Ik heb gelezen dat er al erg veel vragen voorbij zijn gekomen over het importeren van een auto uit de USA. Ik ben bekend met de regelgeving en wil zelf binnenkort ook een auto meenemen als verhuisgoed met mijn verhuizing terug naar NL. Dat het een Amerikaanse muscle car gaat worden is zeker, welke is nog de vraag.
Ik heb deze post gemaakt omdat ik nieuwsgierig ben naar de mening en het enthousiasme van liefhebbers en kenners. Vandaag stond ik bij de Ford dealer in Phoenix en toevallig stond deze GT daar (is meteen ook verkocht binnen een dag). Voor mij de eerste keer dat ik het 2024 model in levende lijve gezien heb, ze rijden hier pas net rond. Afgelopen vrijdag kwam er ook een Dark Horse binnen die daarna binnen een uur verkocht was. Ik was persoonlijk wel gecharmeerd van het nieuwe model, maar ben benieuwd naar jullie mening. Mijn plan is om er een tijdje veel plezier van te hebben in de USA en NL, maar op ten duur ook te verkopen. Op het moment twijfel ik over deze 3 opties:
- Nieuwe 2024 Mustang GT (Veel opties, recaro seats etc, gaat hier ongeveer voor 68.000 USD weg na alle belastingen)
- Nieuwe 2024 Mustang Dark Horse (richting de 90.000 USD en moeilijk aan te komen)
- Gebruikte Mustang Shelby GT500 (2e hands 2020-2022 model, ongeveer 5-15k op de teller. Deze gaan richting de 100.000USD)
Als bonus had de dealer ook nog een Shelby GT500 Hennessey Venom in een andere vesting staan. 1000 pk voor een luttele 115.000 USD na belastingen. Persoonlijk heb ik geen idee of hier enige interesse voor is in Nederland.
Ik hoor graag wat jullie van het nieuwe model vinden en of het hart toch sneller gaat kloppen van een Shelby GT500. Suggesties en goeie ideeën zijn altijd welkom!
Met vriendelijke groet,
Luuk