Air vents in motorkap

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Air vents in motorkap

Bericht door keesie25 »

Heeft iemand ervaring met de air vents (GT-USA uitvoering) in de motorkap?
Als er van onder de motorkap doorheen kijk zit er grof gaas voor. Waarschijnlijk zijn ze voor afvoer van warmte, maar er komt ook ongetwijfeld vocht doorheen. Ik heb er al veel over gelezen op de US forums, maar de meningen zijn verdeeld. Zou je ze gewoon dicht kunnen sealen?

Afbeeldingtomorrow will be better poem
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Air vents in motorkap

Bericht door keesie25 »

Niemand van de inmiddels 65 kijkers een mening of opmerking hierover? Misschien iemand die een EU V8 heeft waar deze vents NIET in zitten?
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Air vents in motorkap

Bericht door 1967coupe »

Als je ze dichtsealt dan blijft er toch water inliggen?
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Air vents in motorkap

Bericht door keesie25 »

Als ik er van boven op kijk, blijft er VOOR het gat geen water liggen. (Bedenk dat mijn auto wat met voorkant omhoog op de oprit staat). WEL liggen er druppels ACHTER het rooster. Ik heb inmiddels filmpjes gezien die een open (Steeda) airfilter hebben, deze even met papier afdekten. Daarna de tuinslang op de motorkap, en daarna was het papier doorweekt. Dat mag natuurlijk niet, maar het het luchtfiterhuis op de mijne is origineel, dus een plastic afgesloten systeem. Ik moet nog eens kijken waar precies welke motoronderdelen direct onder die vents zitten trouwens.
EU-modellen, met dezelfde motor, hebben deze vents niet. Tja, dan zou je zeggen dat ze er voor de show zitten. De verklaring op de US sites van EU-leden is dat de vents op EU modellen is weggelaten vanwege het gevaar voor voetgangers. Tja. Er zijn geen uit-stekende delen, en er zijn toch ook voetgangers in de US? Bovendien zijn er diverse aftermarket motorkappen die die vents NIET hebben of op andere plaatsen.
Ook staan er berichten, waaronder zelfs een filmpje/commentaar van een Ford-ontwerper op dit sites, waarin hij 'wazig' uitleg geeft. Zijn deze vents om warmte af te voeren? De lucht die door de grille komt er deels weer door de vents uit, zodat dit de druk op van onder de kap zou verlagen, en minder belasting op de voortrein geeft.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Air vents in motorkap

Bericht door keesie25 »

Direct onder het linker rooster(bestuurderskant) zit de het in plastic bak geplaatste luchtfilter. Tenminste, bij mij, en dat is dus origineel. Ik denk dus niet dat dat problemen zal veroorzaken. Als je een open luchtfilter/aftermarket filter hebt kun je dus WEL problemen verwachten.
Het rooster aan de rechterzijde (passagierskant)......zit werkelijk RECHT boven de elektronica/bedrading die in en uit de zekering/fusebox gaat!!!!!! Hoe kunnen ze dat in vredesnaam verzinnen.
Ik heb werkelijk geen enkele posting gevonden op een US/EU forum die daar over gaat of waar dat gemeld wordt.

Wie o wie gaat hier iets over zeggen...........
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Air vents in motorkap

Bericht door TTarmor »

Goedenavond,

Ik heb enkel op het us forum ergens gelezen dat ze niet echt functioneel zijn en behoorlijk wat zooi verzamelen met de tijd. Ook veel geklaag over slecht ontwerp etc.

Mijn oordeel hierdoor: puur voor de show en niet functioneel. Als de elektronica er direct onder zit dan is dat niet ideaal. Maar aangezien niemand op het us forum daar over valt zal het kennelijk droog genoeg zijn. Of in ieder geval waterdicht genoeg rondom de zekeringen

Groetjes
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Air vents in motorkap

Bericht door keesie25 »

Inderdaad,het kan waarschijnlijk geen kwaad, maar hoe zal dat op de lange termijn zijn? Doet me denken aan mijn vorige Mustang, waarbij het water en vuil gewoon ACHTER de achterlichten en over de bedrading op straat druppelde....
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Air vents in motorkap

Bericht door keesie25 »

Nou, dit onderwerp na een paar jaar maar weer eens actueel gemaakt.
Dat komt omdat het vannacht bij ons flink geregend heeft, ik de auto schoon maakte en de zaak maar weer eens inspecteerde. De isolatie-bekleding is werkelijk drijfnat!
Nou wist ik dat wel, want op de zwarte isolatie-bekleding is het wat schimmelig rondom de gaten van de 'hood-vents'.
Tot nu toe kan ik dat redelijk schoon maken, maar het hoort natuurlijk niet.

Tot nu toe is er werkelijk niemand die 'officieel' kan stellen of die hood-vents nou functioneel zijn of niet. In de USA uitvoering zitten ze WEL (mijne dus), in de EU (en andere ?) landen zitten ze niet.

Toen ik het onderwerp vandaag weer eens googelde, zag ik dat er reclame wordt gemaakt d.m.v. een Youtube filmpje, dat je de airvents kunt vervangen door ........air-INTAKES!!!!!! Ik begrijp er werkelijk niets meer van. Als Ford deze gaten bedoeld heeft als vents, dus GERICHT NAAR HET VOORRAAM, moeten ze dus motorwarmte AFVOEREN. En nu kun je ze dus vervangen door intakes, dus waardoor koele lucht naar binnen komt. Als je de intakes dus monteert staan deze naar de voorzijde van de auto gericht, en komt er koele lucht naar binnen, maar er moet warme lucht naar buiten. Oke, het een heft het andere waarschijnlijk grotendeels op, maar toch.

IK heb destijds hemel en aarde bewogen om uit te vissen of je die gaten dicht kunt maken, maar zonder resultaat. WEL zijn er nu weer US-eigenaren die speculeren of je het deel van de isolatie rondom die vents af kunt knippen zodat de zaak daar niet meer nat wordt.........
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Air vents in motorkap

Bericht door keesie25 »

Wat aanvullingen. Mijn auto staat tegen de garage aan geparkeerd, en waar hij staat loopt het licht omhoog. En dat betekent dus dat hij minder water door de vents naar binnen krijgt dan dat hij horizontaal zou staan. en dan toch is de zaak nat.
De bekleding/isolatie is op die plekken niet aan de kap gepopt, dus je kunt dit opzij schuiven. Wat blijkt: er zitten ook fijne kiertjes tussen kap en buitenrand van de complete vent, dus niet alleen komt het door het rooster naar binnen. Ik kon dat zien omdat de zon door die kiertjes naar binnen scheen en ik mijn hand vanaf de buitenkant op die plekken legde.

De complete units zijn denk ik makkelijk te demonteren. Ik zag dat ook al in Youtube filmpjes. Ze zitten vast met twee moertjes, en verder met plastic clamps. Ik denk dat ik tussen kap en clamp siliconenkit doe.

Verder, in alle berichten lees ik dat er mensen zijn die de complete isolatie hebben weggehaald en daar tevreden over zijn. Echter, die isolatie heeft waarschijnlijk diverse bedoelingen. En dat deel rond de vents wegknippen betekent dat je het niet meer terug kunt brengen in originele staat. Ik denk dat ik de oplossing gevonden heb, maar dat probeer ik binnenkort.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Air vents in motorkap

Bericht door keesie25 »

Het forum ligt al langere tijd 'op zijn gat', maar ik plaats dit toch maar, want er is gewoon kans dat er misschien nog EEN lezer is die er iets aan heeft, nietwaar....

De uiteinden van de bekleding omgeslagen en met tape vastgezet, zodat er direct onder de air vents GEEN bekleding meer zat. Hoera, daarna kwam er gisternacht hevig onweer en veel regen.

De bekleding was 's morgens redelijk droog, maar ik zei al, er zitten ook minuscule kiertjes tussen kap en complete units. Die moeten dus nog dichtgemaakt. Wel het nodige vocht op delen direct onder de motorkap, zie foto's. Ook een stuk gereden, en geen probleem, de air vents staan immers open.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeeldingafbeelding maken

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”