Wie kent deze Mustang GT V8 coupe uit 2019 ?

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Loka
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 27 feb, 2015 18:04
Locatie: Noord Limburg

Wie kent deze Mustang GT V8 coupe uit 2019 ?

Bericht door Loka »

Hallo, ik heb interesse in de Kona Blauwe Mustang GT V8 coupe uit 2019 die te koop staat bij Team Jan Scholten in Amelo. Een prachtige auto, ook heel vriendelijke mensen, alleen vreemd dat deze auto al bijna ander halfjaar te koop staat..? Heeft iemand een idee waarom, of zou het puur toeval zijn ? Alvast bedankt als iemand goed (of minder goed nieuws heeft), m.v.g. Lou
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Wie kent deze Mustang GT V8 coupe uit 2019 ?

Bericht door Eric »

JST hebben altijd veel auto's in consignatie staan van particulieren die ze als verhuisgoed hebben meegenomen uit de VS, geen BTW en geen BPM hebben betaald en toch menen er hier alsnog de hoofdprijs voor te kunnen vangen. Daarom staan deze auto's er dus vaak heel lang.
Loka
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 27 feb, 2015 18:04
Locatie: Noord Limburg

Re: Wie kent deze Mustang GT V8 coupe uit 2019 ?

Bericht door Loka »

Deze staat er idd al sinds eind 2021 te koop. Of hij in consignatie staat kan ik niet beoordelen. Ik heb/had wel interesse in de auto, maar blijf het vreemd vinden dat hij al zo lang staat. Zou het de handbak zijn? Of de kleur in combinatie met de grijze velgen? Ik ga eerst nog eens met een 10 traps automaat rijden. Ben erg benieuwd naar de combinatie van de automaat met de 5.0 V8 motor. Ik had met de handbak soms het idee dat de motor zich beneden de 2000 toeren niet echt prettig voelt?
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Wie kent deze Mustang GT V8 coupe uit 2019 ?

Bericht door Eric »

De reden dat dit soort auto's maar moeizaam verkocht worden is dat er in Nederland überhaupt nauwelijks mensen zijn die een Mustang willen rijden en van degenen die dat wel willen zijn er maar heel weinig die zich er een van 60.000 euro kunnen veroorloven. Het omslagpunt ligt zo'n beetje bij 40.000 euro, daarboven wordt de pool aan potentiële kopers gewoon heel erg klein.

Als je de omschrijving van deze auto leest zie je dat het idd een verhuisgoed auto is, dus geen BTW/BPM over betaald. Je betaalt dus ongeveer 15.000 euro aan gebakken lucht. Dat kan een keuze zijn natuurlijk.

Technisch gezien betreft het hier een exemplaar zonder het Performance Pack. Ook dat kan een keuze zijn, het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat. Zonder PP heb je ook een andere eindoverbrenging, wat jouw waarneming van het motorgedrag verklaart. De 20 inch fabrieksvelgen zijn naar mijn mening ook geen pre, die zijn loodzwaar en te smal.

Zelf zou ik ook altijd voor een 10AT gaan. Die heb ik sinds kort ook een en is tov de oude 6AT wel een duidelijke verbetering. Handmatig schakelen das leuk voor een hobby auto, maar niet voor een daily.
Loka
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 27 feb, 2015 18:04
Locatie: Noord Limburg

Re: Wie kent deze Mustang GT V8 coupe uit 2019 ?

Bericht door Loka »

Bedankt in ieder geval voor de uitgebreide reactie. Het geeft in ieder geval weer nieuwe inzichten en nóg meer stof tot nadenken. Grootste twijfel heb ik nog over de keuze tussen een handbak en een automaat. Ik heb ondertussen in beide gereden en eigenlijk bevalt het allebei goed. Ja, het leven bestaat uit keuzes maken 😀
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”