met spoed (vandaag??) gezocht: dynamo Ford Mustang cabrio V8 1966 - omgeving Amsterdam +/- 25km

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
rrommel
Berichten: 78
Lid geworden op: do 24 mar, 2022 12:09

met spoed (vandaag??) gezocht: dynamo Ford Mustang cabrio V8 1966 - omgeving Amsterdam +/- 25km

Bericht door rrommel »

Hoi, in een paar dagen tijd heb ik 2 V-snaren kapot gereden - die over de dynamo heen loopt.
Ik kon niet vinden waar het nu in zat. Blijkt dat de dynamo met moeite draait - die houdt bij warm worden op met draaien en de V-snaar slipt vervolgens over de poulie heen. Bij koud starten blijkt de dynamo te 'piepen' maar dat houdt na een paar minuten op - logisch - die staat dan stil ..
En ik maar denken dat de V-snaar piepte bij een koude start ...

Ik zoek met spoed deze dynamo (aan de buitenkant staat er "15v 40" en zo nog wat op) - als iemand in de buurt van Amsterdam deze heeft liggen en ik kan hem komen halen - graag!!
Ik kan best een nieuwe bestellen maar dat duurt weer even - ik wil morgen nog wel even rijden met dit mooie weer ...

Dank voor de hulp!!
Mustang 66 cabrio - 333 stroker V8 - Holley EFI injection - AFR heads - MSD - Purple Rain colored block ;-)
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1528
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: met spoed (vandaag??) gezocht: dynamo Ford Mustang cabrio V8 1966 - omgeving Amsterdam +/- 25km

Bericht door grandmaster n »

Als het niet gelukt is, dan kan je vanaf morgen terecht bij v/d Bos Haarlem voor een nieuwe dynamo. http://www.vdbosbv.nl/
Heeft ze eigenlijk altijd op voorraad

gr
rrommel
Berichten: 78
Lid geworden op: do 24 mar, 2022 12:09

Re: met spoed (vandaag??) gezocht: dynamo Ford Mustang cabrio V8 1966 - omgeving Amsterdam +/- 25km

Bericht door rrommel »

grandmaster n schreef: ma 18 apr, 2022 18:44 Als het niet gelukt is, dan kan je vanaf morgen terecht bij v/d Bos Haarlem voor een nieuwe dynamo. http://www.vdbosbv.nl/
Heeft ze eigenlijk altijd op voorraad

gr
Ah super!! Dat is lekker dichtbij inderdaad. Wel nog een vraag - heeft het zin er een grotere (meer amps) in te stoppen - en ik zie ook dynamo's waarbij de spanningsregelaar in de dynamo zit - ipv los erbuiten. Ik zie mooie verchroomde van bijv. Powermaster. Wat is wijsheid hier?
En als ik een standaard swap doe - is het dan wijs meteen die externe spanningsregelaar mee te wisselen?
Mustang 66 cabrio - 333 stroker V8 - Holley EFI injection - AFR heads - MSD - Purple Rain colored block ;-)
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1627
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: met spoed (vandaag??) gezocht: dynamo Ford Mustang cabrio V8 1966 - omgeving Amsterdam +/- 25km

Bericht door saf1908 »

Meer ampere kun je zeker overwegen. Zeker als je een elektrische koelfan hebt of wil monteren in de toekomst of bijvoorbeeld andere stroomslurpers. Heb ik in het verleden ook gedaan. Google maar eens op “Mustang 3G alternator installation”.
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
Cobretti
Berichten: 349
Lid geworden op: zo 03 sep, 2017 09:33
Locatie: Gent

Re: met spoed (vandaag??) gezocht: dynamo Ford Mustang cabrio V8 1966 - omgeving Amsterdam +/- 25km

Bericht door Cobretti »

Wat gebeurt er als je alternator te zwak is ?
Gaat bvb je batterij het dan zeer snel begeven ?
Thx voor inzicht 👍
Grts, C. 😎
rrommel
Berichten: 78
Lid geworden op: do 24 mar, 2022 12:09

Re: met spoed (vandaag??) gezocht: dynamo Ford Mustang cabrio V8 1966 - omgeving Amsterdam +/- 25km

Bericht door rrommel »

saf1908 schreef: di 19 apr, 2022 06:40 Meer ampere kun je zeker overwegen. Zeker als je een elektrische koelfan hebt of wil monteren in de toekomst of bijvoorbeeld andere stroomslurpers. Heb ik in het verleden ook gedaan. Google maar eens op “Mustang 3G alternator installation”.
Ik heb idd recent een elektrische koelfan laten monteren. Werkt prima.
Mustang 66 cabrio - 333 stroker V8 - Holley EFI injection - AFR heads - MSD - Purple Rain colored block ;-)
rrommel
Berichten: 78
Lid geworden op: do 24 mar, 2022 12:09

Re: met spoed (vandaag??) gezocht: dynamo Ford Mustang cabrio V8 1966 - omgeving Amsterdam +/- 25km

Bericht door rrommel »

Cobretti schreef: di 19 apr, 2022 12:37 Wat gebeurt er als je alternator te zwak is ?
Gaat bvb je batterij het dan zeer snel begeven ?
Thx voor inzicht 👍
Grts, C. 😎
Bij mij (althans: in de Mustang ;-)) klapte de V-snaar er dus tot 4x aan toe uit. Dus de alternator/dynamo wordt niet meer aangedreven -
dus de accu wordt niet meer opgeladen.
Zo stond ik opeens stil bij een stoplicht, ik was net van de snelweg af. Ik remde af voor een stoplicht, en hup: auto viel spontaan uit.
Niet meer te starten. V-snaar bleek (al lang) gebroken en lag vast elders op de snelweg - accu totaal leeg. Geen idee hoelang ik zonder
snaar heb gereden - en dus hoe lang het duurt voordat de accu leeg is. Ik heb zo'n dikke rode staafbatterij accu - bekend merk.
Accu is dus ook nodig om de auto uberhaupt draaiende te houden.
Ik heb een automaat - die werkt prima dus het was geen fout schakelmoment of zo dat de auto afsloeg.
Mustang 66 cabrio - 333 stroker V8 - Holley EFI injection - AFR heads - MSD - Purple Rain colored block ;-)
rrommel
Berichten: 78
Lid geworden op: do 24 mar, 2022 12:09

Re: met spoed (vandaag??) gezocht: dynamo Ford Mustang cabrio V8 1966 - omgeving Amsterdam +/- 25km

Bericht door rrommel »

Korte update:
- per zaterdag zit er een hagelnieuwe dynamo op, 65 ampere. Zowel gisteravond als vandaag flink ;-) getest - als een zonnetje.
Geen gepiep meer bij (koud) starten - geen kapotte v-snaren .. de as van de oude dynamo zal wel gaar zijn geweest.

Wat betreft rijden met volle accu die niet oplaad want dynamo stuk: zonder problemen kwam ik bij de garage - ongeveer 34 km.
Mustang 66 cabrio - 333 stroker V8 - Holley EFI injection - AFR heads - MSD - Purple Rain colored block ;-)
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”