Ford Mustang fastback 1967 Marti Report beter begrijpen

Post hier alles omtrent de Marti reports en het Europese Mustang Register

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
dendrieze
Berichten: 57
Lid geworden op: di 18 jan, 2022 15:32

Ford Mustang fastback 1967 Marti Report beter begrijpen

Bericht door dendrieze »

Hallo iedereen

Ik heb recentelijk een project gekocht en wil deze fastback zoveelmogelijk origineel zetten.

Ik heb het Marti report, maar ik begrijp niet alles wat ze betekenen. Ik heb dit nodig om hem zoveel mogelijk origineel te zetten.

Afbeelding

Ik weet dat de kleur raven black is aan de buitenkant.
De upholstury: 5U - Luxury Bucket Seats with Parchment Knitted Vinyl. According to a SAI memo dated 9/28/1966, a light color interior was requested by many dealers in hotter climates. The Parchment (off white color) trim fulfilled that request. Ik denk dat ik hier wel echter voor zwart zal gaan, omdat ik dit niet mooi zal vinden

wat ik niet snap: je kan bij statistics zien dat er in 1967 2835 met de raven black paint code waren, en 11 met deze paint/trim codes. wat bedoelen ze hiermee en op wat slaagt deze 11? want dit maakt hem wel iets unieker..

White paint stripes zijn de 2 dikke ford sport strepen in het midden?

Zijn er nog dingen waar ik op moet letten?

alvast bedankt voor jullie feedback
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1528
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: Ford Mustang fastback 1967 Marti Report beter begrijpen

Bericht door grandmaster n »

Een van de trimcodes is het interieur, en die wil je nou juist niet uniek maken (want zwart) :mrgreen:
The paint stripe liep (volgens mij) gelijk aan je rocker panel.

gr
Gebruikersavatar
stefke
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 13 feb, 2005 15:22
Locatie: Hier en niet daar

Re: Ford Mustang fastback 1967 Marti Report beter begrijpen

Bericht door stefke »

Dat er van de 2835 raven black er 11 stuks zijn uitgevoerd met een "wit" interieur.
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Ford Mustang fastback 1967 Marti Report beter begrijpen

Bericht door Dakloos »

De "white paint stripes" is volgens mij de met de hand geschilderde dunne lijntje die langs de bovenzijde van de spatbord, deur en quarter panel loopt. De GT stripes aan de onderzijde had je alleen bij de 1967 GT optie en die staat niet in je Marti Report. Combi met de GT stripes was wel mogelijk.

Paar voorbeelden:

67'er GT:

Afbeelding

67'er NON GT:

Afbeelding

68'er GT:

Afbeelding

En dan nog een 67'er convertible:

Afbeelding
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5519
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Ford Mustang fastback 1967 Marti Report beter begrijpen

Bericht door Gearz »

Bijzonder, een 289 met 3-speed manual en limited slip diff.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
dendrieze
Berichten: 57
Lid geworden op: di 18 jan, 2022 15:32

Re: Ford Mustang fastback 1967 Marti Report beter begrijpen

Bericht door dendrieze »

Dank mannen!

Nog een hele weg te gaan:-).

Ja ik ga aanstaande vrijdag zien wat er nog allemaal bijzit. de auto is in project mode gekocht. als alle zijpanelen ook wit zijn, zal ik toch voor witte zetels gaan..
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Ford Mustang fastback 1967 Marti Report beter begrijpen

Bericht door peer »

Het is vaak een lastige keuze, van onze auto's zijn er veel gemaakt. Heb je iets unieks betekend dat nog niet altijd dat het mooi is. :roll: Het is uniek voor een rede, waarschijnlijk omdat vroeger men het al niet mooi vond. Anders kozen wel meer mensen deze optie :wink:
Natuurlijk niet altijd, soms waren de opties gewoon te duur en heb je juist wel een pareltje in handen.
Gebruikersavatar
BullitTV
Berichten: 311
Lid geworden op: ma 27 okt, 2014 13:03

Re: Ford Mustang fastback 1967 Marti Report beter begrijpen

Bericht door BullitTV »

Wat betreft de interieurkleur. Let op met Parchment en Light Parchment. Ik heb een Light Parchment interieur, is meer ivoor, crème geel maar zeker niet wit. 'Normaal' Parchment is bijna bruin in vergelijking met Light Parchment. Heb ooit een hemel gekocht in Parchment maar die heb ik nog steeds in de rol liggen want verschil is erorm. Persoonlijk zou ik hoe dan ook kiezen voor de 1 op 11 optie en interieur origineel houden. Ook in NL is het in de zomer snel erg warm in zo'n oude auto, zeker met zwart interieur lijkt me. En met hondenweer rijdt je meestal niet
Mustang Coupe 289 '68
Mach-E RWD standard range Technology+
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1528
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: Ford Mustang fastback 1967 Marti Report beter begrijpen

Bericht door grandmaster n »

peer schreef: wo 19 jan, 2022 22:52 ... Heb je iets unieks betekend dat nog niet altijd dat het mooi is. :roll: Het is uniek voor een rede, waarschijnlijk omdat vroeger men het al niet mooi vond. Anders kozen wel meer mensen deze optie :wink:
Natuurlijk niet altijd....
Dat men het vroeger al niet mooi vond??
Tsja, als ik zo bij mij in de straat kijk, zijn alle auto's grijs.
Volgens mij is het meer het kuddegedrag en niet durven afwijken van "de norm".....

gr
Plaats reactie

Terug naar “Kevin Marti report's & European Mustang Registry”