OK 180 gr maar is 160 niet beter als motor last heeft van heating up.
Voorheen was dat ook regelmatig een issue toen thermostaat nog werkte.
Gaat 160 graden niet sneller in actie schieten ? Is 90 celcius en 180 is 100 celsius
Ga sowieso blok eens moeten laten reviseren (na de zomer) maar wil nu best hassle free oplossing hebben om zomer door te komen .
En wat kost een revisie ongeveer denken jullie ?
Very hot engine !
Moderator: Shelby GT-H
Re: Very hot engine !
Ingot Silver 2015 Ecoboost - RED 66 A convertible - Porsche Boxster 2001 - XC90 L6 3.2
Re: Very hot engine !
160 gaat inderdaad eerder open. Die thermostaten zijn de kosten niet dus je zou ook gewoon een 160 en een 180 kunnen bestellen en dan als de 180 niet bevalt de 160 plaatsen.
Blokrevisie kost 500-5000 euro afhankelijk van wat je onder revisie verstaat en wat de staat van je blok nu is
Blokrevisie kost 500-5000 euro afhankelijk van wat je onder revisie verstaat en wat de staat van je blok nu is
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Re: Very hot engine !
Dit maakt dus niets uit. Een lagere thermostaat gaat eerder open, maar na 15 min. is ook een 180 graden wel open. Als hij dus bijv. 210 graden wordt, dan zijn ze beiden toch wel open, dus het helpt de koeling niets. 180 graden is de juiste voorgeschreven thermostaat, dus gewoon die aanhouden.sjirafje schreef: ↑wo 29 jun, 2022 11:53 160 gaat inderdaad eerder open. Die thermostaten zijn de kosten niet dus je zou ook gewoon een 160 en een 180 kunnen bestellen en dan als de 180 niet bevalt de 160 plaatsen.
Blokrevisie kost 500-5000 euro afhankelijk van wat je onder revisie verstaat en wat de staat van je blok nu is
Als de auto niet genoeg koelt bij rijden op snelheid —> nieuwe en/of betere radiateur kopen.
Als hij alleen warm wordt bij files of bebouwde kom: betere fan, shroud en juiste fan spacer installeren (evt. zelfs elektrische fan).
1966 Mustang Fastback
- richard66coupe
- Berichten: 472
- Lid geworden op: do 01 apr, 2004 10:21
- Locatie: Drenthe
Re: Very hot engine !
Ik heb zowel 160 als 180 geprobeerd. Mijn ervaring is ook dat het voor het “te” warm worden niks uit maakt. Wat wel verschil maakt is als het koud weer is en met name op de snelweg. Dan blijft de temp meter op 1/3 hangen en merk je dat de kachel minder werkt.
Mijn voorkeur is 180.
Mijn voorkeur is 180.
Re: Very hot engine !
En dan komt de motor dus nooit op bedrijfstemperatuur wat ook niet goed is.richard66coupe schreef: ↑wo 29 jun, 2022 20:01 Dan blijft de temp meter op 1/3 hangen en merk je dat de kachel minder werkt.
Erwin
1966 convertible
1966 convertible