Very hot engine !

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
UNTAMED67
Berichten: 377
Lid geworden op: di 17 mei, 2005 22:24
Locatie: België - O-Vl

Re: Very hot engine !

Bericht door UNTAMED67 »

OK 180 gr maar is 160 niet beter als motor last heeft van heating up.
Voorheen was dat ook regelmatig een issue toen thermostaat nog werkte.
Gaat 160 graden niet sneller in actie schieten ? Is 90 celcius en 180 is 100 celsius

Ga sowieso blok eens moeten laten reviseren (na de zomer) maar wil nu best hassle free oplossing hebben om zomer door te komen :).

En wat kost een revisie ongeveer denken jullie ?
Ingot Silver 2015 Ecoboost - RED 66 A convertible - Porsche Boxster 2001 - XC90 L6 3.2
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 931
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Very hot engine !

Bericht door sjirafje »

160 gaat inderdaad eerder open. Die thermostaten zijn de kosten niet dus je zou ook gewoon een 160 en een 180 kunnen bestellen en dan als de 180 niet bevalt de 160 plaatsen.

Blokrevisie kost 500-5000 euro afhankelijk van wat je onder revisie verstaat en wat de staat van je blok nu is :lol:
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1629
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Very hot engine !

Bericht door saf1908 »

sjirafje schreef: wo 29 jun, 2022 11:53 160 gaat inderdaad eerder open. Die thermostaten zijn de kosten niet dus je zou ook gewoon een 160 en een 180 kunnen bestellen en dan als de 180 niet bevalt de 160 plaatsen.

Blokrevisie kost 500-5000 euro afhankelijk van wat je onder revisie verstaat en wat de staat van je blok nu is :lol:
Dit maakt dus niets uit. Een lagere thermostaat gaat eerder open, maar na 15 min. is ook een 180 graden wel open. Als hij dus bijv. 210 graden wordt, dan zijn ze beiden toch wel open, dus het helpt de koeling niets. 180 graden is de juiste voorgeschreven thermostaat, dus gewoon die aanhouden.

Als de auto niet genoeg koelt bij rijden op snelheid —> nieuwe en/of betere radiateur kopen.

Als hij alleen warm wordt bij files of bebouwde kom: betere fan, shroud en juiste fan spacer installeren (evt. zelfs elektrische fan).
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
richard66coupe
Berichten: 472
Lid geworden op: do 01 apr, 2004 10:21
Locatie: Drenthe

Re: Very hot engine !

Bericht door richard66coupe »

Ik heb zowel 160 als 180 geprobeerd. Mijn ervaring is ook dat het voor het “te” warm worden niks uit maakt. Wat wel verschil maakt is als het koud weer is en met name op de snelweg. Dan blijft de temp meter op 1/3 hangen en merk je dat de kachel minder werkt.
Mijn voorkeur is 180.
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5531
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Very hot engine !

Bericht door Dakloos »

richard66coupe schreef: wo 29 jun, 2022 20:01 Dan blijft de temp meter op 1/3 hangen en merk je dat de kachel minder werkt.
En dan komt de motor dus nooit op bedrijfstemperatuur wat ook niet goed is.
Erwin

1966 convertible
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”