Project custom 1965

Alle projecten van Members die niet in een jaartal geplaatst kunne worden.
Zoals garage verbouwingen, Motor rebuild, ect ......

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
MustangPower65
Berichten: 21
Lid geworden op: di 25 mei, 2021 13:07

Re: Project custom 1965

Bericht door MustangPower65 »

En ik begrijp eindelijk hoe je een foto plaatst...
Foto's geplaatst in de oudere berichten hierboven.

En hier de 302 HO
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: Project custom 1965

Bericht door Swordfish79 »

JaCo schreef: do 11 mei, 2023 15:24 Als je alle hydrauliek verwijderd stuurt ie toch nog gewoon maar zonder bekrachtiging, dus alles blijft.
Alleen heb je dan een centerlink met een ongebruikt oog en uitstekend klepdeel, alles ziet wat netter uit als je dit vervangt door manual parts.
De stuuras wordt boven het stuurhuis doorgehaald en passend gemaakt voor de koppeling naar de epas.

Ik heb er zelf 2 gemaakt en met mijn gegevens zijn er door mustang vrienden nog 3 voorzien van epas.
voorbeeldje: https://dmff.nl/viewtopic.php?p=364809#p364809
Nog veel meer pics van mijn 66 project maar die zijn op dit forum niet meer te vinden.

Het stuurhuis moet je onbelast afstellen, als je nu in de middenstand ( is niet de rechtuitstand!!) geen speling hebt moet ie goed zijn.

Groet,
Jack
Volgens mij heeft een manual stuurhuis een andere overbrenging dan een bekrachtigd stuurhuis. Maar ik kan er naast zitten natuurlijk
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: Project custom 1965

Bericht door JaCo »

Dat is correct, maar je wil toch een stuurhuis voor bekrachtiging dus met een grotere overbrenging,
manual lock to lock 5 x rond en bekrachtigd 4x.

Grts,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Project custom 1965

Bericht door Dakloos »

Swordfish79 schreef: ma 15 mei, 2023 12:07 Volgens mij heeft een manual stuurhuis een andere overbrenging dan een bekrachtigd stuurhuis. Maar ik kan er naast zitten natuurlijk
GT's met manual steering hadden ook een quick ratio stuurhuis.
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
MustangPower65
Berichten: 21
Lid geworden op: di 25 mei, 2021 13:07

Re: Project custom 1965

Bericht door MustangPower65 »

Bedankt weer mannen!
Het stuurhuis draait soepel 5 maal rond (dus manual?) en heeft geen speling.
Ik heb ondertussen toch maar de manual stuurstang en de manual linker binnen en buiten stuurkogels besteld, dan is dat maar gelijk netjes.

( Kunnen jullie de foto's nu zien? Als ik uitlog in google verdwijnen ze hier ook volgens mij...)
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1528
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: Project custom 1965

Bericht door grandmaster n »

Hi,

Foto's zijn bij mij niet zichtbaar

gr
Gebruikersavatar
MustangPower65
Berichten: 21
Lid geworden op: di 25 mei, 2021 13:07

Re: Project custom 1965

Bericht door MustangPower65 »

foto's lukt helaas nog niet.
Ben ondertussen met het blok bezig.
Zoveel mogelijk alles van de buitenkant af en daar de pakkingen van vervangen. Dus luchtinlaat, carterpan, kleppendeksels, waterpomp, thermostaathuis, timing cover enz.
Moet ik nu eigenlijk gelijk m'n timing chain (distributieketting) vervangen?
Gebruikersavatar
Limburger
Berichten: 216
Lid geworden op: ma 14 okt, 2013 20:35

Re: Project custom 1965

Bericht door Limburger »

MustangPower65 schreef: wo 07 jun, 2023 11:27 foto's lukt helaas nog niet.
Ben ondertussen met het blok bezig.
Zoveel mogelijk alles van de buitenkant af en daar de pakkingen van vervangen. Dus luchtinlaat, carterpan, kleppendeksels, waterpomp, thermostaathuis, timing cover enz.
Moet ik nu eigenlijk gelijk m'n timing chain (distributieketting) vervangen?
Als je google foto's gebruikt is het probleem waarschijnlijk dat je de map op prive hebt staan. Even de map aanklikken, dan de 3 verticale puntjes rechts boven, Opties, en dan : ''Link delen Iedereen met de link kan foto's en mensen in dit album zien.'' Dat was bij mij het probleem.
Gebruikersavatar
mustang66coupe
Berichten: 1259
Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26

Re: Project custom 1965

Bericht door mustang66coupe »

Dakloos schreef: ma 15 mei, 2023 20:43
GT's met manual steering hadden ook een quick ratio stuurhuis.
Dan heb je een andere pitman arm. Ik heb manual steering met een bekrachtigde stuurhuis en een "quick steering" pitman arm.
66 coupe aut. V8 in progress
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Project custom 1965

Bericht door Dakloos »

Origineel hadden alle V8 Mustangs dezelfde pitman armen. Shelby's kregen in die tijd een quick steering pitman arm maar dit was geen optie op de Mustang.

Er waren 3 typen stuurhuizen:

HCC-AT Manual 19:1 ratio
HCC-AW Manual 16:1 ratio
HCC-AX Power 16:1 ratio

Qua stuurhuis zijn de onderste 2 precies hetzelfde. Als ik me goed herinner is de afstelling iets anders....
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
mustang66coupe
Berichten: 1259
Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26

Re: Project custom 1965

Bericht door mustang66coupe »

Dakloos schreef: di 20 jun, 2023 19:32 Origineel hadden alle V8 Mustangs dezelfde pitman armen. Shelby's kregen in die tijd een quick steering pitman arm maar dit was geen optie op de Mustang.

Er waren 3 typen stuurhuizen:

HCC-AT Manual 19:1 ratio
HCC-AW Manual 16:1 ratio
HCC-AX Power 16:1 ratio

Qua stuurhuis zijn de onderste 2 precies hetzelfde. Als ik me goed herinner is de afstelling iets anders....
Ok, ik dacht dat er maar 2 stuurhuizen waren voor de 65-66. Een power en een manueel. En dat de quick steering in de pitman arm zat.
Ik weet niet beter of de shelby's gebruikte de power stuurhuis. Maar kan het ook mis hebben.
66 coupe aut. V8 in progress
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Project custom 1965

Bericht door peer »

Dakloos schreef: di 20 jun, 2023 19:32 Origineel hadden alle V8 Mustangs dezelfde pitman armen. Shelby's kregen in die tijd een quick steering pitman arm maar dit was geen optie op de Mustang.

Er waren 3 typen stuurhuizen:

HCC-AT Manual 19:1 ratio
HCC-AW Manual 16:1 ratio
HCC-AX Power 16:1 ratio

Qua stuurhuis zijn de onderste 2 precies hetzelfde. Als ik me goed herinner is de afstelling iets anders....
zo herinner ik het me ook
Plaats reactie

Terug naar “Algemene Projecten”