Mustangspecs

Bijna alles is bespreekbaar. Hou het netjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Mustangspecs

Bericht door keesie25 »

Ik heb van iemand de link naar een heel aardige site gekregen. Deze:

https://www.mustangspecs.com/6th-generation-mustang/

maar....ik weet niet of je er naar toe moet gaan. Bij 'contact' kun je een formulier invullen op hun site en bv een vraag stellen.
Daarbij wordt gesteld dat men vlot contact met je opneemt: we will contact you shortly . Afijn, ik stelde vandaag twee weken geleden een vraag en die werd tot nu toe niet beantwoord. Daarom stelde ik een week geleden een kortere vraag, en drie dagen geleden een heel korte vraag: 'you are not going to answer, are you? ''Uiteraard' werd ook deze vraag tot nu toe niet beantwoord.......
Vandaag heb ik dus maar de vraag gesteld: Can I donate money towards development of your site? Ben benieuwd.
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 921
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Mustangspecs

Bericht door sjirafje »

keesie25 schreef: ma 27 dec, 2021 23:21 [...]
Vandaag heb ik dus maar de vraag gesteld: Can I donate money towards development of your site? Ben benieuwd.
Als daar geen reactie op komt dan kun je het wel vergeten :lol:
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1805
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: Mustangspecs

Bericht door Big_fun_58 »

Dear Keesie25.
Sorry for the late reply and to contact you this way YES you can donate. No problem. I will pm you my bank account. Your the best!! :mrgreen:
Thanks, you made my day!! :D
:lol:
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Mustangspecs

Bericht door keesie25 »

Ja, lachen toch? Als ik wat hoor meld ik het!
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5518
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Mustangspecs

Bericht door Gearz »

Maar uit nieuwsgierigheid Kees, wat was aanvankelijk nou exact jouw vraag op het contactformulier ?

Ik kan mij zo voorstellen dat als jouw website maandelijks 134.300 bezoekers krijgt en je site al sinds 2003 online is, je niet elke avond een uurtje uittrekt voor mensen met vragen als; hoe heet wordt de aansteker van mijn 2016 GT.. ?

Ik moet zeggen dat ik het een verdomd mooie site vind waar ongetwijfeld een hoop tijd en moeite in geïnvesteerd is.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Mustangspecs

Bericht door keesie25 »

Hoi Michel,
Ja, ik vind het ook een mooie site, daarom is het zo tegenstrijdig dat er geen antwoord gegeven wordt. Bij zo'n mooie site zou het toch niet zo moeilijk moeten zijn om een auto-reply in te stellen.

De eerste vraag aan hen is inmiddels ruim twee weken geleden en zoals daar te lezen valt komt het antwoord 'shortly' wat dat ook moge betekenen.

De vraag was dat ik een US uitvoering heb van de 2015 GT, en die heeft zogeheten 'hoodvents'. De EU/NL uitvoering heeft deze NIET. Nu staat het internet bol met info hierover, maar NIET waarom dat verschil is. De rechter vent zit pal boven de fusebox, en hoewel het niet lijkt alsof er vocht doorheen komt, komt dat vocht WEL op de isolatie-bekleding onder de motorkap. Kun je die vents dan afsluiten/blokkeren? Tot nu toe gaf niemand daar een pasklaar antwoord op.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Mustangspecs

Bericht door Eric »

De term EU versie is eigenlijk niet correct, want deze specificatie wordt in heel veel landen over de hele wereld geleverd en ook in Europese landen die niet tot de EU behoren. Het is dus eigenlijk beter om (vanuit de US gezien dan) de term Export versie te gebruiken. Maar dat terzijde.

Het besluit om de S550 ook buiten de bestaande markten VS en Canada aan te gaan bieden werd pas laat genomen, toen veel van de specificaties al vast stonden. Men moest een bestaand ontwerp dus gaan aanpassen om het wereldwijd gehomologeerd te krijgen. Daarbij had Ford te maken met allerlei verschillende technische homologatie-eisen van diverse markten op verschillende continenten waar men naar wilde gaan exporteren. In dat proces zijn diverse stijlkenmerken geneuveld, waaronder de hood vents. Om precies te zijn voldeden deze niet aan de regels voor voetgangersveiligheid binnen de Europese Unie. Om diezelfde reden heeft de Export spec ook een actief systeem dat de achterzijde van de motorkap omhoog drukt in geval van een aanrijding. Dit heeft de US versie bijvoorbeeld weer niet.

Bij de facelift van modeljaar 2018 heeft Ford de geleerde lessen van de relatief late internationale homologatie actief betrokken in het ontwerp en zaken zo aangepast dat ze ook aan de internationale vereisten voldoen, zodat dezelfde onderdelen wereldwijd kunnen worden gebruikt. Zo heeft de Export spec facelift bv wel hood vents en zijn ook de DRL's zodanig aangepast dat ze overal kunnen worden gebruikt.

Bij de Mach-E zijn ze hierin weer een stapje verder gegaan. Op zich is de Mach-E in dit verhaal totaal niet relevant, want dat is geen Mustang. Maar de Mach-E heeft wel twee belangrijke stijlelementen van de Mustang georven, namelijk de double brow vorm van het dashboard en de tribar achterlichten. En juist bij die achterlichten is een interessante ontwikkeling dat de voor US spec wagens zo kenmerkende rode achterlichten zijn gesneuveld ten faveure van de heldere units die tot nu toe aan exportmodellen waren voorbehouden. Ook daar hebben ze dus weer een onderdeel zo weten te herontwerpen dat het wereldwijd kan worden gehomologeerd en dus universeel kan worden toegepast, ipv twee fysiek verschillende onderdelen te moeten gebruiken. Er zit overigens wel een klein detailverschil in de werking van deze achterlichten; in de meeste exportmarkten werkt de dynamische knipperlicht functie op de bekende wijze: start aan de binnenkant en groeit dan aan richting de buitenkant. In de VS voldoet dit echter niet aan de regel dat een bepaald minimum gedeelte van het totale knipperlichtoppervlak direct bij ontsteking al moet branden. Dat heeft men heel slim opgelost door bij auto's voor de VS markt de dynamische functie om te draaien: eerst worden alle leds ontstoken en vervolgens worden ze van binnen naar buiten uitgezet. En door dit softwarematig te regelen kunnen dus wereldwijd dezelfde units worden gebruikt die met een instelling kunnen worden aangepast aan de eisen van de markt waarin het voertuig wordt geleverd.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Mustangspecs

Bericht door keesie25 »

Reuze bedankt voor je lange verhaal Eric. Zijn dat overigens je eigen woorden........?
Er staat veel in dat ik, en waarschijnlijk ook andere lezers, niet wisten. Maar ik ga me toch alleen even focussen op het verhaal van die hoodvents. Dus:

-wat heeft hoodvents te maken met de veiligheid van voetgangers ? (dit gegeven had ik ook al elders gelezen)
-wetende dat de US versie iets meer vermogen heeft dan de E-versie en dus misschien warmer wordt (.......) kun je die hoodvents dan blokkeren?
-kan het op de lange duur kwaad dat er vocht hierdoor naar binnen komt?

Hier een filmpje waarin de verschillen worden aangegeven:

Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Mustangspecs

Bericht door keesie25 »

Nog geen reactie ontvangen. Niet op mijn domme en ook niet op mijn intelligente vraag, en ook niet op mijn verzoek of ik kon doneren.
En omdat ik niet hoefde te doneren kon ik extra oliebollen kopen! Prettige jaarwisseling allemaal!
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Mustangspecs

Bericht door keesie25 »

Jullie begrijpen het al, nooit meer iets van gehoord. En NEE, ik doneer niet aan anderen.
Plaats reactie

Terug naar “Member's Koffiecorner”