1965 Fastback uit de Palmen collectie geveild via classiccar auctions

Leuke,informatieve websites

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
musfa65
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 17 nov, 2021 16:02

1965 Fastback uit de Palmen collectie geveild via classiccar auctions

Bericht door musfa65 »

Wellicht dat jullie deze al gezien hadden maar hier een link en wat foto's naar een oranje Mustang fastback uit 1965 die geveild wordt en afkomstig is uit de zgn Palmen barnfind (is onlangs ook nog op het nieuws geweest).
Is een orginele NL auto met verlopen kenteken die voor het laatst in '93 (raamsticker?) rond heeft gereden . Iemand hier heeft misschien meer info over de historie?

289 met 4 speed handbak en trekhaak ( :lol: ) en ralley pac.

Iemand die weet wat er op de achterruit gemonteerd zit? geen 3e remlicht neem ik aan?

Hoe dan ook een leuk en op het eerste gezicht een 'te doen' restauratieobject. Er wordt tegelijkertijd ook nog een vrij nette 1965 mustang coupe 289 met airco geveild.

https://www.classiccar-auctions.com/nl/ ... tback-1965

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
- 1973 Ford 3000
- 1970 Whitlock / Ford 3000
- 1965 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
stefke
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 13 feb, 2005 15:22
Locatie: Hier en niet daar

Re: 1965 Fastback uit de Palmen collectie geveild via classiccar auctions

Bericht door stefke »

Leuk project. Alleen is de hele beschrijving die erbij staat uit een grote duim gezogen :?
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: 1965 Fastback uit de Palmen collectie geveild via classiccar auctions

Bericht door sjirafje »

Nou was bij Aaldering al te verwachten dat er stevige prijskaartjes aan zouden komen hangen maar je moet zelfs betalen om naar een kijkdag te komen. :lol:

Die beschrijving lijkt bij een andere auto te horen? Auto's zouden volgens het verhaal regelmatig even gestart zijn, maar bij deze is dat gebeurd met een ontbrekend kleppendeksel? :roll:
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
lee iacoca
Berichten: 601
Lid geworden op: di 07 okt, 2008 19:04
Locatie: drenthe

Re: 1965 Fastback uit de Palmen collectie geveild via classiccar auctions

Bericht door lee iacoca »

Een A-code dat is altijd interessant, beschrijving is van een 68er mustang heeft weinig met deze auto van doen.
Best een leuke collectie.

https://autorai.nl/mega-barnfind-in-ned ... -waren-ze/
🐎Like Steve McQueen, all i need is a fast machine.🐎
🐎'69 351-4v-4 speed, mach1🐎
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5520
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: 1965 Fastback uit de Palmen collectie geveild via classiccar auctions

Bericht door Gearz »

sjirafje schreef: wo 03 mei, 2023 20:33 Auto's zouden volgens het verhaal regelmatig even gestart zijn, maar bij deze is dat gebeurd met een ontbrekend kleppendeksel? :roll:
Er staat "turned" oftewel rondgedraaid, dit hoeft dus niet gestart te zijn.
Het verhaal gaat dat de heer Palmen bewust auto's kocht met een technisch defect of mankement, hij reed er zelf nooit in.
Kijk dus goed uit wat je koopt.


Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: 1965 Fastback uit de Palmen collectie geveild via classiccar auctions

Bericht door Eric »

sjirafje schreef: wo 03 mei, 2023 20:33 Die beschrijving lijkt bij een andere auto te horen?
Toen de cataloguslijst van de veiling voor het eerst werd gepubliceerd stond deze auto er in als '68 Fastback. Inmiddels zijn ze er achter dat dat niet klopt en is de titel aangepast, maar blijkbaar zijn ze vergeten de omschrijving aan te passen.
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: 1965 Fastback uit de Palmen collectie geveild via classiccar auctions

Bericht door peer »

Het grote voordeel kan zijn dat die al 30 jaar 'droog' binnen staat dus misschien heb je geluk met weinig roest. Maar zelfs dan is het een auto die 30 jaar heeft rondgereden dus er kan vanalles aan geknutseld zijn. Bieden op basis van deze beschrijving en foto's lijkt me erg riskant zonder ook maar iets van de bodem te zien.

Geschatte opbrengst is tussen de 25 en 40k ik weet niet wie dit inschat en/of wat voor mensen hierop bieden maar voor 40k kan je toch echt wel iets beters krijgen.
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: 1965 Fastback uit de Palmen collectie geveild via classiccar auctions

Bericht door Dakloos »

Ik zie onder het "TANG 2+2" embleem op het spatbord lijkt een vieze roestplek te zitten :( en wat zit die achterbumper er vreemd op. Lijkt wel van een ander bouwjaar. Wat zit er bij de achterruit? iets van ontwaseming?
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
musfa65
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 17 nov, 2021 16:02

Re: 1965 Fastback uit de Palmen collectie geveild via classiccar auctions

Bericht door musfa65 »

Dakloos schreef: do 04 mei, 2023 08:30 Ik zie onder het "TANG 2+2" embleem op het spatbord lijkt een vieze roestplek te zitten :( en wat zit die achterbumper er vreemd op. Lijkt wel van een ander bouwjaar. Wat zit er bij de achterruit? iets van ontwaseming?
Die achterbumper is inderdaad te kort na de bocht en ik vroeg me ook al af wat dat op de achterruit is. Zou inderdaad ontwaseming kunnen zijn.
- 1973 Ford 3000
- 1970 Whitlock / Ford 3000
- 1965 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
musfa65
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 17 nov, 2021 16:02

Re: 1965 Fastback uit de Palmen collectie geveild via classiccar auctions

Bericht door musfa65 »

peer schreef: do 04 mei, 2023 08:15 Geschatte opbrengst is tussen de 25 en 40k ik weet niet wie dit inschat en/of wat voor mensen hierop bieden maar voor 40k kan je toch echt wel iets beters krijgen.
Zeker, vorig jaar in ieder geval nog wel :wink:

Het feit dat dit een orginele NL auto is en een handgeschakelde A code voegt misschien nog iets van waarde toe maar lijkt me niet dat deze over de 30k zal gaan
- 1973 Ford 3000
- 1970 Whitlock / Ford 3000
- 1965 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: 1965 Fastback uit de Palmen collectie geveild via classiccar auctions

Bericht door peer »

Ja dat helpt misschien nog wel iets hoewel dat a code blok... een missende klepstoter is vaak niet een heel goed teken, maar eerlijk is eerlijk, ik heb ze wel erger gezien :roll:
Gebruikersavatar
DennisStang
Berichten: 350
Lid geworden op: do 12 aug, 2004 17:37
Locatie: Gelderland

Re: 1965 Fastback uit de Palmen collectie geveild via classiccar auctions

Bericht door DennisStang »

sjirafje schreef: wo 03 mei, 2023 20:33 Nou was bij Aaldering al te verwachten dat er stevige prijskaartjes aan zouden komen hangen maar je moet zelfs betalen om naar een kijkdag te komen. :lol:

Die beschrijving lijkt bij een andere auto te horen? Auto's zouden volgens het verhaal regelmatig even gestart zijn, maar bij deze is dat gebeurd met een ontbrekend kleppendeksel? :roll:
Betalen voor een kijkdag houdt de "dagjesmensen" buiten de deur, dus echt vreemd vind ik dat niet in dit geval :)

Het kleppendeksel ligt trouwens in die andere Mustang, viel mij op :lol:

Het is inderdaad wel een bijzondere Mustang (NL én een A-code). Benieuwd waar hij uiteindelijk voor verkocht wordt!
Groet,

Dennis.

SOLD <<< Silver Blue '66 hardtop, vinyl top, 289 Cui, AT, PS >>> SOLD
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: 1965 Fastback uit de Palmen collectie geveild via classiccar auctions

Bericht door peer »

Nog 2 dagen en de bieding staat al op 22k (Inc kosten 25k) ben toch wel benieuwd waar deze gaat eindigen.
Gebruikersavatar
musfa65
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 17 nov, 2021 16:02

Re: 1965 Fastback uit de Palmen collectie geveild via classiccar auctions

Bericht door musfa65 »

Inmiddels inclusief veilingkosten bijna 29k en dan moet er nog flink wat gedaan worden..
De coupé doet het met 18k inc. kosten ook niet slecht trouwens
- 1973 Ford 3000
- 1970 Whitlock / Ford 3000
- 1965 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
musfa65
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 17 nov, 2021 16:02

Re: 1965 Fastback uit de Palmen collectie geveild via classiccar auctions

Bericht door musfa65 »

En uiteindelijk nog stevig op geboden. De Fastback ging weg voor bijna 38k (32k + kosten) en de Coupe voor bijna 23k (20k +kosten) :shock:
- 1973 Ford 3000
- 1970 Whitlock / Ford 3000
- 1965 Mustang Fastback
Plaats reactie

Terug naar “On the web”