Probleem inleermodus TPMS

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2005 t/m 2014

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Wiwaldi
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 13 dec, 2020 14:04

Probleem inleermodus TPMS

Bericht door Wiwaldi »

Hoi allen,

Afgelopen december hebben we onze Mustang voorzien van een set winterbanden, waarbij ook nieuwe TPMS sensoren geleverd werden. Na de montage was even vergeten deze in te leren, waarna ik zelf zo'n afstandsbediening had besteld om dit zelf te kunnen doen.

Toen kwam ik erachter dat er niet in de inleermodus valt te komen. Ik voer alle stappen uit, waarbij de rem ingetrapt moet worden en de sleutel een X-aantal keer moet worden omgedraaid. Alle varianten hierin zijn geprobeerd, zonder resultaat. De enkele 'honk' is niet te horen. Hierna ook even bij Hennie Lek langs gewenst, die er ook met geen mogelijkheid inkwam. Door tijdsgebrek toen niet de mogelijkheid gehad om hem daar even te laten, vanwege de kans dat er een aardige verbouwing nodig was. Want tja, het is toch onze daily... Sinds die tijd zit ik dus dagelijks met een geel TMPS lampje en een 'Tire Pressure Sensor Fault' die ik telkens na het starten moet wegdrukken.

Ik zit mij even af te vragen of dit vaker voorkomt, of dat de Duitse "TÜV Umrustung" (die bij ons bijna identiek is aan het filmpje) hier de boosdoener is. Deze wijziging terugbrengen naar origineel stond al op het lijstje, maar als dit het probleem is, zal dat natuurlijk wat sneller gebeuren.

Op een Duits Mustang-forum kreeg ik helaas weinig andere reacties dan "probeer eens 1x meer of minder je sleutel om te draaien", maar ook deze reactie zat ertussen. Plausibel verhaal, lijkt me. Ook AutoLock, waarbij de deuren op slot gaan bij beginnen rijden (standaard optie bij automaat, zover ik me kan herinneren) werkt al van het begin niet - terwijl deze wel is ingeschakeld. Zover ik weet, wordt deze ook getriggerd bij het loslaten van het rempedaal in Drive.
könnte am Umbau der Rücklichter liegen, eine häufig gewählte Variante unterbricht die Leitung vom Bremslichtschalter zur SJB deshalb kommst Du nicht in den Anlernmode.
Wenn ďem so ist muss diese Verbindhung temporär wieder hergestellt werden und das bei jedem mal Reifen wechseln da der S197 nur einen Satz Reifen(Sensoren) speichern kann.
Hoe makkelijk is het om bovenstaande zelf te doen, voor de time being?

Hartelijke groet,

Luke
Groeten,

Luke

----

- '08 V6 Convertible - Grabber Orange
Gebruikersavatar
Hennie
Adverteerder
Berichten: 2199
Lid geworden op: ma 24 mei, 2004 20:36
Locatie: de Kwakel

Re: Probleem inleermodus TPMS

Bericht door Hennie »

Hoi Luuk,

zoals we idd al eerder hadden besproken kan dat goed de oorzaak zijn.
de duiste ombouw is altijd weer ongedaan te maken, soms hebben ze het heel omslachtig gedaan de andere keer heel simpel, maar dat zien we pas als we alle binnen panelen wegtrekken.

Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
Plaats reactie

Terug naar “2005 - 2014”