voorstellen Taurustides met Mustang cabrio 2006

op dit Forum en stel je even voor

Moderator: Shelby GT-H

Taurustides
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 04 sep, 2023 12:53
Locatie: utrecht

Re: voorstellen Taurustides met Mustang cabrio 2006

Bericht door Taurustides »

bedankt voor al jullie positieve bijdragen, ik ben inmiddels druk aan de slag gegaan met de geluidsreductie en ik hoop 14 december op een positief resultaat alhoewel jullie ervaringen mij niet het gewenst kerstgevoel brengen. Ander vraagje: tegenwoordig zijn er ook spiegels verplicht met een parabolisch karakter voor meer zicht naar achter. zijn die er wel? Klaarblijkelijk bestaan er duizenden verschillende spiegels maar voor Ford vind ik geen parabolische exemplaren. Daar worden dus ook eisen aan gesteld. Het plakbolletje met fisheye-effect wordt niet toegestaan en de vlakke bestaande spiegel schiet tekort volgens de rdw. Wat een shitshow. Na 14 december meer verhalen. Wish me luck.
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1528
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: voorstellen Taurustides met Mustang cabrio 2006

Bericht door grandmaster n »

Welkom op het forum.
Zelf heb ik geen ervaring met nieuwere auto's dus daar kan ik je niet mee helpen.
Maar wat een belachelijke eisen allemaal.....
Overigens vindt ik hier https://apk-handboek.rdw.nl/personenaut ... te%20zijn. niets terug over parabolische spiegels. :?:
Succes de 14e!
(toevallig ook de datum dat mijn Stang gekeurd moet worden voor de APK)

gr
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: voorstellen Taurustides met Mustang cabrio 2006

Bericht door sjirafje »

De eisen voor de apk zijn niet dezelfde als voor de toelating. Dat van die parabolische spiegels vind ik wel een vreemde. Ik heb namelijk het idee dat er nu ook nieuwe auto's verkocht worden met platte spiegels. Bij mijn weten moet een geïmporteerde auto voldoen aan de regels zoals die van kracht waren in het bouwjaar van de auto, niet aan de huidige (strengere) regels.

Tav het geluid, is het niet mogelijk om de kickback (softwarematig) uit te schakelen? Of is de gaskabel/gaspadaal (tijdelijk) zo aan te passen dat het terugschakelen voorkomen wordt?
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Taurustides
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 04 sep, 2023 12:53
Locatie: utrecht

Re: voorstellen Taurustides met Mustang cabrio 2006

Bericht door Taurustides »

14 december was bijltjesdag op Lelystad met mijn Mustang voor de herkeuring van het geluid en nog wat verlichtingszaken. Allereerst werd wederom de handremtest gedaan op een helling van 18 graden wat niet volgens plan verliep. De testman in kwestie had in het verleden al zoveel ergernis beleefd door het al dan niet gevijnsde ongeloof mbt deze "hellingproef"dat hij besloot om mij uit de wachtruimte te plukken en mij getuige liet zijn van dit gebrek. Op mijn vraag of dit een apk kwestie zou kunnen zijn meldde hij terloops dat de apk norm voor de helling 12 graden was. Dan schakel ik door en vraag of die test ook nog even kon worden gedaan. Hallelujah was mijn eerste gedachte toen de auto zowaar bleef staan op deze helling wat ik vanzelfsprekend ook als argument aanvoerde om toch het noodzakelijke vinkie te plaatsen. Hij was mij goed gezind en door gingen we naar de laatste horde die cruciaal zou worden, de geluidskeuring. Ik kon het niet laten om alle negatieve geluiden van dit forum naar voren te brengen als bijvoorbeeld het gegeven dat een automaat in de kickdown gaat bij de versnelling van 48 km per uur naar 50. Ik heb hem ook d suggestie aangedragen dat iets minder terminaal intrappen van het gaspedaal een positieve draai aan mijn kerstgevoel zou kunnen geven waaraan deze man gehoor gaf. Nogmaals hallelujah was hier op zijn plaats want met de aangebrachte geluidsreducerende maatregelen en een ingetogen gasberoering bracht de uiteindelijke precies onder de 77 decibel. Ik was door!! Zo blij als een kind. Het zal jullie dan ook niet verbazen dat ik bij het eerste zonneglimpje op de terugreis het dak openzwierde met de kachel weliswaar op hoog maar dat gaf niks, ik zat droog. De bpm bijdrage is inmiddels ook totaal nul en nu is het wachten op de papieren. Dank aan eenieder die suggesties heeft gedaan. Ik heb ze allemaal terharte genomen behalve die van de Duitse keuring. Dubbetje op zijn kant maar hij is gelukkig mijn kant op gevallen. Nu is het winter en zal de Mustang most likely tot het voorjaar op stal staan maar daarna ben ik gaarne bereid om nogmaals een verslag te doen van mijn belevingen. Ik wens jullie allemaal fijne feestdagen en prettige jaarwisseling.
groet,
Anton
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5306
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Re: voorstellen Taurustides met Mustang cabrio 2006

Bericht door Neko- »

Gefeliciteerd in ieder geval met de passage van het examen... Altijd wel weer een dingetje.

P.S. Mustangs rijden in de winter ook gewoon hoor :P
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: voorstellen Taurustides met Mustang cabrio 2006

Bericht door sjirafje »

Gefeliciteerd!
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1528
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: voorstellen Taurustides met Mustang cabrio 2006

Bericht door grandmaster n »

Je moet soms geluk hebben met een RDW keurmeester.
Gelukkig had je dat!!
Gefeliciteerd.
Oh ja, de mijne is weer voor twee jaar goedgekeurd.

gr
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: voorstellen Taurustides met Mustang cabrio 2006

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Gelukkig gunde de keurmeester je een vervroegd kerstcadeau :D
Eindelijk kan je van je aanwinst genieten
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Plaats reactie

Terug naar “Welkom”