Dooie boel

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Dooie boel

Bericht door Eric »

De krankzinnige prijzen van classics maken het inmiddels voor 90% van de mensen die aan een project zouden willen beginnen financieel onhaalbaar. Daarmee wordt deze hobby min of meer de nek omgedraaid.
Gebruikersavatar
Lemans
Berichten: 64
Lid geworden op: za 24 sep, 2022 09:14

Re: Dooie boel

Bericht door Lemans »

Dakloos schreef: di 10 jan, 2023 07:13 Ik weet niet of het aan dit topic wat los gemaakt heeft maar ik heb het maanden niet zo druk gezien op het forum :D

Ik krijg ook de indruk dat er langzamerhand een generatie ontstaat waarvan het gros niets meer met auto's heeft. Bijtelling, aantal KM's op een lading en connectivity met je smartphone is belangrijk, de rest boeit niet, als het maar rijdt.
Precies !

Toch is het veelal jeugd die goedkeurend met duim omhoog waardering laat zien als ik langsrij

Maar zoals in mijn jeugd zie ik nagenoeg geen jeugd sleutelen aan projecten meer helaas
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.

Mijn persoonlijkheid is wie ik ben,

En mijn houding hangt af van wie jij bent.
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Dooie boel

Bericht door peer »

Lemans schreef: di 10 jan, 2023 07:56
Dakloos schreef: di 10 jan, 2023 07:13 Ik weet niet of het aan dit topic wat los gemaakt heeft maar ik heb het maanden niet zo druk gezien op het forum :D

Ik krijg ook de indruk dat er langzamerhand een generatie ontstaat waarvan het gros niets meer met auto's heeft. Bijtelling, aantal KM's op een lading en connectivity met je smartphone is belangrijk, de rest boeit niet, als het maar rijdt.
Precies !

Toch is het veelal jeugd die goedkeurend met duim omhoog waardering laat zien als ik langsrij

Maar zoals in mijn jeugd zie ik nagenoeg geen jeugd sleutelen aan projecten meer helaas
Ik denk dat het een combi is van minder interesse maar ook de prijs. Jeugd kan dit niet meer betalen. Zelfs de project wagens zijn onbetaalbaar voor de jeugd en dan moet je nog beginnen. De tijden dat je voor 5000 euro een projectwagen kocht zijn ver voorbij, nu koop je een gatenkaas mustang zonder blok nieteens onder de 10k.
En de prijzen van de onderdelen, waar ik 2 jaar geleden nog een 1966 upper cowlvent kocht voor 150 euro heb ik vorige maand voor hetzelfde 450 euro mogen betalen.
Mitch
Berichten: 1539
Lid geworden op: za 16 okt, 2010 10:20
Locatie: De Maasdijk, Westland

Re: Dooie boel

Bericht door Mitch »

Ik ben op dit moment met een groot project bezig. Kale chassis van een 68r.coupe. Origineel C code. Ben nu bezig met las werkzaamheden maar heb nog niet echt gang kunnen vinden ivm drukke dagelijks leven en 2 kids. Dus zo op ze tijd kan ik er dan wat aan doen. Het is wel een super leuke bezigheid, en heb geen tijdsdruk. Zou misschien wel beter zijn als ik dat wel zou hebben..
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
Gebruikersavatar
Aron66
Retired Moderator
Berichten: 3907
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
Locatie: Mestreech
Contacteer:

Re: Dooie boel

Bericht door Aron66 »

Zelfs ik kijk nog wekelijks, maar zonder Mustang meer heb ik weinig te melden... :lol:
Gebruikersavatar
Lemans
Berichten: 64
Lid geworden op: za 24 sep, 2022 09:14

Re: Dooie boel

Bericht door Lemans »

Aron66 schreef: za 14 jan, 2023 11:19 Zelfs ik kijk nog wekelijks, maar zonder Mustang meer heb ik weinig te melden... :lol:
Waardering of interesse, of technische vragen is waar een Forum voor bedoeld is.

Wordt ook gewaardeerd zonder Mustang ;)
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.

Mijn persoonlijkheid is wie ik ben,

En mijn houding hangt af van wie jij bent.
Gebruikersavatar
Lemans
Berichten: 64
Lid geworden op: za 24 sep, 2022 09:14

Re: Dooie boel

Bericht door Lemans »

Mitch schreef: vr 13 jan, 2023 20:38 Ik ben op dit moment met een groot project bezig. Kale chassis van een 68r.coupe. Origineel C code. Ben nu bezig met las werkzaamheden maar heb nog niet echt gang kunnen vinden ivm drukke dagelijks leven en 2 kids. Dus zo op ze tijd kan ik er dan wat aan doen. Het is wel een super leuke bezigheid, en heb geen tijdsdruk. Zou misschien wel beter zijn als ik dat wel zou hebben..
Is er al een Topic van ? 8)
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.

Mijn persoonlijkheid is wie ik ben,

En mijn houding hangt af van wie jij bent.
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5305
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Re: Dooie boel

Bericht door Neko- »

Ik zit niet dagelijks op het forum, maar eens in de zoveel tijd kijk ik wel of er nog wat updates zijn :)
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gebruikersavatar
DennisStang
Berichten: 350
Lid geworden op: do 12 aug, 2004 17:37
Locatie: Gelderland

Re: Dooie boel

Bericht door DennisStang »

Ik ben inmiddels ook al heeeeeel lang een lezer, sinds de verkoop van mijn Mustang :D Maar omdat ik het nog steeds interessant vind wat liefhebbers ermee doen, blijf ik graag de projecten etc volgen.

Maar ik snap dat een forum alleen blijft bestaan door posts en natuurlijk de reacties daarop. De levendigheid van de beginjaren (de tijd van Marcel, ik werd lid in 2004) is er inderdaad wel af, maar ik ben wel van mening dat een forum nog steeds het beste medium is om informatie te delen en vooral te behouden. Ik heb daar destijds tijdens het opknappen van mijn Mustang heel erg veel aan gehad. Natuurlijk is de informatievoorziening tegenwoordig heel anders en nog uitgebreider, zoals howto's op YouTube.

De prijzen voor een leuk project zijn inderdaad de pan uit gerezen. Ik ben mij inmiddels ook weer een beetje aan het oriënteren, maar het is inderdaad lastig. Ik kocht mijn Mustang (rijdend, maar afgekeurd en toe aan restauratie/opknap) toen voor € 4.500,-. Dat was toen ook geld (er werd nog vaak omgerekend naar Guldens), maar niet in verhouding met wat er nu voor gevraagd wordt.

Ik was toen nog thuiswonend en werkte erg veel, maar ik zou de huidige bedragen ook niet meer kunnen veroorloven op die leeftijd. Helemaal niet als je de kosten voor een opknap/restauratie erbij telt.

Maar goed, ik zal ook eens wat vaker een bijdrage leveren! En hopelijk kan ik over niet al te lange tijd weer een eigen topic openen! 😁
Groet,

Dennis.

SOLD <<< Silver Blue '66 hardtop, vinyl top, 289 Cui, AT, PS >>> SOLD
Mitch
Berichten: 1539
Lid geworden op: za 16 okt, 2010 10:20
Locatie: De Maasdijk, Westland

Re: Dooie boel

Bericht door Mitch »

Lemans schreef: za 14 jan, 2023 14:59
Mitch schreef: vr 13 jan, 2023 20:38 Ik ben op dit moment met een groot project bezig. Kale chassis van een 68r.coupe. Origineel C code. Ben nu bezig met las werkzaamheden maar heb nog niet echt gang kunnen vinden ivm drukke dagelijks leven en 2 kids. Dus zo op ze tijd kan ik er dan wat aan doen. Het is wel een super leuke bezigheid, en heb geen tijdsdruk. Zou misschien wel beter zijn als ik dat wel zou hebben..
Is er al een Topic van ? 8)
Nee heb ik niet aangemaakt. Denk omdat ik het op mijn manier doet wellicht niet de juiste is volgens puristen. Ben nu bezig met wat plaatwerk. Maar ik las stukken in ipv dat ik hele panelen eruit slijp en nieuw stukken in las. Meer een budget build. Spendeer dat extra geld liever aan een dikke ophanging remmerij etc
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
Gebruikersavatar
Lemans
Berichten: 64
Lid geworden op: za 24 sep, 2022 09:14

Re: Dooie boel

Bericht door Lemans »

Altijd mensen die het beter weten, maar kennis is er ook goed bedoeld.

Ik vindt het prachtig om te volgen hoe mensen , met de middelen en kennis die ze heben zo'n project aangaan .

Met veel foto's :)
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.

Mijn persoonlijkheid is wie ik ben,

En mijn houding hangt af van wie jij bent.
EeVeeWee
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 06 dec, 2021 17:45

Re: Dooie boel

Bericht door EeVeeWee »

Mitch schreef: zo 15 jan, 2023 17:01
Is er al een Topic van ? 8)
Nee heb ik niet aangemaakt. Denk omdat ik het op mijn manier doet wellicht niet de juiste is volgens puristen. Ben nu bezig met wat plaatwerk. Maar ik las stukken in ipv dat ik hele panelen eruit slijp en nieuw stukken in las. Meer een budget build. Spendeer dat extra geld liever aan een dikke ophanging remmerij etc

Ik heb ook op sommige plekken alleen stukken van Mijn Pagode vervangen en niet hele panelen, daar is toch niets mis mee?

Afbeelding
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Dooie boel

Bericht door peer »

Ik vervang ook liever stukkan dan heel plaatwerk een stuk zoals dat zou ik er ook zelf in zetten.

Het nadeel van mijn huidige project is dat al het plaatwerk te heet is geweest (en dus meer een golfplaat is) en dat krijg je nooit meer strak.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Dooie boel

Bericht door keesie25 »

Nou, laat ik dan ook nog maar mijn steentje bijdragen, ofwel: olie op het vuur gooien.
Mijns inziens heeft het gebrek aan activiteit op dit en ook op andere fora niets te maken met wel of geen project, jeugdige of oudere eigenaar, of wat dan ook. Nee, het is een teken van de tijd. Kijk, op een forum of in een willekeurige andere groep zijn er altijd leden/mensen die het voortouw nemen. En DAAR zit hem de kneep: de meesten LEZEN alleen maar, maar dragen niet actief bij. En langzaam haken ook de actievelingen af, omdat er toch te weinig of geen reacties komen. Zelfs al ben je niet bezig met een project, dan nog kun je actief bezig zijn. Geef je mening, ga naar iemand toe of wat dan ook.
Ja, een teken van deze tijd. Geloof me, ik spreek uit 'ervaring', want ik was heel actief op een modelautoforum, en dat ging om dezelfde reden ter ziele. Alles is verplaatst naar Facebook, en ook dat is niet ideaal, want na twee dagen kun je geen bericht meer terugvinden.

Ik ben actief op verschillende gebieden. Zo bestudeer ik lokale historie en vroeg op die site of er mensen per toerbeurt (dus eenmalig) wilden helpen iets schoon te houden. Ikzelf deed de eerste schoonmaak, een uurtje. Gelezen door 650 mensen, en GEEN reactie. Ik deed een schoolfoto project waarbij we HEEL VEEL mensen benaderden. NEGENTIEN procent reageert hierop, en dan heb ik het niet over mensen die iets aanleveren.
Ik weet niet hoe het bij jullie is maar je weet niet eens meer wie er bij je in de straat woont. Lerarentekorten: ik WAS leraar, en meldde me vrijwillig op een school om te helpen voor wat dan ook. Ik ga zo voor een groep staan om over een willekeurig onderwerp te praten! Dat aanbod deed ik toch wel zo'n 4 jaar geleden. Nooit meer wat van gehoord. Let wel, die school is zichtbaar vanuit mijn huiskamer.

Sportclubs? Wij hadden tot een jaar of 10 geleden een levendige volleybalvereniging: 3 herenteams, 2 damesteams, 2 jeugdteams, en flink wat recreanten. De club is opgeheven omdat we nog maar een paar mensen hadden.

Zo gaat het met alles. Men wil niets meer van elkaar weten, en alleen tegen betaling nog iets doen. Ik lees nu dat een flink deel van de jeugd denkt dat de holocaust niet bestaan heeft............

Mijn vorige Mustang was een 2007. Ik verkocht hem een paar terug en heb nu een 2015. Nou woont er een vent bij me in de buurt waar ik toevallig langs kwam en hij heeft een 2007 cabrio gekocht! Hij wist er nog niet veel van maar ik vroeg hem een keer langs te komen, hij wist waar ik woonde. Jammer, nooit meer iets van gehoord....toch wel zo'n drie jaar geleden. Hij heeft de Mustang nog wel. Als hij langs gekomen was had ik nog -toen- nog allerlei dingetjes die hij gratis had mogen hebben, maar die ik naderhand aan ons lid Marisca gaf...........
Laatst gewijzigd door keesie25 op zo 29 jan, 2023 08:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Cobretti
Berichten: 349
Lid geworden op: zo 03 sep, 2017 09:33
Locatie: Gent

Re: Dooie boel

Bericht door Cobretti »

keesie25 schreef: do 26 jan, 2023 15:11 Alles is verplaatst naar Facebook, en ook dat is niet ideaal, want na twee dagen kun je geen bericht meer terugvinden.
Dat zou rampzalig zijn. Alsjeblieft dát niet :roll: .
Ik ben het met je eens dat het voor een groot stuk de tijdsgeest is.

Het gaat ook over tijdsbesteding, niemand heeft nog tijd tegenwoordig (mezelf incluis).
Maar ik probeer tijd te maken en moet daarvoor keuzes maken, en vooral kiezen om zaken níet te doen.

Een forum als medium is mogelijks ook niet meer zo 'sexy'. Vroeger schoten ze als paddenstoelen uit de grond, maar het medium is old news, hoewel in mijn ogen onvervangbaar door huidige social media. Misschien dat er eens wat Tiktok dmff promotiefilmpjes gemaakt moeten worden, voor wat meer zichtbaarheid ?

Ach ja, ik heb niet eens Tiktok :)
Ik doe hier gewoon lekker verder op het forum.

:P
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”