Herstarten 289/302

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
BullitTV
Berichten: 311
Lid geworden op: ma 27 okt, 2014 13:03

Herstarten 289/302

Bericht door BullitTV »

Hi allen,

Ik heb afgelopen jaar mijn auto afgesteld op vacuüm, rijdt als een zonnetje, echter als ik de auto stop en (snel) wil herstarten dan lijkt 't vliegwiel naar de startmotor niet van z'n plek te willen komen, je moet dan best 'door starten' voordat je 'm op gang hoort komen en de auto aanslaat bij eerste beste rotering wel direct weer loopt. Jullie enig idee waar dat aan kan liggen?
Mustang Coupe 289 '68
Mach-E RWD standard range Technology+
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Herstarten 289/302

Bericht door peer »

Klinkt als een starter die heet wordt en even nodig heeft om af te koelen. Heb je headers of een ander aangepaste uitlaat?
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Herstarten 289/302

Bericht door 1970TwisterSpecial »

peer schreef: za 16 apr, 2022 18:26 Klinkt als een starter die heet wordt en even nodig heeft om af te koelen. Heb je headers of een ander aangepaste uitlaat?
Als er headers gemonteerd zijn, kunnen die idd warmte naar de startmotor uitstralen, waardoor die de motor lastig rondkrijgt.
Je kunt dan:
- de headers inpakken
- de startmotor inpakken
- een zwaardere accu wil ook helpen
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1628
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Herstarten 289/302

Bericht door saf1908 »

Eens met bovenstaand, alleen lees ik niet direct dat dit ook vaak het begin van het einde is van de startmotor. Deze kun je dus los van bovenstaande preventieve maatregelen beter laten reviseren of vervangen.

Ik heb ooit - na tips hier - ivm dezelfde klachten mijn startmotor vervangen door een high torque mini starter. Deze werken goed en zijn ook iets kleiner, waardoor ze minder dicht bij de hittebron komen. Probleem was direct verholpen.
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
BullitTV
Berichten: 311
Lid geworden op: ma 27 okt, 2014 13:03

Re: Herstarten 289/302

Bericht door BullitTV »

Top. Geen headers gewoon originele stukken. Starter is paar jaar oud maar qua kilometers niets geleden 😂. Zal eens kijken waarmee ik de spruitstukken kan inpakken, heb ze ooit gespoten met motorlak maar alsnog binnen no-time verkleurd dus wellicht ziet het er ingepakt ook nog wel beter uit en als de stater dan vervangen dient te worden had ik ook voor die high torque mini starter, daar lees ik hier veel goeds over steeds.
Mustang Coupe 289 '68
Mach-E RWD standard range Technology+
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Herstarten 289/302

Bericht door Dakloos »

Standaard uitlaat spuitstukken hoef je echt niet in te pakken. Controleer de + kabel van de accu naar het startrelais en van het startrelais naar de startmotor en de - van de accu naar het blok maar eens goed. Er kan zo maar 200 Ampère door de kabels lopen. Iets te veel weerstand en het ding draait niet meer.

Ik heb zelf die kabels zelf gemaakt van 50mm2. Beetje overdreven misschien maar mijn dikke vette oude startmotor is er blij mee :D

Afbeelding
Erwin

1966 convertible
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”