Dit is meestal 1 dag in de week, de zaterdag. Soms s'avonds wat werk zoals het spuitwerk zodat het over nacht kan drogen.
Maar als je het allemaal al een paar keer gedaan hebt wordt het allemaal een stuk makkelijker. Bijvoorbeeld zo'n vloerplaat, de eerste keer zou ik daar 2 dagen of langer mee bezig zijn. Nu is het max een uurtje of 3.
Ondertussen ligt de cowlvent ook open en ben ik deze aan het repareren
Origninele onderkant, bovenplaat is nieuw. deze was helemaal vervormt door de hitte maar had ook een paar slechte plekken. Die had ik nog wel kunnen opknappen denk ik, maar dat is de tijd en moeite niet waard. De bovenkant moest er toch af om de bodemplaat te repareren , kitrand toe te passen en in kleur te zetten. De hitte van het verbranden had de lak helemaal gestript.
En als je dan eens goed met de staalborstel over de onderkant/binnekant gaat ontstaan er toch snel een aantal gaatjes die anders waarschijnlijk binnen een paar jaar wel doorgeroest waren. Die cowlvent blijft een slechte constructie hoewel deze na 55 jaar nog altijd origineel was en eigenlijk maar 1 klein doorgeroest stukje had van 3mm ofzo. (Tot ik er wat grof met de staalborstel over ging toen waren er wat meer gaatjes en dat stuk van 3mm werd meer dan een cm )
ik dacht eerst: ouch! maar daar deze Mustang gaat dus weer helemaal gezond worden. respect!
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Net als bij je andere projecten, is het mooi te zien dat je hier ook weer snel vorderingen maakt in de restauratie.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Tijdje niets meer gedaan helaas vanwege de gezondheid. En de kou werkt ook niet mee want ik werk het liefste met de deuren open voor wat frisse lucht. Dus ik ben bang dat ik mijn deadline niet meer ga halen.
Laatste ontwikkelingen:
Lekkende cowlvent:
En de achteras:
De achteras kon wel wat netter, misschien dat ik die later nog een keer opnieuw do, maar ik wil de auto terug op z'n wielen hebben omdat het spit veel te veel ruimter in beslag neemt.
Jammer van je gezondheid. Blijf gezond...
Toch blijf je lekker bezig.
Volgende week wordt het weer kouder hoorde ik. Balen... Brrr.
Mijn garage nodigt ook niet lekker uit...
Nee dat is niet origineel zo, ik kit deze altijd zelf met carrosserie kit of nadenkit. Dat voorkomt dat ze nog ooit in de nabije toekomst zouden kunnen gaan roesten. In de US doet zo goed als iedereen dit als ze de cowlvent open hebben.
Ik heb bijna 3 maanden niks gedaan aan de auto, maar afgelopen week heb ik nog wat kunnen doen. De auto staat nu in een laagje filler, deze ga ik er weer zo veel mogelijk afschuren en dat maakt dan uiteindelijk de imperfecties zichtbaar die ik dan nog kan herstellen. Ook is het plaatwerk op de motorkap en kofferdeksel erg vervormd, ik denk dat dit helaas bij het stralen is gebeurd. (Besteed je een keer iets uit is het weer een hoop extra werk).
netjes uitlijnen met reproductie is zoals altijd een ramp:
Laagje filler in mijn geweldige spuit cabine:
Nu weer een dagje opruimen en volgende week in de avond uren beginnen met schuren...
Ik heb bijna 3 maanden niks gedaan aan de auto, maar afgelopen week heb ik nog wat kunnen doen. De auto staat nu in een laagje filler, deze ga ik er weer zo veel mogelijk afschuren en dat maakt dan uiteindelijk de imperfecties zichtbaar die ik dan nog kan herstellen. Ook is het plaatwerk op de motorkap en kofferdeksel erg vervormd, ik denk dat dit helaas bij het stralen is gebeurd. (Besteed je een keer iets uit is het weer een hoop extra werk).
netjes uitlijnen met reproductie is zoals altijd een ramp:
Laagje filler in mijn geweldige spuit cabine:
Nu weer een dagje opruimen en volgende week in de avond uren beginnen met schuren...