In blijde verwachting

op dit Forum en stel je even voor

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
mustang66coupe
Berichten: 1259
Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26

Re: In blijde verwachting

Bericht door mustang66coupe »

peer schreef: di 23 nov, 2021 15:19
Dakloos schreef: di 23 nov, 2021 14:37 Net even gekeken hoe het met de huidige zit. Stadslicht onder bumper gaat uit als ik dimlicht aanzet. Bij de APK zette ik er wel een witte lens in i.p.v. de oranje. 13 jaar probleemloos mee door de keuring gekomen.
Zo deed mijn cabrio het ook, deze is door de RDW gewoon goedgekeurd met de oranje lensjes.
Zal ik wel een pietje precies keuringsmeester hebben gehad.
Heb het over eind jaren 90 en moesten inderdaad de stads/knipperlichten ook wit zijn zoals Edgar al zei.
Ik weet ook nog dat ik dit aankaarte na afkeur bij een bekende mustang dealer en die bevestigde dat.
Om witte lenzen erin te passen moest ik toen 67-68 lichten kopen en de buitenkant een beetje smaller maken om te laten passen.

Huidige mustang was wel al op kenteken en daar bleven de stadslichten ook niet branden.
Vind het ook wel fijn dat als mijn dimlicht het niet meer zou doen er toch nog een stadslicht brandt, maar daar heb ik het niet voor aangepast.

Kreeg overigens toen bij rdw ook geen toestemming voor de kleine kentekenplaat (65 mustang) en mijn huidige 66er heeft dat wel.
Maakt dus wel uit hoe de keuringsmeester is.
66 coupe aut. V8 in progress
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: In blijde verwachting

Bericht door edgar »

mustang66coupe schreef: di 23 nov, 2021 16:48 Kreeg overigens toen bij rdw ook geen toestemming voor de kleine kentekenplaat (65 mustang) en mijn huidige 66er heeft dat wel.
Maakt dus wel uit hoe de keuringsmeester is.
Daar zijn regels voor.

Als je pech hebt en je auto goed hoog op de (voor)veren staat, zal er aan de voorkant een vierkante plaat passen. Met passen wordt bedoeld: de afstand tussen onderkant van je kentekenplaat en het wegdek is meer dan de minimale hoogte die het volgens wetgeving moet hebben. Helaas had ik verlaagde veren en dus haalde ik de minimaal vereiste vrije hoogte niet voor vierkante platen. Nog eens pech, de gewone langwerpige platen pasten niet in de door de fabrikant aangewezen lokaties. Dan blijft als alternatief de kleine (amerikaanse) plaat over. En zo geschiedde :lol:
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: In blijde verwachting

Bericht door edgar »

overigens ben ik mijn bedrading aan het aanpassen en laat ik via een diode de stadslichten meelopen met dim- en grootlicht. Mocht dit tot problemen leiden, haal ik die diode weg uit het circuit.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: In blijde verwachting

Bericht door JaCo »

Goed bezig Edgar, het wordt steeds mooier op de weg,
edgar schreef: di 23 nov, 2021 18:56 overigens ben ik mijn bedrading aan het aanpassen en laat ik via een diode de stadslichten meelopen met dim- en grootlicht. Mocht dit tot problemen leiden, haal ik die diode weg uit het circuit.
De diode oplossing zal zeker werken, gooi er dan gelijk een paar relais tegenaan voor je grootlicht en dimlicht, anders grote kans dat je H4's onverwacht uitgaan. Hier https://dmff.nl/viewtopic.php?p=366960#p366960 is een mooi plekje.

Groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: In blijde verwachting

Bericht door edgar »

JaCo schreef: di 23 nov, 2021 19:38 De diode oplossing zal zeker werken, gooi er dan gelijk een paar relais tegenaan voor je grootlicht en dimlicht, anders grote kans dat je H4's onverwacht uitgaan. Hier https://dmff.nl/viewtopic.php?p=366960#p366960 is een mooi plekje.
Wees gerust,

claxons, hi beam, low beam, horns en fogs gaan over relais. Ik stop er nog wat extra diode logica achter waarmee ik dus stadlicht mee laat lopen met dim / groot licht, beide foglights in een serieschakeling kan zetten (zijn ze behoorlijk gedimd) en ook mee kan laten lopen met dim / grootlicht. En als laatste nog een flash functie waarmee je in 1 keer grootlicht en foglights aan kan schakelen. :P
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Gebruikersavatar
musfa65
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 17 nov, 2021 16:02

Re: In blijde verwachting

Bericht door musfa65 »

Het lange wachten is beloond en inmiddels is de mustang in NL :)
Het is de gok waard geweest want zowel motorisch als optisch boven verwachting. Vrijwel nieuwe crate engine, nieuwe bekabeling, vering, etc. en zelfs al met e4 koplampen + stadslicht (niet aangesloten). Onderkant nog heel netjes en ook kofferbak ziet er tiptop uit.
Danny heeft me een zeer uitgebreide 'rondleiding' gegeven van alle ins en outs van de auto. Waar op te letten, wat wel en niet doen. En ook nog wat zaken uitgezocht die handig zijn bij het aanvragen van de doorplate (die mist helaas). Mustang heeft nog de orginele kleur en transmissie maar o.a bekleding is aangepast. Bandenmaat is net wat te klein voor de wielkast (nu 2125x60) dus daar zal op termijn ook iets aan gedaan worden.

Afbeelding

Afbeelding

Complimenten aan Geevers voor de uitstekende informatieverschaffing en begeleiding. Absoluut een aanrader.
Volgende stap is het alles nalopen en op kenteken krijgen maar daarvoor zal ik ongetwijfeld een ander topic starten.
- 1973 Ford 3000
- 1970 Whitlock / Ford 3000
- 1965 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5305
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Re: In blijde verwachting

Bericht door Neko- »

Congrats :)
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
EeVeeWee
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 06 dec, 2021 17:45

Re: In blijde verwachting

Bericht door EeVeeWee »

Altijd fijn als zo'n gok goed uitpakt, vaak is het wel anders.
Veel plezier er mee! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5519
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: In blijde verwachting

Bericht door Gearz »

Lijkt mij een prachtkar.
Fijn als je krijgt wat je verwacht en de kwaliteit waar je voor betaald hebt.
Heel veel plezier er mee en vele fijne kilometers gewenst !


Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1627
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: In blijde verwachting

Bericht door saf1908 »

Gefeliciteerd en veel plezier ermee!
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
GuyNL
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 08 dec, 2013 21:41
Locatie: Kerkrade

Re: In blijde verwachting

Bericht door GuyNL »

Ziet er top uit! Veel rijplezier alvast!

Mag je hem even bij Geevers laten staan overigens, aangezien hij in de showroom staat (tot beter weer/ geen pekel op de weg tenzij je hem transporteert uiteraard)?
- 1970 Mach 1 -
Gebruikersavatar
musfa65
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 17 nov, 2021 16:02

Re: In blijde verwachting

Bericht door musfa65 »

GuyNL schreef: ma 27 dec, 2021 11:57 Ziet er top uit! Veel rijplezier alvast!

Mag je hem even bij Geevers laten staan overigens, aangezien hij in de showroom staat (tot beter weer/ geen pekel op de weg tenzij je hem transporteert uiteraard)?
Berdankt!

Auto wordt deze week daar opgehaald en hier thuis gebracht. Stond dus even tijdelijk in de showroom :)
- 1973 Ford 3000
- 1970 Whitlock / Ford 3000
- 1965 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
falcongek
Berichten: 899
Lid geworden op: di 16 nov, 2004 17:36
Locatie: Noord Holland

Re: In blijde verwachting

Bericht door falcongek »

Gefeliciteerd.
Wat een mooie stang!
Veel veilige en voor al mooie km's gewenst!!
1964 Ford Falcon Station Deluxe
170 CiD 6-inline

Spuitwerk/strakmaken: Austria autoschade, Purmerend
Motor revisie: WAMO motorenrevisie, Edam
Onderhoud en advies: HGG Projects Purmerend
De rest: Ik zelf
Gebruikersavatar
Kuupertie
Berichten: 1199
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 14:07
Locatie: Ommen

Re: In blijde verwachting

Bericht door Kuupertie »

peer schreef: di 23 nov, 2021 15:19
Dakloos schreef: di 23 nov, 2021 14:37 Net even gekeken hoe het met de huidige zit. Stadslicht onder bumper gaat uit als ik dimlicht aanzet. Bij de APK zette ik er wel een witte lens in i.p.v. de oranje. 13 jaar probleemloos mee door de keuring gekomen.
Zo deed mijn cabrio het ook, deze is door de RDW gewoon goedgekeurd met de oranje lensjes.
Ik heb ook alles compleet in de koplampen. Mijn vader heeft ooit schakelaars aan de stadslichten onder de bumper gezet. Die zet ik bij APK uit. Ik rij overdag altijd met stadslicht. Dus met oranje lenzen. Schitterend gezicht.

Mooie wagen !
Joey
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 11 okt, 2020 17:22

Re: In blijde verwachting

Bericht door Joey »

koplampen gewoon een setje hella 7" H4 lampen bestellen bij je locale autoparts store kost ongeveer 100 euro, passen er zo 1 op 1 in stekker is ook gelijk. , bij adams classic cars ff 2 euro spec witte richting aanwijzer glaasjes bestellen en die er in zitten, dan heb je wit stadslicht en witte R.A.W.'s en dat is goed voor de RDW (de mijne ergens aug 2021 op kenteken gezet) oranje mag niet want stadslicht moet wit zijn ... maar goed die is na het behalen van het kenteken zo weer terug geswitched naar oranje
Plaats reactie

Terug naar “Welkom”