Wie heeft er ervaring met het uitvrezen van de poorten van originele cilinderkoppen.
Ik 2 koppen liggen van een 289,heeft hier iemand ervaring mee en zin in?
Groet Marc
Cilinderkop uitvrezen
Moderator: Shelby GT-H
Re: Cilinderkop uitvrezen
289 koppen voor de fastback?
Ik zou het enkel doen als je voor behoud originele look gaat, niet al teveel geld wil spenderen en iemand vind die er idd kundig mee is. Anders zou ik een setje alu koppen overwegen.
Originele koppen flowen gewoon slecht, en dat is dus zeker te verbeteren. Wel het totaalplaatje van de motor bekijken en wat je precies wil bereiken.
Tot hier mijn internetwijsheid. Voldoende forumnauten die dit kunnen bevestigen met wat concreet cijfermateriaal.
Greets,
C.

Ik zou het enkel doen als je voor behoud originele look gaat, niet al teveel geld wil spenderen en iemand vind die er idd kundig mee is. Anders zou ik een setje alu koppen overwegen.
Originele koppen flowen gewoon slecht, en dat is dus zeker te verbeteren. Wel het totaalplaatje van de motor bekijken en wat je precies wil bereiken.
Tot hier mijn internetwijsheid. Voldoende forumnauten die dit kunnen bevestigen met wat concreet cijfermateriaal.
Greets,
C.
- Big_fun_58
- Berichten: 1733
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: Cilinderkop uitvrezen
Ik kan dat wel doen (als je geen haast heb).
Kan zelf de kleppen en zittingen slijpen (5 angle seats). Eventueel geharde zittingen erin frezen of grotere kleppen monteren.
Heb er al vele gedaan als hobby.
Ik doe het inderdaad om de originele look te bewaren en er toch een hoop meer koppel en vermogen uit te halen. Kijk maar eens hier op het forum naar de projecten van Mustang liefhebbers waar ik de koppen voor gedaan heb. Nooit geen klachten, alleen maar blije gezichten (toch Edgar, Jack (JaCo), John, Ramon, Jeroen, Patrick??
). Kost wel wat maar de helft goedkoper als een set aluminium koppen en veel minder warmte problemen.
Ik zal je pm wel beantwoorden.
Kan zelf de kleppen en zittingen slijpen (5 angle seats). Eventueel geharde zittingen erin frezen of grotere kleppen monteren.
Heb er al vele gedaan als hobby.
Ik doe het inderdaad om de originele look te bewaren en er toch een hoop meer koppel en vermogen uit te halen. Kijk maar eens hier op het forum naar de projecten van Mustang liefhebbers waar ik de koppen voor gedaan heb. Nooit geen klachten, alleen maar blije gezichten (toch Edgar, Jack (JaCo), John, Ramon, Jeroen, Patrick??

Ik zal je pm wel beantwoorden.

It's the M@DM@N.......... #>B-)
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: vr 19 mar, 2010 22:53
Re: Cilinderkop uitvrezen
Ik vind de originele look inderdaad belangrijk en ik heb geen haast, dus als je zou willen graag.
Ik wacht je pm af.
Bedankt.
Ik wacht je pm af.
Bedankt.
Re: Cilinderkop uitvrezen
Ik heb zo’n “denk aan mij” pasfoto houdertje in de mustang geplakt met jouw pasfoto erinBig_fun_58 schreef: ↑zo 19 mar, 2023 14:23 alleen maar blije gezichten (toch Edgar, Jack (JaCo), John, Ramon, Jeroen, Patrick??).


Alle gekheid terzijde; het was vakwerk Jan. Kan het aanbevelen!
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, dual exhaust.
- Big_fun_58
- Berichten: 1733
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo