Ft Lauderdale.
Afbeelding

Vorige eigenaar gaf aan dat de auto daarvoor in eigendom was van het Cayman Motor Museum op de kaaimaneilanden. Met dat aanknopingspunt ben ik gaan zoeken en het grote voordeel daarbij is dat er in een museum relatief veel foto's en video's worden gemaakt en vrij snel had ik 'm gespot in een bericht op tripadvisor
Afbeelding

Ook op youtube zijn er een aantal video's te vinden waarin de auto gespot kan worden. In de video van de opening is de auto ook even kort te zien en dit keer nog met UK kentekenplaat:
https://youtu.be/K6P8xiL_V7k?t=509
Afbeelding

Een check op een aantal UK kenteken check websites bevestigd dat het om deze mustang gaat:
Afbeelding

Verder zoeken op kenteken levert nog een prachtig plaatje op:
Afbeelding
En ook nog een interieurfoto:
Afbeelding

Dat betekent dus dat de auto van ongeveer 2010 t/m 2015 in het museum heeft gestaan en van 2007 tot 2010 in de UK is geweest.
Volgende stap is uitzoeken wie de auto in de UK in bezit heeft gehad indien gevonden, info heeft over de vorige eigenaar(s).
Daarvoor heb ik contact gezocht met de 'Mustang owners club of great britain'. Wellicht dat men daar weet wie de eigenaar is geweest.

Wordt (hopelijk) vervolgd..
- 1973 Ford 3000
- 1970 Whitlock / Ford 3000
- 1965 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 931
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Zoektocht historie 65 Mustang Fastback

Bericht door sjirafje »

Wat gaaf dat je zoveel historie hebt kunnen achterhalen! Succes met het vervolg van je speurtocht.
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
musfa65
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 17 nov, 2021 16:02

Re: Zoektocht historie 65 Mustang Fastback

Bericht door musfa65 »

Best wel mooi wat je allemaal kunt vinden met een beetje speurwerk.

Aangezien het een UK nummerplaat is ben ik het Mustang owners club of Great Britain af gaan struinen naar mogelijke aankoop/verkoop berichten mbt een blauwe 65 fastback en kwam toen onderstaande text tegen in dit bericht over een vraag mbt prijs voor een fastback.

Yes you are right last summer you would pay anything up from 17k for a early fastback but this year is a completely different story. I have recently sold two 65 fastback Mustangs and the blue fastback below sold for a tad under 14k. The price of the Hertz clone seems a bit optimistic in todays market. if it was me i would shop around there are some very nice ones around in the 13 - 16k area. I believe fastback prices will continue to drop due to and as you rightly said the market being flat for these cars.
Kirk


Datum van dat bericht is 2 juni 2008 en volgens het UK kentekenregister is de auto van eigenaar verwisseld op op 16 juni 2008. Klinkt plausibel.
Verder staat er een lichtblauwe fastback op de avatar van deze gebruiker dus dat zou best wel eens kunnen kloppen.
Afbeelding
Helaas is deze gebruiker voor het laatst online geweest op 2015 dus contact leggen via forum heeft niet zoveel zin.

Wat verder speuren op dat forum geeft een voornaam, achternaam en woonplaats en een zoekactie op facebook levert al snel een account waarop 17 weken geleden deze mooie foto gepost is:
Afbeelding

Bericht is verstuurd en nu afwachten of dit ook daadwerkelijk de eigenaar is geweest en of er meer historische informatie te vinden is.

Wordt vervolgd..
- 1973 Ford 3000
- 1970 Whitlock / Ford 3000
- 1965 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5532
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Zoektocht historie 65 Mustang Fastback

Bericht door Dakloos »

Leuke zoektocht! Ben benieuwd hoe ver je komt :D
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1530
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: Zoektocht historie 65 Mustang Fastback

Bericht door grandmaster n »

Wat een leuk verhaal, geweldig hoeveel je heb kunnen vinden!!

gr
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1811
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: Zoektocht historie 65 Mustang Fastback

Bericht door Big_fun_58 »

Wat gaaf is dat om zo te speuren en telkens kleine aanwijzingen te vinden.
Ben ook eens met zo een speurtocht bezig geweest (zie topic "Hardtop racers"). Zal binnenkort het eindresultaat eens posten (heeft al on Pony Corral gestaan).
Succes met je zoektocht!!
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Gebruikersavatar
musfa65
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 17 nov, 2021 16:02

Re: Zoektocht historie 65 Mustang Fastback

Bericht door musfa65 »

Inmiddels weer een stapje verder en het blijkt inderdaad dat Kirk Murray (in de UK een bekende 65-71 mustang restorer) de auto in 2007 naar de UK heeft gehaald en dat de auto daar een volledige rebuild heeft ondergaan.

Foto in de UK na voltooing restauratie:
Afbeelding

Antwoord op de vraag waar die GT 2+2 nu eigenlijk vandaan komt en waarom er niet GT 350 op de zijkant staat want er zijn best wel wat elementen die er op wijzen dat dat het idee was.
I never planned to restore her to be a GT350, had the GT 2+2 Vinyl cut as a one off to compliment the body stripes. All the interior was replaced for new and when sold it was still look as new. No expense was spared in restoring your Mustang, even had her painted twice as the first blue was the wrong shade.

Foute kleur (dus dan nog maar een keer spuiten)
Afbeelding

De mistlampen en pony logo zijn overgezet naar de rode. Ga ik er tzt ook weer opzetten
Afbeelding

En een foto van voor de restauratie toen de auto nog in de VS was. Mijn plan om de striping er misschien wel weer af te halen heb ik na het zien van deze foto's toch maar definitief een streep door gehaald. Aangezien het voor mij niet enorm belangrijk is om de auto in de orginele staat te hebben laat ik het mooi zitten :)
Afbeelding

We zitten met de zoektocht nu in begin 2007 en volgende stap is contact leggen met de eigenaar in de VS..
- 1973 Ford 3000
- 1970 Whitlock / Ford 3000
- 1965 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5520
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Zoektocht historie 65 Mustang Fastback

Bericht door Gearz »

Veel succes met de speurtocht.
Erg leuk om te lezen.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5534
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Zoektocht historie 65 Mustang Fastback

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Mooi dat je een deel van de historie het kunnen traceren.
Gelukkig waren de vorige eigenaren ook welwillend in hun medewerking.
Veel succes met het verder speuren naar de historie, voor de Mustang naar GB kwam.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
Linda
Berichten: 7
Lid geworden op: za 25 jan, 2020 16:27
Locatie: Limburg

Re: Zoektocht historie 65 Mustang Fastback

Bericht door Linda »

Wat een interessant verhaal! Ik ga het volgen hier, hoop dat je snel meer info vindt.
Ik probeer voor mijn Mustang (ook van Geevers) ook de historie te achterhalen. Kom verdorie niet verder dan 3,5 jaar geleden, toen ze geïmporteerd is naar NL. Krijg geen reactie meer van de eerste van de 4 vorige NL eigenaren.
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5532
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Zoektocht historie 65 Mustang Fastback

Bericht door Dakloos »

Linda schreef: ma 23 mei, 2022 15:02 Wat een interessant verhaal! Ik ga het volgen hier, hoop dat je snel meer info vindt.
Ik probeer voor mijn Mustang (ook van Geevers) ook de historie te achterhalen. Kom verdorie niet verder dan 3,5 jaar geleden, toen ze geïmporteerd is naar NL. Krijg geen reactie meer van de eerste van de 4 vorige NL eigenaren.
Begrijp ik dat nu goed? 3,5 jaar in Nederland en jij bent de 5e eigenaar?
Erwin

1966 convertible
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”