tip: Lidl vuldraad lasapparaat

Bijna alles is bespreekbaar. Hou het netjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

tip: Lidl vuldraad lasapparaat

Bericht door Swordfish79 »

Misschien een tip voor mensen die wel eens iets willen lassen maar niet willen investeren in gasflessen etc.
Ik heb er zelf ook eentje en ben tevreden over de kwaliteit. Wel is het zaak met vuldraad (ook wel flux genoemd) goed te ventileren. Maar dat is mijn inziens altijd wel slim bij laswerk.
er zijn twee typen

deze is 229 euro en heeft een vervangbare lastoorts
https://www.lidl.nl/p/parkside-multifun ... p100347792

en deze van 129 euro
https://www.lidl.nl/p/parkside-lasapparaat/p100348191

Hier nog een review van Harry the ferryman van het oude "dure" model
Mitch
Berichten: 1539
Lid geworden op: za 16 okt, 2010 10:20
Locatie: De Maasdijk, Westland

Re: tip: Lidl vuldraad lasapparaat

Bericht door Mitch »

Ik heb de goedkopere versie en vind het een fijn apparaat! Plaatwerk lassen gaat prima. Geen geklooi met amperage en draadsnelheid wat voor een beginner gewoon fijn is.

Ik ben zeker geen professional, en snap dat een gas apparaat veel beter is.

Tip ze zijn nog wel is in de aanbieding bij de lidl. Ik had hem voor 99 euro. Tevens verkopen ze ook gevuld draad via de webshop. Ook die was toen in de aanbieding voor 1.69 per rol.


Gr.mitch
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1627
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: tip: Lidl vuldraad lasapparaat

Bericht door saf1908 »

Bedankt voor de tip. Alleen de video al is briljant. Wat een vent. :mrgreen:
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
DennisStang
Berichten: 350
Lid geworden op: do 12 aug, 2004 17:37
Locatie: Gelderland

Re: tip: Lidl vuldraad lasapparaat

Bericht door DennisStang »

Toevallig heb ik die review een paar weken geleden gezien en toen ook besloten om er één aan te schaffen. Ik las nog maar heel sporadisch en dan is zo'n apparaatje prima. Ik was ook verbaasd over hoe relatief makkelijk lassen het is, ook met wat dunner plaatmateriaal. Inderdaad veel rook en vonken, maar ik probeer meestal buiten te lassen. Bij langdurig binnen lassen is een afzuiging ook geen overbodige luxe :)

Zijn filmpjes zijn inderdaad leuk om te bekijken! :mrgreen: En echt informatief!
Groet,

Dennis.

SOLD <<< Silver Blue '66 hardtop, vinyl top, 289 Cui, AT, PS >>> SOLD
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: tip: Lidl vuldraad lasapparaat

Bericht door peer »

DennisStang schreef: do 02 feb, 2023 15:16 Toevallig heb ik die review een paar weken geleden gezien en toen ook besloten om er één aan te schaffen. Ik las nog maar heel sporadisch en dan is zo'n apparaatje prima. Ik was ook verbaasd over hoe relatief makkelijk lassen het is, ook met wat dunner plaatmateriaal. Inderdaad veel rook en vonken, maar ik probeer meestal buiten te lassen. Bij langdurig binnen lassen is een afzuiging ook geen overbodige luxe :)

Zijn filmpjes zijn inderdaad leuk om te bekijken! :mrgreen: En echt informatief!
Als je dit al makkelijk vind, als je dan over gaat naar draad met losse fles, dan is het helemaal makkelijk ;)
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: tip: Lidl vuldraad lasapparaat

Bericht door sjirafje »

Hoe ziet het resultaat er uit als je er plaatmateriaal mee last? Even met de haakseslijper er langs en klaar om strak te maken?

En is dat fluxore eigenlijk onbeperkt houdbaar? En welke diameter heb je nodig voor diverse materialen? Ik neem aan dat je er geen aluminium mee kunt lassen, zijn er nog andere materialen die je er niet mee kunt lassen?
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: tip: Lidl vuldraad lasapparaat

Bericht door Swordfish79 »

je kan verschillende dikte draad kopen. Dan is het een beetje uitproberen denk ik.

Volgens mij zit er geen houdbaarheids datum aan fluxcore.

En als je aluminium wil lassen zal je andere draad nodig hebben denk ik.
Mitch
Berichten: 1539
Lid geworden op: za 16 okt, 2010 10:20
Locatie: De Maasdijk, Westland

Re: tip: Lidl vuldraad lasapparaat

Bericht door Mitch »

sjirafje schreef: do 02 feb, 2023 19:09 Hoe ziet het resultaat er uit als je er plaatmateriaal mee last? Even met de haakseslijper er langs en klaar om strak te maken?

En is dat fluxore eigenlijk onbeperkt houdbaar? En welke diameter heb je nodig voor diverse materialen? Ik neem aan dat je er geen aluminium mee kunt lassen, zijn er nog andere materialen die je er niet mee kunt lassen?
Yes net zoals met gas lassen maak je je plaatwerk weer strak doormiddel van slijptol erlangs. Ik doe plaatwerk hechten met 0.8mm draad. Deze werd ook erbij geleverd in het pakket. Werkt prima! Volgens mij bestaat er geen gevuld rvs draad. En alu las je heel anders dacht ik.
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: tip: Lidl vuldraad lasapparaat

Bericht door sjirafje »

Dank voor de verhelderende reacties. Ik denk dat er dit jaar maar een op mijn sinterklaaslijstje moet gaan komen. Het bijgeleverde schermpje is niet veel soeps heb ik begrepen, is zo'n helm van de Lidl wel geschikt?

Handschoenen (€8) en helm (€28) van HBM zijn volgens Harry wel ok:
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Mitch
Berichten: 1539
Lid geworden op: za 16 okt, 2010 10:20
Locatie: De Maasdijk, Westland

Re: tip: Lidl vuldraad lasapparaat

Bericht door Mitch »

Ik heb lashandschoenen van de Toolstation. Kost ook zoiets euro of 6.5 geloof ik. Prima leren handschoenen voor het lassen. Ik las idd met het meegeleverde hand kap. En dat is idd niet alles.

Een echte lashelm is beter.
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: tip: Lidl vuldraad lasapparaat

Bericht door Swordfish79 »

ik heb een vol automatische laskap. Dan heb je twee handen vrij. Lashandschoenen gebruik ik niet. :lol:

https://www.datona.nl/lashelm/?sqr=laska

en nog groter aanbod

https://www.datona.nl/lashelm/?sqr=laska

goede kap is de beste investering. Lasogen dat is geen feest
Gebruikersavatar
DennisStang
Berichten: 350
Lid geworden op: do 12 aug, 2004 17:37
Locatie: Gelderland

Re: tip: Lidl vuldraad lasapparaat

Bericht door DennisStang »

Als je dit al makkelijk vind, als je dan over gaat naar draad met losse fles, dan is het helemaal makkelijk ;)
Ja, dat weet ik. Daar heb ik mijn Mustang destijds ook mee gelast. Maar het verbaasde mij, daar ging het om :)
Groet,

Dennis.

SOLD <<< Silver Blue '66 hardtop, vinyl top, 289 Cui, AT, PS >>> SOLD
Gebruikersavatar
richard66coupe
Berichten: 471
Lid geworden op: do 01 apr, 2004 10:21
Locatie: Drenthe

Re: tip: Lidl vuldraad lasapparaat

Bericht door richard66coupe »

Dat is een goede tip! Een jaar of 4 terug heb ik ook zoiets gekocht bij Lidl voor rond de 100€. Deze heeft 4 stroomstanden, Max 90a en variabele draad snelheid. Die last wel redelijk. Om hem nog wat beter te krijgen heb ik er een gelijkrichter + condensatoren bij tussen gezet en een losse trafo voor de draaisnelheid. Ik kan er nu een beetje mee overweg en heeft door de modificatie minder spetters en betere penetratie.

Ik zie dat ze tegenwoordig inverter technologie hebben dus hopelijk is die gelijk al een stuk beter.
Plaats reactie

Terug naar “Member's Koffiecorner”