Hoi, in een paar dagen tijd heb ik 2 V-snaren kapot gereden - die over de dynamo heen loopt.
Ik kon niet vinden waar het nu in zat. Blijkt dat de dynamo met moeite draait - die houdt bij warm worden op met draaien en de V-snaar slipt vervolgens over de poulie heen. Bij koud starten blijkt de dynamo te 'piepen' maar dat houdt na een paar minuten op - logisch - die staat dan stil ..
En ik maar denken dat de V-snaar piepte bij een koude start ...
Ik zoek met spoed deze dynamo (aan de buitenkant staat er "15v 40" en zo nog wat op) - als iemand in de buurt van Amsterdam deze heeft liggen en ik kan hem komen halen - graag!!
Ik kan best een nieuwe bestellen maar dat duurt weer even - ik wil morgen nog wel even rijden met dit mooie weer ...
Dank voor de hulp!!
met spoed (vandaag??) gezocht: dynamo Ford Mustang cabrio V8 1966 - omgeving Amsterdam +/- 25km
Moderator: Shelby GT-H
met spoed (vandaag??) gezocht: dynamo Ford Mustang cabrio V8 1966 - omgeving Amsterdam +/- 25km
Mustang 66 cabrio - 333 stroker V8 - Holley EFI injection - AFR heads - MSD - Purple Rain colored block ;-)
- grandmaster n
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14
Re: met spoed (vandaag??) gezocht: dynamo Ford Mustang cabrio V8 1966 - omgeving Amsterdam +/- 25km
Als het niet gelukt is, dan kan je vanaf morgen terecht bij v/d Bos Haarlem voor een nieuwe dynamo. http://www.vdbosbv.nl/
Heeft ze eigenlijk altijd op voorraad
gr
Heeft ze eigenlijk altijd op voorraad
gr
Re: met spoed (vandaag??) gezocht: dynamo Ford Mustang cabrio V8 1966 - omgeving Amsterdam +/- 25km
Ah super!! Dat is lekker dichtbij inderdaad. Wel nog een vraag - heeft het zin er een grotere (meer amps) in te stoppen - en ik zie ook dynamo's waarbij de spanningsregelaar in de dynamo zit - ipv los erbuiten. Ik zie mooie verchroomde van bijv. Powermaster. Wat is wijsheid hier?grandmaster n schreef: ↑ma 18 apr, 2022 18:44 Als het niet gelukt is, dan kan je vanaf morgen terecht bij v/d Bos Haarlem voor een nieuwe dynamo. http://www.vdbosbv.nl/
Heeft ze eigenlijk altijd op voorraad
gr
En als ik een standaard swap doe - is het dan wijs meteen die externe spanningsregelaar mee te wisselen?
Mustang 66 cabrio - 333 stroker V8 - Holley EFI injection - AFR heads - MSD - Purple Rain colored block ;-)
Re: met spoed (vandaag??) gezocht: dynamo Ford Mustang cabrio V8 1966 - omgeving Amsterdam +/- 25km
Meer ampere kun je zeker overwegen. Zeker als je een elektrische koelfan hebt of wil monteren in de toekomst of bijvoorbeeld andere stroomslurpers. Heb ik in het verleden ook gedaan. Google maar eens op “Mustang 3G alternator installation”.
1966 Mustang Fastback
Re: met spoed (vandaag??) gezocht: dynamo Ford Mustang cabrio V8 1966 - omgeving Amsterdam +/- 25km
Wat gebeurt er als je alternator te zwak is ?
Gaat bvb je batterij het dan zeer snel begeven ?
Thx voor inzicht
Grts, C.
Gaat bvb je batterij het dan zeer snel begeven ?
Thx voor inzicht
Grts, C.
Re: met spoed (vandaag??) gezocht: dynamo Ford Mustang cabrio V8 1966 - omgeving Amsterdam +/- 25km
Ik heb idd recent een elektrische koelfan laten monteren. Werkt prima.
Mustang 66 cabrio - 333 stroker V8 - Holley EFI injection - AFR heads - MSD - Purple Rain colored block ;-)
Re: met spoed (vandaag??) gezocht: dynamo Ford Mustang cabrio V8 1966 - omgeving Amsterdam +/- 25km
Bij mij (althans: in de Mustang ) klapte de V-snaar er dus tot 4x aan toe uit. Dus de alternator/dynamo wordt niet meer aangedreven -
dus de accu wordt niet meer opgeladen.
Zo stond ik opeens stil bij een stoplicht, ik was net van de snelweg af. Ik remde af voor een stoplicht, en hup: auto viel spontaan uit.
Niet meer te starten. V-snaar bleek (al lang) gebroken en lag vast elders op de snelweg - accu totaal leeg. Geen idee hoelang ik zonder
snaar heb gereden - en dus hoe lang het duurt voordat de accu leeg is. Ik heb zo'n dikke rode staafbatterij accu - bekend merk.
Accu is dus ook nodig om de auto uberhaupt draaiende te houden.
Ik heb een automaat - die werkt prima dus het was geen fout schakelmoment of zo dat de auto afsloeg.
Mustang 66 cabrio - 333 stroker V8 - Holley EFI injection - AFR heads - MSD - Purple Rain colored block ;-)
Re: met spoed (vandaag??) gezocht: dynamo Ford Mustang cabrio V8 1966 - omgeving Amsterdam +/- 25km
Korte update:
- per zaterdag zit er een hagelnieuwe dynamo op, 65 ampere. Zowel gisteravond als vandaag flink getest - als een zonnetje.
Geen gepiep meer bij (koud) starten - geen kapotte v-snaren .. de as van de oude dynamo zal wel gaar zijn geweest.
Wat betreft rijden met volle accu die niet oplaad want dynamo stuk: zonder problemen kwam ik bij de garage - ongeveer 34 km.
- per zaterdag zit er een hagelnieuwe dynamo op, 65 ampere. Zowel gisteravond als vandaag flink getest - als een zonnetje.
Geen gepiep meer bij (koud) starten - geen kapotte v-snaren .. de as van de oude dynamo zal wel gaar zijn geweest.
Wat betreft rijden met volle accu die niet oplaad want dynamo stuk: zonder problemen kwam ik bij de garage - ongeveer 34 km.
Mustang 66 cabrio - 333 stroker V8 - Holley EFI injection - AFR heads - MSD - Purple Rain colored block ;-)