Welke leiding voor ATF

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

edgar
Retired Moderator

Re: Welke leiding voor ATF

Bericht door edgar »

Ik ga proberen een foto te plakken hieronder:

Afbeelding

Gelukt!

Ik had voor de achterste aansluiting geen ruimte voor de adapter en vervolgens een 90 graden AN fitting. Dus daar de oude 90 graden fitting hergebruikt en de overgang naar AN naar voren gehaald. De pompaansluiting is wel rechtstreeks met de adapter naar AN gegaan. Twee korte stukjes braided flex tot aan de framerail ter hoogte van de steering idler. En vanaf daar door met rvs dunwandige pijp tot aan de radiator. Daar met 90 graden bochtjes direct aangesloten.

Afbeelding

Afbeelding

De braided flex komt bij QSP weg zie ik in mijn mailgeschiedenis:
https://www.qspproducts.nl/nl/qgsshose0 ... p-products

Ik kan mij niet actief herinneren dat ik een een drainback valve in de C4 ben tegengekomen toen ik deze uit elkaar haalde. Kan het niet terugvonden in mijn aantekeningen. In ieder geval zat er ook niets in de externe leidingen.

Mijn bak is nu al jaren gewoon kurk en kurk droog. Erg fijn.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Sway

Bericht door Sway »

Hi Edgar,

Echt geweldige foto´s! Veel dank daarvoor en ook alle uitleg daarbij.

Heb je wellicht ook nog een foto van de plek waar de aansluitingen van de 2 braided flex ieidingen goed te zien zijn? Zou graag kunnen zien hoe je dat gedaan hebt.

En heb je wellicht ook een goeie foto van de andere zijde van de C4? Bij mijn C4 heb ik het idee dat ik met name ook transmissie olie verlies uit de vent aansluting die daar zit (of wellicht ook door ´over-filling´ en als de auto dan enkele weken stil staat, komt daar waarschijnlijk aanzienlijk wat olie uit).
edgar
Retired Moderator

Bericht door edgar »

Ik heb zo 123 geen foto's voorhanden van de andere kant. Ik moet ze wel hebben maar weet even niet waar.

In de basis is het een simpel pijpje dat een stukje horizontaal loopt en dan op het eind naar beneden buigt. Ik heb er een stukje schuim ingestopt om te voorkomen dat er iets in kan komen.

Ook de overgang naar flex heb ik nu niet voor je. Op de tweede foto kan je wel in de verte de braided slang naar rechts zien afbuigen. Het zijn twee stukjes van pakweg 30 cm, voldoende om een ruime bocht van binnenkant framerail naar de aansluitingen op de bak te maken (die je ziet op foto 1). Die aansluitingen zitten voor het schuine gedeelte van de bodemplaat. Je kunt er wat makkelijker bij.

Ik heb de mustang op dit moment opgesloten staan in de garage, met de passagierskant strak tegen de muur. Anders had ik nog een foto van bovenaf kunnen maken. Misschien dat het mij ergens volgende week lukt om het paardje uit te graven en een blik onder de motorkap te werpen voor je.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Sway

Bericht door Sway »

Veel dank Edgar voor de verdere uitleg, erg mooie foto´s die je geplaatst hebt. Voor de RVS leidingen en de connectors op de radiator: gewoon hedendaags profi materiaal in NL gesteld (en de leidingen gewoon zelf gebogen) en niet specifiek Mustang onderdelen hiervoor besteld bij Rockauto of de US webshops?
edgar
Retired Moderator

Bericht door edgar »

AN fittingen bij QSP. (NL)

De rvs leiding had ik nog liggen. Komt op een rol van een meter of 6. Indertijd een rol of 3 via Summit Racing (USA) besteld voor -6 AN fittingen. Ik kan de oorspronkelijke bestelnummers niet terugvinden maar het is zoiets:

https://www.summitracing.com/parts/cst-c6s-180. (let niet op diameter)

Ik denk dat het ook wel in nederland is te krijgen. Het is vrij generiek spul, zeker voor mensen die veel met JIC/AN spul werken.

Het is dus niet prefab maar maatwerk. Is goed met een hand pijpbuigertje te buigen en een simpele AN flare-set te flaren voor AN fittingen. Leiding wel op maat zagen en niet snijden anders verhard het materiaal. Wat ik ook doe voordat ik ga flaren is eerst met een dremel en slijpsteentje het bobbeltje van de lasnaad aan de binnenkant weghalen.

Ik heb zo ook mijn brandstofleiding gemaakt. Uit 1 stuk van brandstoftank tot voorkant waar de originele leiding door de carrosserie de motorruimte in gaat. En meteen ook een retourleiding gemaakt; voor je weet maar nooit zeg maar :D
Sway

Bericht door Sway »

Heel veel dank, goed om allemaal te weten. Ik had al zo´n idee dat je het allemaal zelf ´custom' heel netjes op maat hebt gemaakt :D

Wat ik me nog afvroeg: die 2 stukjes braided flex-leidingen van ca 30 cm in de oil lines vlak bij de aansluitingen op de C4, heb je die er ook in gezet om eventuele spanningen in deze RVS leidingen (door warme/koude, maar ook bijv. bij starten motor/transmissie, of door schokken tijdens het rijden) op te vangen?
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”