mustang 1966 V8 cabrio - ruitenwisser mechaniek?

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
rrommel
Berichten: 79
Lid geworden op: do 24 mar, 2022 12:09

mustang 1966 V8 cabrio - ruitenwisser mechaniek?

Bericht door rrommel »

Hallo allemaal,

Een tijd terug pieptje er iets in het dashboard (ook hier gepost) - dit bleek de platte rechte stang te zien welke van de
ene ruitenwisser naar de andere loopt - deze was losgeschoten vanaf de rechter ruitenwisser, die deed het dan ook niet.
Ik heb nu die rechte platte stang terug erop geduwd maar er moet nog een borgveer/klem oid op - niet te vinden.
Nu kan ik het geheel ook vervangen maar op bijvoorbeeld Adams CC kom ik dit mechaniek tegen:

https://www.adamscc.nl/nl/catalog/produ ... gory/20410

Dit is ook voor een 1966 model maar het ziet er anders uit -ik mis die hele platte stang tussen de 2 ruitenwissers.
Iemand enig idee hoe dit zit?
Dank!
Mustang 66 cabrio - 333 stroker V8 - Holley EFI injection - AFR heads - MSD - Purple Rain colored block ;-)
mymustang
Berichten: 374
Lid geworden op: do 15 jun, 2017 21:52
Locatie: Heusden-Zolder

Re: mustang 1966 V8 cabrio - ruitenwisser mechaniek?

Bericht door mymustang »

Ik heb zo'n mechaniek liggen zoals op de catalogusfoto die je aangeeft. Misschien kunnen we even via mail wat meer info uitwisselen wat je exact moet hebben en kan ik je misschien verder helpen.
mark.hz.1965@gmail.com
rrommel
Berichten: 79
Lid geworden op: do 24 mar, 2022 12:09

Re: mustang 1966 V8 cabrio - ruitenwisser mechaniek?

Bericht door rrommel »

Dank je Mark, ik zal asap een foto maken (als ik weer bij de auto ben). Kom er op terug.
Mustang 66 cabrio - 333 stroker V8 - Holley EFI injection - AFR heads - MSD - Purple Rain colored block ;-)
rrommel
Berichten: 79
Lid geworden op: do 24 mar, 2022 12:09

Re: mustang 1966 V8 cabrio - ruitenwisser mechaniek?

Bericht door rrommel »

Gevonden - het is anders. Ik -dacht- dat die platte stang van de linker naar de rechte rruitenwisser liep en daarop vast zat.

Het mechaniek is wel degelijk hetzelfde blijkt nu - die platte stang loopt alleen naar het middelste scharnier - waar de stang naar de rechter ruitenwiesser ook op zit.
Die 2 platte stangen worden op die middels scharnier vastgehouden door een klem/klip (denk ik)? - en die klem/klip heb ik niet meer, die is weg.

Eng idee of die los leverbaar zijn - misschien dat dat soort klips ook elders in de auto worden gebruikt?

Dank voor het meedenken!
Mustang 66 cabrio - 333 stroker V8 - Holley EFI injection - AFR heads - MSD - Purple Rain colored block ;-)
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”