na 45min rijden ineens oververhit

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Cobretti

Re: na 45min rijden ineens oververhit

Bericht door Cobretti »

Mss rare vragen, maar ik stel ze toch maar, mogelijks zit er eentje tussen die een belletje doet rinkelen :D

Ben je zeker dat er de juiste waterpomp/draairichting inzat ? Als je 1 op 1 verving en het was voordien fout is het nog steeds fout.

Zie je de waterpomp polie draaien ?
Is de riemspanning OK of zou de riem kunnen slippen op de waterpomp polie ?
Zijn het de juiste poliediameters ?
Zie je koelwaterflow in de radiator bij opengaan thermostaat ? (zoals hieronder reeds gevraagd)

Welke coolingfan zit erop voor de geforceerde koeling door de radiator ?
Draait de coolingfan ?
Is die elektrisch gestuurd op basis van watertemperatuurmeting (wellicht niet) of is er een fanclutch systeem ?
Heb je een fanshroud om de koellucht beter doorheen de radiator te geleiden ?

Grts, C. 8)
Gearz
Super User

Re: na 45min rijden ineens oververhit

Bericht door Gearz »

peer schreef: do 08 sep, 2022 19:07 Ik heb een jaar gezocht naar een overhittings probleem in mij 347 stroker, deze had geen thermostaat omdat ik deze op het circuit ging gebruiken. In combi met een highflow waterpomp had ik dezelfde soort symptomen. Heel langzaam aan overhitten.
Lijkt mij dan eerder gelegen te hebben aan de combinatie high flow waterpomp en dichtslaande aanzuigslang of (aluminium?) radiateur met te smalle of verstopte tubes.
Hierdoor ontstaat cavitatie waardoor de koelvloeistof voortijdig begint te koken, dus zelfs nog onder het eigenlijke (door de radiateurdop geregelde) kookpunt.

Michel.
'70 430hp - 580NM 347 Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
https://wheelwell.com/michel-gearz/njl/ ... rd-mustang
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”